فرماندار اهواز با حضور میدانی وضعیت عمرانی و مشکلات طرح های بهسازی روستاهای بخش مرکزی را بررسی کرد

مسعود فلاحی فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت طرح های اجرایی روستاهای مسیر بامدژ بخش مرکزی به همراه یوسفی معاون‌هماهنگی امور عمرانی، بلم چی بخشدار مرکزی و تعدادی از مسوولان ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی از این منطقه بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به وضعیت […]

مسعود فلاحی فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت طرح های اجرایی روستاهای مسیر بامدژ بخش مرکزی به همراه یوسفی معاون‌هماهنگی امور عمرانی، بلم چی بخشدار مرکزی و تعدادی از مسوولان ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی از این منطقه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت برخی از معابر و خیابان های روستاها افزود: شرکت گاز خسارت وارد شده به آسفالت برای انشعابات گاز را به بنیاد مسکن پرداخت کند. ترمیم نوارهای حفاری شبکه گاز و همچنین آسفالت معابر و خیابان ها با همکاری دهیاری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت مشارکتی انجام شود.

مسعود فلاحی درخصوص دبیرستان دخترانه در روستای جعاوله گفت: این فضای آموزشی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سیستم سازه های صنعتی سبک و مقاوم در برابر زلزله و همچنین از تکنولوژی سرمایشی و گرمایشی پیشرفته و جدید احداث شده که نیازمند تجهیز و تخصیص کد آموزشی از سوی اداره آموزش و پرورش دارد که پیگیری های لازم جهت رفع این مشکل انجام می شود.

وی در خصوص سیل بندهای رودخانه دز در مقطع روستاهای مسید بامدژ گفت: پیگیری های لازم برای تامین اعتبار برای احداث، ترمیم و استحکام سازی سیل بندها از طریق استانداری انجام می شود.

فرماندار اهوازافزود: پس از تخریب زیرسازی و روکش آسفالت محور های حاشیه رودخانه دز در سیل سال ۹۸ تاکنون راهداری و حمل و نقل جاده ای در بعضی از مقاطع عملکرد مناسبی نداشته که باید پس از تامین اعتبار این جاده ها با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی و آسفالت شود.

فلاحی گفت:محور بامدژ از ابتدای روستای جعاوله شروع و به ۲۰ روستا منتهی می‌شود.وی ادامه داد:به رغم اقدامات خوب بنیاد مسکن اهواز برای بهسازی روستاهای سیل زده بامدژ، فاز نخست اقدامات برای برخی از روستاها انجام شده، اما فاز دوم برخی از روستاها از جمله روستای سیدمعن انجام نشده که قرار است اجرایی شود. ضمن اینکه فاز دوم بهسازی روستاهای حریه، آلبونیس و سید سلمان نیز باید اجرا شود.

فرماندار اهواز در پایان گفت: فاضلاب روستای جعاوله تکمیل شده اما تاکنون محل خروج فاضلاب تعبیه نشده که تصمیم گرفته شد با ایجاد کانال، فاضلاب به سمت کانال توانا تخلیه شود.

ایجاد کانال آب بر برای رفع مشکل سیل بندها در ۲ نقطه روستای سید نبی و سید هاشم، جابه جایی تیرهای برق و اصلاح شبکه، ایجاد زیرساخت ها و توجه به ظرفیت های گردشگری منطقه از دیگر موضوعاتی هستند که در دستور کار مسوولان قرار گرفت

.