افتتاح نخستین خانه محیط زیست خوزستان در اهواز

نخستین خانه محیط زیست خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه اندازی شد.محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان صبح دیروز،چهارشنبه،در آیین افتتاح این مراسم گفت: این اقدام فرهنگی بسیار با ارزش است که در این خانه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاعه فرهنگ محیط زیستی انجام […]

نخستین خانه محیط زیست خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه اندازی شد.محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان صبح دیروز،چهارشنبه،در آیین افتتاح این مراسم گفت: این اقدام فرهنگی بسیار با ارزش است که در این خانه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاعه فرهنگ محیط زیستی انجام می‌شود.

او ادامه داد: هنوز مسائل محیط زیست در باور مدیران کشور جایگاه واقعی خود را ندارد و به همین منظور تصمیم گرفتیم که برای اشاعه فرهنگ محیط زیست ورود کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در تمام دنیا مردم، مدیران و حاکمان را به رعایت مسائل محیط زیستی ملزم می‌کنند و در قرن حاضر این مسائل در تمام دنیا مورد توجه است.

اشرفی عنوان کرد: در نظر داریم که در تمامی اداره‌های فرهنگ و ارشاد استان، خانه‌های محیط زیست راه اندازی شود و این خانه‌ها به مردم و فعالان این حوزه سپرده خواهد شد.

او گفت: اگر فشار‌های مردمی در موضوعات مختلف محیط زیستی نباشد در نهایت نتایج مطلوبی را در بسیاری از پروژه‌های مرتبط با محیط زیست نخواهیم داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در سه سال گذشته تصمیم بر این گرفته شد که برای کنترل گرد و غبار شن زار‌های غرب استان مالچ پاشی شود که با به چالش کشیدن این موضوع از سوی فعالان محیط زیست در نهایت استفاده از مالچ نفتی در محیط زیست کنار گذاشته شده است و برای تثبیت شن زار‌ها از مالچ‌های دوستدار طبیعت استفاده می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید مالچ طبیعی حرکت کرده اند.