نماینده اهواز: خوزستان باید درمسیر واقعی توسعه قرار گیرد

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم با دعواهای سیاسی، سیاه نمایی و ملتهب کردن فضای جامعه، نمی توان امکانات کشور را در مسیر سازندگی خوزستان قرار داده و مشکلات معیشتی و چالش های فراروی مردم را حل کرد. به گزارش خبرنگار عصر ما،ˈسیدشکرخدا موسویˈ روز جمعه در نشست […]

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم با دعواهای سیاسی، سیاه نمایی و ملتهب کردن فضای جامعه، نمی توان امکانات کشور را در مسیر سازندگی خوزستان قرار داده و مشکلات معیشتی و چالش های فراروی مردم را حل کرد. به گزارش خبرنگار عصر ما،ˈسیدشکرخدا موسویˈ روز جمعه در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش ˈاسماعیلیهˈ در ۱۵کیلومتری جنوب اهواز در روستای ˈبیوض یکˈ، بیکاری و عقب ماندن از قافله توسعه ناشی از جنگ تحمیلی را چالش های اصلی خوزستان برشمرد.

81087857-5569553

وی افزود: در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ که خوشبختانه بموقع در مجلس بررسی و تصویب شد اعتبارات بسیار خوبی برای زیرساخت های استان و پروژه های عمرانی روستایی تخصیص داده شده که امیدواریم در سال آینده شاهد تحول خوبی در عمران و آبادانی روستاها و توسعه یافتگی خوزستان باشیم.

موسوی با بیان این که نگاه مسوولان ارشد کشور از جمله رییس جمهوری به استان خوزستان معطوف شده و مشکلات استان خوستان به صورت ویژه پیگیری می شود اظهار داشت: به همین دلیل نخستین سفر استانی رییس جمهوری و دولت یازدهم ، به خوزستان شکل گرفت و این سفر برکات زیادی به دنبال داشته و خواهد داشت.این نماینده مجلس در ادامه با بیان این که سیاه نمایی و برجسته کردن مشکلات و معضلات خوزستان به نفع استان نیست گفت: این مساله موجب می شود امنیت سرمایه گذاری در استان کاهش یافته و سرمایه ها به خارج از استان هدایت شود.وی افزود: حتی بسیاری از سرمایه گذاران بومی استان، سرمایه خود را از استان خارج کرده که این در تشدید مشکلات و بیکاری فزاینده استان موثر بوده است.

موسوی با اشاره این که استان خوزستان ۲۰سال از قافله توسعه و سازندگی عقب افتاد و پس از جنگ تحمیلی به خاطر شرایط امنیتی سرمایه گذاری موثری در استان انجام نشد افزود: در چند سال اخیر کارهای خوبی در این استان انجام شده ولی متناسب با نیاز و حجم مشکلات مردم نیست.نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر چنانچه جنگ هشت ساله نبود و خوزستان چون سایر استان های کشور به روند توسعه و پیشرفت خود ادامه می داد شاهد این همه مشکلات در بخش های گوناگون نبودیم.

وی در ادامه به ابلاغ قانون اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به تعبیری همان استقلال اقتصادی و رهایی از اقتصاد تک محصولی است که از اوایل انقلاب شعار آن را می دادیم ولی در صحنه عمل خیلی به آن نمی پرداختیم.موسوی بخش کشاورزی را پایه و شالوده اقتصاد مقاومتی توصیف و با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری در مدت سه سال، کشاورزی استان را متحول خواهد کرد و رونق اقتصادی استان را موجب خواهد داشت.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که کشاورزی استان رونق پیدا کند و خوشبختانه با نگاه ویژه نمایندگان مجلس برای احیای بخش کشاورزی و توسعه روستاها اعتبارات بسیار خوبی تخصیص داده شده که اختصاص ۴۸هزار میلیارد ریال برای بهداشت روستاهای کشور در سال ۱۳۹۳از جمله این اولویت ها و برنامه هاست.این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی و زیرساختی روستاهای خوزستان و این که درد روستاییان را تنها روستازاده ها می دانند و لمس می کنند خاطرنشان کرد: همه مشکلات موجود در روستاها را بنده با عنوان یک روستازاده لمس کرده و اطمینان می دهم در راستای رفع این مشکلات از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.

نماینده مردم اهواز،کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رفع این مشکلات نیاز به زمان و مشارکت همه مردم دارد ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود با همراهی و نگاه دولت تدبیر و امید حل شود.موسوی در جمع بندی این نشست گفت: مشکلات بخش اسماعیلیه در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد و اعتبارات مناسبی برای حل مشکلات بخش محروم اسماعیلیه از توابع اهواز اختصاص خواهد یافت.

گاز رسانی، بهسازی جاده های روستایی، طرح های هادی روستایی، روشنایی روستاها، بهسازی شبکه های برق و آب، بهبود حمل و نقل عمومی، موضوع استخدام نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه و احداث پاسگاه انتظامی از مشکلات بخش اسماعیلیه مطرح شد.

در این نشست ˈعبدالحسن نبی زاده ˈبخشدار اسماعیلیه گزارشی از ظرفیت ها ، استعدادها و مشکلات این منطقه بیان کرد.

ˈعبدالعزیز فدعمیˈ فرماندار اهواز در این نشست که شماری از مسوولان اجرایی استان ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش اسماعیلیه حضور داشتند گفت: با وجود این که بخش اسماعیلیه حدود یک سال است که تبدیل به بخش شده ولی کارها و پروژه های عمرانی موثری در این بخش انجام شده ولی متناسب با نیاز این منطقه محروم نیست.

وی به محدودیت اعتباری و تخصیص ۳۰درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد بخشی از مشکلات این منطقه در سال آینده با تخصیص اعتبارات عمرانی حل شود.

در این نشست ˈسیداحمد موسویˈ رییس شورای اسلامی بخش اسماعیلیه نیز خواستار اجرای طرح گازرسانی به این بخش ۱۳هزاری نفری که ۵۲روستا دارد شد.

وی احداث دبیرستان، بهسازی راه های روستایی، تامین امکانات پاسگاه انتظامی منطقه ، سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی، توسعه اماکن ورزشی، اجرای طرح های بهسازی و هادی روستایی و ساخت درمانگاه در این بخش شد.

دراین نشست جمع زیادی از مردم، معتمدان، دهیاران، شوراهای روستاها و جمعی از مسوولان اجرایی استان و شهرستان شرکت داشتند