شباهت مدیران بازنشسته با هواپیمای ایرانی!

قانون منع به کار گیری بازنشستگان با سرو صدای فراوان و اصلاح و ارجاع ووو بالاخره تصویب و مراحل ابلاغ را پشت سر می گذارد. در این مقال از باب مدیریت استراتژیک و مبانی فلسفی و کاربردی مدیریت و نظریات عالمان این گستره دانش مانند هرزبگ و مک کلین و مک گریگور و تئوریهای انگیزشی […]

قانون منع به کار گیری بازنشستگان با سرو صدای فراوان و اصلاح و ارجاع ووو بالاخره تصویب و مراحل ابلاغ را پشت سر می گذارد. در این مقال از باب مدیریت استراتژیک و مبانی فلسفی و کاربردی مدیریت و نظریات عالمان این گستره دانش مانند هرزبگ و مک کلین و مک گریگور و تئوریهای انگیزشی و تئوری مزایا و نگرش سیستمی بحثهایی را به آینده موکول می نمایم و به جهت تصویب این قانون که چنانچه جامعه در شرایط اجتماعی بهتری می بود احتمالا با اقبال بیشتری روبرو میشد، نکته ای ظریف را یادآور میشوم که خالی از لطف نیست.

 

خطوط هوایپمایی مسافری ایران از قدیمی ترین خطوط حمل مسافر و بار خاورمیانه است که باتوجه به سطح روابط خوب رژیم گذشته با امریکا و اروپا ناوگان توانمند از نظر تعداد هواپیما و فن اوری به روز آنزمان بکار گرفته شد و برای سالهای متمادی در آسمانها طنازی می نمود.که بعد از انقلاب و گرفتاریهای خاص جمهوری اسلامی هیچ گاه نوسازی نشدند یا نخواستن که بشود.بهرحال استفاده از هواپیماهای دست دوم و نزدیک دید لاین باب شده و مشکلات خاص خودش را هم داشت.مدیران انقلابی که از اول انقلاب با روحیه جهادی و بعضا ازمون و خطا امورات مدیریتی کشور را به دست گرفتند چنان در چرخه مدیریت ماندگار شدن که بعضا عنوانین و چهره آنها در خاطر تمام ایرانیان حک شده است و اگر روزی مدیری در گردونه نباشد دلمان برا او تنگ خواهد شد و با اینکه پیر فرتوت شده اند لکن همچنان همچون هواپیماهای هما و بویینگ ۷۳۷ و ۷۴۷ به سرویس دادن ادامه می دهند و عرصه را بر جوانان تحصیل کرده و با انگیزه تنگ نموده اند به طوریکه مجلس را به واکنش قانونگداری در این زمینه واداشته اند.آقایان درها را باز کنید جوانان در راهند شعار خوبیست ، البته جوانانی که از بس پشت خط مدیریتی مانده اند گرد پیری و ناامیدی بر چهره شان نشسته و اندک امیدی جهت به اجرا درآمدن قانون مذکور دارند.

مهندس علی عموری