نخستین جشنواره آبزیان در روستای گردشگری عطیش کارون برگزار شد

جشنواره آبزیان در روستای گردشگری عطیش کارون برگزار شد. نخستین جشنواره ماهی و پخت و پز آبزیان در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در کنار تالاب روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون با مشارکت گسترده مردمی ، فعالان فرهنگی ،‌ اصحاب رسانه و حضور مدیران دستگاه های اجرایی بویژه معاون […]

جشنواره آبزیان در روستای گردشگری عطیش کارون برگزار شد. نخستین جشنواره ماهی و پخت و پز آبزیان در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در کنار تالاب روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون با مشارکت گسترده مردمی ، فعالان فرهنگی ،‌ اصحاب رسانه و حضور مدیران دستگاه های اجرایی بویژه معاون عمرانی استاندار خوزستان برگزار شد. در این رویداد جذاب هنری فرهنگی که روز جمعه برگزار شد انواع صنایع دستی محلی، سبزی های خوراکی، عسل و شیرینی در معرض گردشگران قرار گرفته و در کنار آن اسب سواری، موسیقی سنتی، پاراگلایدر سواری و قایق سواری تدارک دیده شده بود.

اهالی روستای عطیش نیز با طبخ آبزیان به شیوه های بومی و پخت نان محلی از گردشگران که از نقاط مختلف خوزستان به این روستای زیبا سفر کرده‌اند پذیرایی کرده و شیوه های ‌پخت آبزیان را آموزش دادند.

پذیرایی چای و قهوه در چادرهای سیاه عربی از دیگر جلوه های این جشنواره یک روزه محلی و فرهنگی بود.

منبع اصلی درآمد اهالی ۲۰۰خانواری عطیش پرورش ماهی و صید ماهی از تالاب محلی این منطقه که به تالاب شادگان متصل است می باشد. روستای عطیش در ۵۰کیلومتری جنوب اهواز در شمار روستاهای دورافتاده و کم برخوردار خوزستان به شمار می رفت ولی در دولت نهم مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون به روستایی برخوردار و فعال اقتصادی تبدیل شده است.