سر‌دار فروتنی و خدمت

سید احمد موسوی مقدم : در خبرها آمده است که انگلیس برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده است که در بین آن‌ها نام سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده ارشد قرارگاه کربلا جنوب غرب نیروی زمینی سپاه به چشم می‌خورد. گرچه تحریم ارزشی جهت اشاره به آن ندارد، اما فرصتی فراهم شد […]

سید احمد موسوی مقدم : در خبرها آمده است که انگلیس برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده است که در بین آن‌ها نام سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده ارشد قرارگاه کربلا جنوب غرب نیروی زمینی سپاه به چشم می‌خورد.

گرچه تحریم ارزشی جهت اشاره به آن ندارد، اما فرصتی فراهم شد تا درباره این سردار خوزستانی بنویسم.در طول فعالیت رسانه‌ای آشنایی دور با سردار خادم سیدالشهدا داشتم تا در دوران سربازی به شکل تصادفی در نیروی زمین سپاه در یکی از واحد‌های زیر نظر قرارگاه کربلا مشغول به خدمت شدم.

در این مدت سردار خادم سیدالشهدا که به بازدید و سرکشی از واحد‌ها معروف بود، از واحد ما بازدیدهای نیز داشتند، شخصیت متواضع و اخلاق رفیعی داشتند.

همواره سعی در کاهش مشکلات سربازان داشته‌اند و از سوی دیگر به تشویق آن‌ها می‌پرداخت.هر کسی که در نیروهای نظامی خدمت کرده‌ است، می‌داند که بازدید فرمانده ارشد همواره استرس‌هایی در خصوص نظم و … به همراه دارد اما می‌توانم شهادت دهم هرگاه خبر بازدید سردار خادم سیدالشهدا می‌رسید، همگان خوشحال و روحیه مضاعفی پیدا می‌کردند.

از دیگر ویژگی‌های فرمانده قرارگاه کربلا عدم تمایل به مطرح کردن نام خود است، نمونه آن‌هم این‌که قرارگاه کربلا با نظارت مستقیم سردار، کارهای بزرگی در جهت محرومیت‌زدایی در برخی شهرستان‌ها از جمله شادگان انجام داده‌اند و اثری ماندگار در این مناطق محروم به جا گذاشته‌اند که این فعالیت‌ها هیچ وقت آنچنان رسانه‌ای نشد و شخصا در دوران خدمت با این حجم از فعالیت‌های خیرخواهانه آشنا شدم.

مورد بعدی هم پل ولایت است که کوی رمضان و مناطق اطراف را از بن‌بست بودن خارج ساخت. لازمه احداث این پل عبور از پادگان‌های زیرمجموعه قرارگاه کربلا و تخریب برخی از ساز‌ه‌ها و تاسیسات بود که قرارگاه کربلا تحت فرماندهی سردار همکاری کم‌نظیری در این خصوص داشته‌اند.

به صراحت باید گفت که کمتر مدیر دستگاه و سازمانی چنین اجازه عبور می‌دهد و در واقع احداث پل ولایت جز با همراهی سردار خادم سیدالشهدا امکان پذیر نبود.

در خصوص افتتاح و‌ نام‌گذاری پل شنیده غیر رسمی مطرح شد که شورای شهر و شهرداری اهواز به پاس این همکاری سردار، تمایل داشتند که این پل به نام برادران شهید سردار خادم سیدالشهدا مزین شود که سردار مخالفت کرده‌اند و بعد از آن بلواری در آن نزدیکی به نام شهیدان خادم سیدالشهدا تسمیه شد.

تمام این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که سردار احمد خادم سیدالشهدا نمادی از فروتنی و خدمت است.