اقدام جالب مسئولان شهرستان دزفول:سه چهره ماندگار دزفول معرفی و تجلیل شدند

آیین تجلیل از سه چهره ماندگار شهرستان دزفول ، استاد معمار عبدالمجید عروه ، استاد حبیب نقاش و حاج ملک جراح پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شد. به گزارش خبرنگار عصر ما، امام جمعه دزفول در این آیین که با استقبال مردم روبرو شد در سخنانی گفت:خدمت صادقانه باید به یک فرهنگ […]

آیین تجلیل از سه چهره ماندگار شهرستان دزفول ، استاد معمار عبدالمجید عروه ، استاد حبیب نقاش و حاج ملک جراح پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شد. به گزارش خبرنگار عصر ما، امام جمعه دزفول در این آیین که با استقبال مردم روبرو شد در سخنانی گفت:خدمت صادقانه باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ افزود:استاد حاج عبدالمجید عروه،استاد حبیب نقاش وحاج ملک جراح سرمایه های معنوی شهر هستند و تجلیل از آنها تجلیل از سرمایه های جامعه است.وی اظهار داشت:جامعه ای که از سرمایه های معنوی خود قدردانی کند در مسیر رشد و پیشرفت قرار می گیرد لذا تجلیل از مشاهیر یک وظیفه است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به فعالیت های استاد حبیب نقاش گفت:هنر و اثر هنری به ذات اقدس الهی باز می گردد و یک نقاشی بدیع می تواند بیانگر جلوه ای از خلقت هستی باشد و روح انسان را صیقل بخشد.وی با اشاره به فعالیت های حاج عبدالمجید عروه دیگر چهره ماندگار دزفول در حوزه معماری اظهار داشت:معماری یک هنر بی انتهاست و معمار با قوه خلاقیت دست به نبوغ می زند.امام جمعه دزفول افزود:این افراد با هدف متعالی خود با چشم پوشی از مادیات ،زندگی خود را صرف کار وخدمت به مردم کردند.وی ارزش هر جامعه را به علمش دانست وافزود:اگر در جامعه ای افراد دانشمند و مشاهیر تجلیل شوند آن جامعه رشد کرده و استعدادها و نبوغ مردم آن سرزمین به فعلیت خواهد رسید.

امام جمعه دزفول با اشاره به فعالیت های مرحوم حاج ملک جراح گفت:این استاد در زمینه طبابت از کمترین امکانات استفاده می کرد و با قوه ابتکار و خلاقیت خود ارتوپدی،جراحی و شکسته بندی می کرد در حالیکه تمام این کارها را به صورت تجربی فرا گرفته بود.وی افزود:این استاد اعجوبه ای بود که با یک عمل جراحی ساده بیماری های صعب العلاج بسیاری را درمان می کرد و بدون هیچ توقعی به خدمت صادقانه می پرداخت لذا این خدمت صادقانه باید در بین جوانان جامعه نهادینه وبه یک فرهنگ تبدیل شود.حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار داشت:پزشکان باید از این فرد وارسته الگو بگیرند.

فرماندار ویژه دزفول نیز هدف از برگزاری این آیین را تجلیل از خدمتگزاران و مقام شامخ آنها عنوان کرد وگفت:باید از افرادی که مردم از آنها به نیکی یاد می کنند تجلیل شود.ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ افزود:جوانان باید در هر پست ومقامی بدانند مردم کارهای آنها را فراموش نمی کنند .

در این آیین که با اجرای دکلمه ،مولودی خوانی و پخش کلیپ از فعالیت های سه چهره ماندگار دزفول همراه بود از استاد عبدالمجید عروه، استاد حبیب نقاش آخرین بازمانده از نقاشی قهوه خانه ای و حاج ملک جراح سه چهره ماندگار این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

81086745-5567794