تقدیر آیت الله شفیعی از فعالیت های فرهنگی شهرداری اهواز

آيت ا… شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري: شهرداري با جديت تمام وارد فاز فرهنگي شده است. جمعي از مديران و فعالان فرهنگي شهرداري ضمن بازديد از كتابخانه شهيد سيد مرتضي شفيعي با آيت ا… شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ديدار كردند. در اين نشست صميمي پس از ارائه گزارشي […]

آيت ا… شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري: شهرداري با جديت تمام وارد فاز فرهنگي شده است. جمعي از مديران و فعالان فرهنگي شهرداري ضمن بازديد از كتابخانه شهيد سيد مرتضي شفيعي با آيت ا… شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ديدار كردند. در اين نشست صميمي پس از ارائه گزارشي از فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي از سوي امير آهن جان  معاون اموراجتماعي وفرهنگي شهرداري ، آيت ا… سيد علي شفيعي ضمن تبريك و تهنيت به مناسبت دهه كرامت تشكر از برنامه هاي فرهنگي شهرداري ، به ذكر روايتي از امام رضا(ع) پرداخت و گفت: دهها وصدها روايت وجود دارد دال براينكه ائمه به عنوان رهبران دين به بالا بردن سطح فرهنگي و عقلاني مردم اهتمام داشته اند.

10296_389

وي در ادامه گفت: ائمه دين سعي بر اين داشته اند كه شيعيان انسانهايي والا و ژرف بين باشند. پيشوايان دين ما نمي خواستند كه شيعيان و مريدان سطح پايين داشته باشند و در اين زمينه زحمات زيادي كشيدند. ائمه مي خواستند كه ما حقايق را بدانيم زيرا حركت و تفكر و انديشه بايد در باطن و درون انسان باشدتا به ديگران نيز سرايت نمايد.نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با ابراز خرسندي از اينكه شهرداري در سطح كشور با جديت تمام وارد فاز فرهنگي شده است افزود: مي دانيم كه مردم به انواع و اقسام مختلف ممكن است از دادن عوارض و ماليات طفره بروند اما وقتي ببينند شهرداري بودجه اي را كه در اختيارش است به خوبي مصرف مي نمايد اميدوار و خوشحال خواهند شد كه پولشان هدر نرفته است.

وي افزود: اين جزو سياست هاي كلي نظام است كه شهرداري از امكانات و توان خود در زمينه فرهنگي و مذهبي استفاده بهينه نمايد. ولي اين را بايد بدانيم كه ميان كارهاي فرهنگي و مذهبي تفاوتهايي هست. به عبارت ديگر هر كار فرهنگي كار مذهبي است ولي هركار مذهبي كار فرهنگي نيست .
آيت ا… شفيعي در ادامه كار فرهنگي را موجب رشد سطح فكر و انديشه مردم دانست و گفت: صرفا مسلمان شناسنامه اي و شيعه بودن دردي را دوا نمي كند هرچند انجام كارهاي مذهبي بسيار لازم و ضروري است ولي اينها جاي كار فرهنگي را نمي گيرد. در كنار كارهاي مذهبي ، كارهاي فرهنگي از جمله چاپ كتاب نيز لازم است . همچنين كارهاي فرهنگي بايد متناسب با اقشار جامعه باشدو اقشار فرهيخته و دانشگاهي و حوزه هاي علميه را نيز در نظر گرفت تا سطح استان بالا بيايد و استاني فرهنگي و فرهيخته داشته باشيم. اگر اينطور شود كه انشاا… خواهد شد بزرگترين امتيازش براي شهرداري است.وي با تاكيد بر اينكه در كارهاي فرهنگي به مشاوره و همفكري نياز هست گفت: در شهرداري الحمدلله نيروهاي خوبي وجود دارد.براي انجام كارهاي فرهنگي مشكلاتي وجود دارد ولي توكل به خدا و نيت خالص مي تواند مشكلات را براي شما آسان كند تا خدمات بزرگي انجام دهيد .
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در پايان اظهار اميدواري كرد ، كه شاهد صدق فعاليت هاي برجسته فرهنگي در اهواز باشيم.