از کجا آوردی؟

عباس مدحجی:۱⃣ اتمام کار مجلس دهم در ششم خرداد ماه ، همراه خواهد بود با قطع بندهای قدرت نمایندگان مجلس و ازبین رفتن مصونیت قضایی ایشان. ۲⃣ این شاید فرصت خوبی باشد تا کارنامه ی عملکردی ایشان توسط مردم ، رسانه ها و بلاخص دستگاه های نظارتی، مجددا مورد بررسی موشکافانه تری قرار گیرد تا […]

عباس مدحجی:۱⃣ اتمام کار مجلس دهم در ششم خرداد ماه ، همراه خواهد بود با قطع بندهای قدرت نمایندگان مجلس و ازبین رفتن مصونیت قضایی ایشان.

۲⃣ این شاید فرصت خوبی باشد تا کارنامه ی عملکردی ایشان توسط مردم ، رسانه ها و بلاخص دستگاه های نظارتی، مجددا مورد بررسی موشکافانه تری قرار گیرد تا اجحافات ، تخلفات ، رانت ها، اعمال نفوذها، دخالت های غیر منطقی در عزل و نصبها، پیدا و در صورت امکان جبران مافات گردد.

۳⃣ از آن جهت که “تغییر موضع سریع مدیرانی که با حمایت نمایندگان مجلس دهمی به جایگاه رسیده اند به قبله ی نمایندگان مجلس یازدهمی” اتفاقی رایج و قابل پیش بینی است ، شاید بهتر باشد تا نمایندگان جدید با چشم بازتری ارادات های خالصانه ای!!! این جماعت را رصد کنند. جماعتی که نه از راه شایسته سالاری ، که از بیراهه ی رفیق سالاری ، میز خدمت را اریکه ی قدرت کرده و از روز اول “باد” را به عنوان هم حزبی خویش برگزیده اند.

۴⃣ الان دقیقا وقت آن است که با توجه به خود اظهاری های مجلسیان طی چهار سال اخیر و مستندات موجود بدنبال پاسخ گرفتن از تک تک نمایندگان برای این سوال بود: “از کجا آورده ای؟ ” سوالی که مبنای اعلام دارایی های نمایندگان ملت در چندسال گذشته بود.

۵⃣ الان دقیقا وقت عبرت گرفتن مجلس آینده از سرنوشت مجلسیان فعلی ست. مجلسیانی که با محبوبیت بین مردم و قول پاکدامنی آمدند اما میانه راه رانت به اطرافیان را به محبوبیت ترجیح داده و سوار قطاری شدند که فکر نمیکردند مقصدش همان مبداش یعنی “مردم” باشد. در این بین فقط نمایندگان محبوب و مردمی و مفید ، بدون مسند هم مردمی ، محبوب و مفید باقی میمانند.

 الان و بعد از این ، زمانِ پیاده شدن از مسند و حساب و کتاب پس دادن است. هم عملکردهای مثبت و موضع گیرهای مهم و نطق ها و رای های تاریخی و هم عملکردهای منفی و موضوع گیری های مبهم و غیبت در زمان مصوبات مهم! مردم چهار سال سکوت کردند تا که صدای نمایندگانشان رساتر باشد ، امروز حرف میزنند تا صدای حقشان رساتر گردد