محمد عبادی شهردار هندیجان: مراحل قانونی استیضاح شهردار طی نشده است

شهردار هندیجان گفت: رئیس شورای شهر هندیجان مراحل قانونی استیضاح شهردار را رعایت نکرده و تخلفات وی توسط نهادهای ذی‌صلاح در دست بررسی قرار دارد. محمد عبادی اظهار کرد: برگزاری جلسه استیضاح شهردار روند قانونی دارد و مراحل آن باید در چهارچوب قوانین و ضوابط موجود طی شود.وی افزود: بر اساس قوانین موجود، سؤالاتی که […]

شهردار هندیجان گفت: رئیس شورای شهر هندیجان مراحل قانونی استیضاح شهردار را رعایت نکرده و تخلفات وی توسط نهادهای ذی‌صلاح در دست بررسی قرار دارد.

محمد عبادی اظهار کرد: برگزاری جلسه استیضاح شهردار روند قانونی دارد و مراحل آن باید در چهارچوب قوانین و ضوابط موجود طی شود.وی افزود: بر اساس قوانین موجود، سؤالاتی که از شهردار طرح می‌شود باید به صورت کتبی به وی ابلاغ شده و شهردار نیز موظف است ظرف مدت ۱۰ روز به صورت کتبی به این سؤالات پاسخ دهد.

شهردار هندیجان خاطرنشان کرد: در صورت قانع نشدن اعضای شورای شهر، جلسه استیضاح با اعلام و دعوت قبلی و حضور همه اعضای شورای شهر و شهردار برگزار خواهد شد و شهردار این حق را دارد که مدت ۳۰ دقیقه به صورت شفاهی به دفاع از خود بپردازد.

عبادی ادامه داد: اما بر خلاف این قوانین و ضوابط موجود، رئیس شورای شهر هندیجان در تاریخ ۲۹ آذرماه سؤالاتی را طرح و فردای همان روز این سؤالات را در فضای مجازی منتشر کرد.

وی تصریح کرد: سؤالات مطرح شده در تاریخ پنجم دی ماه وصول و در دبیرخانه شهرداری به ثبت رسید و پاسخ این سؤالات نیز ظرف مدت دو تا سه روز به شورای شهر ارسال شد.

شهردار هندیجان متذکر شد: با وجود قانع شدن دو نفر از اعضای شورای شهر از این پاسخ‌ها، اما عارف عبادی رئیس شورای شهر هندیجان بدون دعوت از بنده به عنوان شهردار و دو نفر از اعضای شورای شهر «امیر شکاری و اکبر شنبدی» و با جلسه‌ای سه نفره و به صورت گعده‌ای جلسه استیضاح را برگزار کرد.

عبادی عنوان کرد: این سه نفر عضو شورای شهر به زعم خود زنگ خطر استیضاح را برای شهردار به صدا در آورده و برای قانونی جلوه دادن آن، صورتجلسه حضور و غیاب مربوط به جلسه عقد تفاهم‌نامه آسفالت‌ریزی مسکن مهر با اداره کل راه و شهرسازی را به آن پیوست کردند که بگویند امیر شکاری نیز در جلسه استیضاح حضور داشته‌، ضمن اینکه اکبر شنبدی نیز اساساً جزء دعوت‌شدگان به این جلسه نبود و در این جلسه حضور نداشت.

وی اظهار داشت: همچنین عارف عبادی رئیس شورای شهر، چندین نامه را صادر و در دبیرخانه شورا به ثبت رسانده اما از ارسال و ابلاغ آنها به شهرداری و اعضای شورای شهر خودداری کرده است.

شهردار هندیجان اضافه کرد: این تخلفات رئیس شورا توسط نهادی‌های ذی‌ربط و ذی‌صلاح در دست رسیدگی قرار دارد و به زودی حقیقت امر برای همگان به خوبی روشن خواهد شد.

عبادی یادآور شد از ابتدای انتخاب به عنوان شهردار هندیجان و آغاز به کار در این مسئولیت، تمام تلاش خود را برای قطع دست افرادی که سال‌ها با دست‌اندازی به بودجه بیت‌المال مشغول چپاول و ثروت‌اندوزی بودند به کار بستم.

وی افزود: برخی‌ها بر خلاف قانون با پرسه زدن مدام در راهروهای شهرداری به دنبال دخالت در امور این ارگان هستند و اصرار دارند پیمانکاران توسط آنها معرفی و انتخاب شوند.

شهردار هندیجان خاطرنشان کرد: جای سؤال و تأسف فراوان است که چرا هنوز لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۱ از تاریخ ۲۳ آبان امسال و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روی میز شورا معطل و در انتظار تصویب و تأیید مانده است.

عبادی ادامه داد: همچنین طرح اشتغال‌زایی و درآمدزایی از طریق ۶۱ باب مغازه، یک رستوران، یک مجموعه تفریحی و ورزشی که می‌تواند ماهانه ۱۶۰ میلیون تومان به درآمدهای شهرداری اضافه کند، بیش از دو ماه است روی میز شورا مانده و رئیس شورای شهر هندیجان از طرح آن در صحنه علنی شورا امتناع می‌ورزد و هنوز به تصویب نرسیده است.

وی یادآور شد: حق‌السهم عوارض آلایندگی‌ها نیز در بانک ملی راکد مانده و هنوز ریالی از آن برای خدمت‌رسانی به مردم هندیجان و رفع محرومیت‌ها و مشکلات و اجرای پروژه‌ها هزینه نشده است. دلیل این موضوعات را رئیس شورا و دو عضو دیگری که به دنبال استیضاح شهردار هستند باید توضیح دهند.

عبادی گفت: خوشبختانه مردم شهرستان بندر هندیجان مردمی آگاه و فهیم هستند و به خوبی از نیات افراد مطلع‌اند و می‌دانند چه افرادی به چه نیتی مشغول جوسازی و حاشیه‌سازی هستند. شهروندان به خوبی می‌دانند این افراد قصد دارند با گذاشتن چوب لای چرخ شهرداری به این نیت خود برسند.

وی اذعان داشت: مجموعه شهرداری بندر هندیجان با همراهی نماینده محترم مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم و دیگر مسئولان این شهرستان تمام تلاش خود را برای خدمت خالصانه به شهروندان به کار بسته و حاشیه‌سازی‌ها نمی‌تواند در این مسیر هیچ خللی وارد کند.

شهردار هندیجان در پایان اضافه کرد: جا دارد از صبر و شکیبایی و همراهی مردم شریف بندر هندیجان از ابتدای آغاز به کار اینجانب به عنوان شهردار تاکنون تقدیر و تشکر کرده و بابت اینکه دعواهای سیاسی شورا در فضای مجازی باعث تکدر خاطر شهروندان فهیم شده، صمیمانه عذرخواهی کنم.