تعرض حفاران غیرمجاز به محوطه تاریخی حمیدیه

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه گفت: عدم تعیین عرصه و حریم برای این محوطه تاریخی بهانه‌ شهرداری برای صدور مجوزهای ساخت‌وساز در بخش‌هایی از این محوطه شده است. احمد جعفری‌ماجد در گفت‌وگوی رسانه ای با اشاره به اینکه محدوده عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه تصویب نشده است، تصریح کرد: نیروی یگان حفاظت […]

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه گفت: عدم تعیین عرصه و حریم برای این محوطه تاریخی بهانه‌ شهرداری برای صدور مجوزهای ساخت‌وساز در بخش‌هایی از این محوطه شده است.

احمد جعفری‌ماجد در گفت‌وگوی رسانه ای با اشاره به اینکه محدوده عرصه و حریم محوطه تاریخی حمیدیه تصویب نشده است، تصریح کرد: نیروی یگان حفاظت از آثار و بناهای تاریخی حمیدیه یک نفر بیشتر نیست و هم‌اکنون حفاران غیرمجاز به صورت مستمر از حریم این اثر ثبت ملی شده کشور عبور کرده در عرصه اصلی کاووش می‌کنند.

وی بیان کرد: تعلل میراث فرهنگی استان خوزستان در ثبت عرصه و حریم این محوطه باستانی خسارت‌های زیادی به این محوطه‌ وارد کرده است.

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه گفت: انتظار می‌رود با تعیین عرصه و حریم این مکان باستانی مقدمات لازم برای مطالعات باستان‌شناسی و حفاظت بیش‌تر از این مکان ارزشمند فراهم شود.

به گزارش ایسنا، محوطه حمیدیه مربوط به دوران‌ تاریخی قبل از اسلام است و در شهرستان حمیدیه، ابتدای جاده حمیدیه به اهواز سمت چپ واقع شده است.

این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۹۳۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.