امیری: استفاده از فضای مجازی به معنای تعطیلی مدارس نیست

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: استفاده از فضای مجازی امروز جایگزین خوبی برای تعلیم و تربیت است با این حال استفاده از این روش به معنای تعطیل کردن مدارس نیست. حسینعلی امیری صبح شنبه (۱۵ شهریور ۹۹) در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، افزود: سال تحصیلی امسال را در حالی شروع می‌کنیم که علاوه بر […]

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: استفاده از فضای مجازی امروز جایگزین خوبی برای تعلیم و تربیت است با این حال استفاده از این روش به معنای تعطیل کردن مدارس نیست. حسینعلی امیری صبح شنبه (۱۵ شهریور ۹۹) در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، افزود: سال تحصیلی امسال را در حالی شروع می‌کنیم که علاوه بر تحریم‌های ظالمانه که بر اقتصاد، معیشت و اشتغال کشور تاثیر گذاشت، گریبانگیر کرونا هستیم که این دو در کنار هم مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امسال پدیده ویروس کرونا دنیا را گرفته و تنها اختصاص به کشور ما ندارد و این ویروس سبک زندگی بشر را تغییر داده است. بنابراین ناچاریم با آن کنار بیاییم و سبک زندگی را با شرایطی که الان در آن قرار داریم متناسب کنیم.معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که کرونا هم اقتصاد، هم مسائل بهداشتی و هم سبک زندگی کشورها را تغییر داد، گفت: کرونا تاثیر قابل توجهی در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور ایجاد کرد.وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها مسوولین و خانواده‌ها این بود که با شرایط پیش آمده چه کار باید کرد و امر تعلیم و تربیت به چه نحوی باید ادامه پیدا کند. در سال‌های اخیر بویژه در هفت سال گذشته یکی از مهمترین دغدغه‌ها و سیاست‌های راهبردی رییس جمهور توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بود.

امیری یادآور شد: البته استفاده از فضای مجازی که زیرساخت‌های آن در چند سال گذشته فراهم شده و امروز جایگزین خوبی در شرایط کرونایی برای تعلیم و تربیت شد، به معنای تعطیل کردن مدارس نیست و نباید به افت کیفیت تحصیل و آموزش منجر شود.وی با بیان این که در بعد آموزش، شکل و شیوه جدیدی را تجربه می‌کنیم، گفت: هیچ گاه نمی‌خواهیم منکر نقش مهم آموزش به صورت چهره به چهره و فواید آموزش حضوری شویم چرا که آموزش حضوری و مدرسه دارای کارکردهای زیادی است که یکی از مهمترین آن موضوع اجتماع پذیری دانش آموزان و استفاده مستقیم از روش، منش، اخلاق، رفتار و کردار معلمان است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می‌شود چرا که بشر برای باروری و شکوفایی استعدادهای ذاتی‌اش نیاز به آموزش دارد.وی با بیان این که رویکرد دولت رعایت عدالت آموزشی است، گفت: رییس جمهوری همواره از وزیر آموزش و پرورش پیگیر مسایل آموزش و پرورش هستند و تاکید دارند که نباید به خاطر شرایطی که به خاطر کرونا به وجود آمده دانش آموزی از آموزش و تربیت باز بماند.امیری با تاکید بر نقش و مشارکت خانواده‌ها در این شرایط کرونایی گفت: با شروع کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی‌تر کرد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری صبح امروز با حضور در دبیرستان دخترانه بهار آزادی، در منطقه ۱۶ تهران در محله یاخچی آباد زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به صدا درآورد.در این مراسم مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، پیمان پورنصر خاکباز شهردار منطقه ۱۶ و قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش حضور داشتند.