عضو شورای شهر خرمشهر : امکان برخورد با برخی مفاسد وجود ندارد

درخواست عضو شورای شهر خرمشهر از نهادهای امنیتی و نظارتی: امکان برخورد با برخی مفاسد وجود ندارد.عضو شورای شهر خرمشهر گفت : مدارکی موجود است که تخلفاتی گسترده‌ای در برخی پروژه ها وجود دارد که به تنهایی نمی توانیم باآن برخورد کنیم و خواستار همکاری همه مسئولان در این زمینه هستم. به گزارش روزنامه نسیم […]

درخواست عضو شورای شهر خرمشهر از نهادهای امنیتی و نظارتی: امکان برخورد با برخی مفاسد وجود ندارد.عضو شورای شهر خرمشهر گفت : مدارکی موجود است که تخلفاتی گسترده‌ای در برخی پروژه ها وجود دارد که به تنهایی نمی توانیم باآن برخورد کنیم و خواستار همکاری همه مسئولان در این زمینه هستم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مجید حیدری عضو شورای شهر خرمشهر در خصوص تکمیل پروژه ها اظهار داشت: جهت اجرایساحل سازی حد فاصل بازار ماهی فروشان قریب به شش میلیارد تومان به صورت پیش پرداخت به پیمانکار داده شد که باید تا سال۱۴۰۰ تکمیل می شد، اما این پروژه نه تنها به اتمام نرسید بلکه صورت وضعیت کمتر از ۲۰ درصدی پروژه به شهرداری داده شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار درخواست تعدیل داده است و فاجعه بارتر اینکه هنوز بخش قابل توجهی از شمع کوبی فلزی که هزینهبرترین قسمت پروژه است تاکنون انجام نشده، افزود: به مسئولان شهرداری تذکر می دهم که به هیچ عنوان جزئیات شمع کوبی را بادستور کار جدید جایگزین نکنند، به دلیل اینکه شهرداری قابلیت مالی و پتانسیل فنی انجام شمع کوبی را ندارد و از شورا درخواستدارم بخاطر مردم به این موضوع ورود کنند.

عضو شورای شهر خرمشهر گفت: موضوع دیگر، شکایت شهرداری از واگذاری زمین ناحیه ۵ خدمات شهری شهرداری خرمشهر است کهاین پروژه جهت ساحل سازی

“پوزه کعبی ها” بوده که در تفاهم نامه منطقه آزاد اروند اجرا شده است. بند ۵ ماده ٣ تفاهم نامه صریحا اعلام میکند که باید هزینه راسازمان منطقه آزاد اروند پرداخت کند که پیش از آن نیز پرداختی ها با منطقه آزاد بوده و در یک اقدامی غیر اداری، فراقانونی وغیرمعمول، مسئولان وقت شهرداری، ملک ناحیه ۵ را به بهانه مطالبات به شرکت پیمانکار واگذار نموده اند که این زمین باید به شهرداریبرگردد. این زمین در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد و این موضوع نماد هدررفت بیت المال است که قطعا از اینموضوع نخواهیم گذشت و باید این پرونده را از خاک خوردن دربیاوریم و در عمل نشان دهیم که در برخورد با تخلفات و اقداماتفراقانونی هیچ گونه خط قرمزی نداریم.

وی با اشاره به پروژه جاده نظامی عنوان کرد: مبلغ دریافتی این پروژه تقریبا دو برابر صورت وضعیت دریافتی است و نباید اجازه دهیمپروژه ها در محرومترین مناطق با هدر دادن زمان معطل شوند. در خصوص این موارد طی نامه ای به سرپرست شهرداری تذکر دادهشده که باید سریعا این موضوع رسیدگی شده و همه می دانیم که شورا به تنهایی نمی تواند از این ورطه خارج شود.

دکتر حیدری در ادامه تاکید کرد: از مسئولان خرمشهر، ائمه جمعه، شورای تامین، فرماندار، دادستان شهر و نهادهای امنیتی و نظارتیتقاضا دارم که کمیته ویژه جهت رسیدگی به تخلفات تشکیل دهند و انتظار می رود در دولتی که شعار فسادستیزی می دهد با چنین فسادو تخلفات سیستماتیکی برخورد نماید.

عضو شورای شهر خرمشهر با اشاره به مناقصه های ذیحسابی تصریح کرد: به سرپرست شهرداری و بخش فنی تذکر می دهم، شرایطمناقصه ها را به گونه ای انتخاب کنید که تعدیل ها از خود پروژه ها بیشتر نشود. حتما شرکت ها را از نظر فنی با وسواس بررسی کنیدبه دلیل اینکه اگر سال ۱۴۰۱ از دست ما رفت، خرابی های خرمشهر جبران ناپذیر خواهد بود. لذا خواهش می کنم دست شرکت هایی کهبه گلوی شهرداری فشار وارد می کنند را کوتاه کنید و این امر ضروری است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حیدری در پایان یادآور شد: متاسفانه در بین پرسنل انقلابی و زحمت کش شهرداری نگرشی بوجودآمده که امکان برخورد با برخی افراد خاص وجود ندارد و این موضوع نظام را زیر سوال می برد، ولی ما اعتقاد داریم نظام جمهوریاسلامی همه را پاسخگو می کند ولی اینکه عده ای با تبلیغات سوء این موضوع را در بین مردم و کارکنان پاک دست شهرداری رواج میدهند که هیچ نهادی نمی تواند با آنها برخورد کند قطعا این مطلب باعث ضربه زدن به نظام می شود. بر اساس بررسی ها، مدارکیموجود است که انحرافات قابل توجهی در برخی پروژه ها وجود دارد که به تنهایی نمی توانیم با آن برخورد کنیم و خواستار همکاری همهمسئولان در این زمینه هستم.