زنگ بازگشایی مدارس با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در آبادان به صدا درآمد

۶۰ هزار دانش‌آموز در ۳۲۳ مدرسه و ۲ هزار کلاس درس در آبادان، روز شنبه سال تحصیلی جدید را با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در دبیرستان دخترانه خدیجه کبری(س) در این شهر آغاز کردند. معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰۰ شهید دانش‌آموز در آبادان […]

۶۰ هزار دانش‌آموز در ۳۲۳ مدرسه و ۲ هزار کلاس درس در آبادان، روز شنبه سال تحصیلی جدید را با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در دبیرستان دخترانه خدیجه کبری(س) در این شهر آغاز کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰۰ شهید دانش‌آموز در آبادان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان دفاع مقدس در مرحله اول از مردم خوزستان به واسطه مشارکت فعالانه در دفاع از کشور تقدیر کردند و مردم آبادان و خرمشهر نیز سهم بسزایی در این فداکاری داشتند تا امروز کشور در آرامش باشد و عزت و شرافت ایران حفظ شود.

سیدمحمد حسینی افزود: مردم آبادان پس از محاصره این شهر توسط دشمن، در شهر ماندند و زندگی در آبادان جریان داشت.وی به پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان کرد: اگر دشمن آبادان و خرمشهر را از کشور جدا می‌کرد ننگی برای نیروهای مسلح و کشور بود.

حسینی افزود: عملیات شکست حصر آبادان در پنج مهر ۱۳۶۰ به عنوان سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام با شعار نصر من ا… و فتح قریب سرآغاز پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی و بیرون راندن دشمن از خاک کشور بود و روحیه انقلابی را در کشور دمید.

وی با گرامیداشت شهادت ۴۰۰ دانش آموزان شهید آبادانی و ۳۶ هزار دانش آموز سراسر کشور ادامه داد: مردم آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کردند.معاون پارلمانی رییس جمهور گفت:افرادی که مدعی حقوق بشر و زن هستند جنگ هشت ساله را بر کشور تحمیل کردند.

وی به نقش زنان در کشور و جایگاه آنان در پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دین اسلام اشاره کرد و بیان کرد: نخستین فردی که به پیامبر اسلام(ص) ایمان آورد یک زن بود و حضرت خدیجه(س) همه ثروت خود برای اعتلای اسلام تقدیم کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور برای شرکت در آغاز سال حصیلی جدید و گرامیداشت دوم مهر سالروز شهادت جمعی از فرهنگیان و معلمان آبادان در بمباران اداره آموزش و پرورش این شهرستان در سال ۵۹، به آبادان سفر کرده است