دفاع از جغرافیای جهان اسلام

دکتر سعید آذر شب : همانگونه که می‌دانیم دفاع از جان مال آبرو و حیثیت هر شخص واجب است اما در جاهایی دفاع به‌معنای این است که یک شخص در مقام دفاع از حقوق فردی خود نیست یک شخص ورود می‌کند و از تمامیت ارضی سرزمین اسلام دفاع می کند.اشخاص زیادی در توانستند تاریخ را […]

دکتر سعید آذر شب : همانگونه که می‌دانیم دفاع از جان مال آبرو و حیثیت هر شخص واجب است اما در جاهایی دفاع به‌معنای این است که یک شخص در مقام دفاع از حقوق فردی خود نیست یک شخص ورود می‌کند و از تمامیت ارضی سرزمین اسلام دفاع می کند.اشخاص زیادی در توانستند تاریخ را در مقابلشان به تعظیم بیاورند.

تاریخ همیشه و در همه حال به‌رغم این‌که در بعضی اوقات به اشخاص ظلم می‌کند اما حتما خداوند آنهایی که از دین واسلام دفاع می‌کنند اسم آنها را زنده نگه می‌دارد ( ان الله یا رفع عن الذین آمنوا) شخصیت عظیم و بزرگی همچون حاج‌قاسم سلیمانی توانست در مدتی که در خدمت اسلام بود، از خود مایه بگذارد و از خانواده و شهر و دیار و کشور فاصله بگیرد و بتواند از سرزمین اسلام دفاع بکند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست چه دوست و دشمن ، با حضور درخشان شهید سلیمانی ، توانست سرزمین‌های اسلام را حفظ بکند. سرزمین‌هایی که دشمنان می‌خواستند به‌نحوی از انحا آن‌ها را ببرند اما ایشان با حضورش و بخشش جانش توانست تا آنجایی‌که باشد آن‌ها را حفظ نماید. همه مسلمانان جهان می‌دانند که این شخص هدف و غایتش دفاع از اسلام است نه مطامع شخصی .اگر بخواهیم نگرش و دید شهید سلیمانی را در حوزه سیاسی بنگریم می‌بینیم که ایشان دید کلی و به‌دور از مصالح خاص حزبی و سیاسی داشت ایشان در کشور به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و معتدل و غیره نگاه نمی‌کرد دشمنان دین و انسانیت نگذاشته‌اند که افکار و حضور سلیمانی بیشتر شود طاقت نیاوردند و با همکاری دشمنان منطقه ایشان را به شهادت رساندند .

نگاه ایشان این بود که اشخاص متدین متعهد و ملتزم و دوستدار اسلام مدیریت‌ها را به دست بگیرند .در بعد اجتماعی شیهید سلیمانی می‌بینیم که ایشان به همه قومیت‌ها ، افکار ، نگرش‌ها ، مساوات بود.

ایشان می‌گفت که به کردها ، عرب‌ها به فارس‌ها ،بلوچها.ترکمنها و …با مساوات نگاه کرد .دشمنان انسانیت و دین و عقیده پاک اسلامی نگذاشتند که افکار ایشان کاملا” ثبت شود. اما خداوند حتما اسم ایشان را زنده نگه می‌دارد و تا ابد ابدالدهر باقی می ماند .خداوند ایشان را با اولیاء صالحش، پیامبران امامان و اهل‌بیت محشور نماید.