از شکرستان پاییزه تا جشنواره تابستانه تاکستان‌‌های غزاویه؛ کارون نگینِ پرثمر خوزستان

نخلستان‌های استوار، کشتزارهای سرسبز نیشکر، مزارع دلربای چای سرخ و تاکستان‌‌های یاقوتی، «گردشگری کشاورزی» شهرستان کارون استان خوزستان را رونقی تازه بخشیده است. از برداشت مهر ماهی چای سرخ روستای «علوه» تا شکرستانِ پاییزه برداشت نیشکر و دست‌چین تابستانه خرمای شکرشکن «ابودبس» و حالا هم جشنواره انگورهای یاقوتی و عسکری «غزاویه»، این منطقه را به […]

نخلستان‌های استوار، کشتزارهای سرسبز نیشکر، مزارع دلربای چای سرخ و تاکستان‌‌های یاقوتی، «گردشگری کشاورزی» شهرستان کارون استان خوزستان را رونقی تازه بخشیده است.

از برداشت مهر ماهی چای سرخ روستای «علوه» تا شکرستانِ پاییزه برداشت نیشکر و دست‌چین تابستانه خرمای شکرشکن «ابودبس» و حالا هم جشنواره انگورهای یاقوتی و عسکری «غزاویه»، این منطقه را به قطب کشاورزی و جذب گردشگر تبدیل کرده و در عین حال، وجود رودخانه کارون – این قلب تپنده خوزستان- حیاتی دوباره به جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی منطقه دمیده است.

انگور شهرستان کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در ایران برداشت می‌شود و جشنواره انگور غزاویه در سومین سال به همت میراث فرهنگی خوزستان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، فرمانداری شهرستان کارون و جهاد کشاورزی خوزستان با رویکردی نو و تکیه بر قابلیت‌های موجود، برگزار می‌شود.

به گفته مسئولین برگزارکننده، با توجه به همزمانی این رویداد با هفته ولایت و امامت و به منظور ایجاد نشاط و تقویت روحیه سرزندگی در میان مردم استان خوزستان، جشنواره امسال برداشت انگور ابعاد وسیع‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

از اولویت‌های جشنواره انگور غزاویه مانند جشنواره شکرستان، معرفی مناطق هدف گردشگری خوزستان و تشکیل گشت‌های متفاوت به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری کشاورزی است.این جشنواره ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ و همزمان با ولادت امام هادی(ع) در محل روستای غزاویه بزرگ برگزار می‌شود.