کارگاه عملی آجر تراشی در شوشتر برگزار شد

کارگاه عملی آجر تراشی در شوشتر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شوشتر،؛ داود نجارآسیابانی گفت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته کارگاه عملی آجر تراشی توسط اداره میراث فرهنگی شوشتر با مشارکت مرکز معماری اسلامی تهران و همچنین با حضور و هنرنمایی جمعی از استادکاران سنتی شوشتر در محل […]

کارگاه عملی آجر تراشی در شوشتر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شوشتر،؛ داود نجارآسیابانی گفت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته کارگاه عملی آجر تراشی توسط اداره میراث فرهنگی شوشتر با مشارکت مرکز معماری اسلامی تهران و همچنین با حضور و هنرنمایی جمعی از استادکاران سنتی شوشتر در محل مجموعه حاج شیخ جعفر شوشتری برگزار گردید.

وی افزود:این کارگاه با حضور شرکت کنندگان علاقمند به معماری و تزئینات سنتی و از میان افرادی با حرفه های کاری متفاوت تشکیل شد. داود نجارآسیابانی در مورد نحوه چگونگی این کارگاه اظهار داشت: شرکت کنندگان ابتدا با کتیبه خوانی مسجد جامع شوشتر که توسط کارشناسان این اداره انجام گردید، از اطلاعات و شیوه خوانش متون کوفی بهره مند و سپس طی بازدید از سازهای آبی ثبت شده در فهرست جهانی با شیوه عملکرد این آثار بی بدیل و نیز علوم مرتبط با این سازه ها آشنا شدند.

وی ادامه داد: از اصلی ترین قسمت های این بازدید می‌توان به کارگاه عملی آجر تراشی شوشتر اشاره نمود که با حضور اساتید حاذق این شهرستان نسبت به آموزش شرکت کنندگان به این نوع هنر بی همتا اقدام گردید.در بخش هایی از این کارگاه پس از آموزش لازم، با در اختیار گذاشتن ابزار و مصالح مورد نیاز شرایط آجر تراشی برای تمام علاقمندان فراهم تا آموخته های تئوری خود را بصورت عملی تجربه کنند.

این کارگاه ارزشمند در مجموعه تاریخی حاج شیخ جعفر شوشتر انجام، تا ضمن اجرای یک کارگاه آموزشی عملی، فرصتی جهت بازدید از نقوش آجری و تزئینات سنگی موجود در بنا های تاریخی شوشتر برای شرکت کنندگان فراهم آید.