آب شرب پایدار به هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی بخش مرکزی اهواز رسید

طرح آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات بخش مرکزی اهواز روز شنبه افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این منطقه از آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شدند. سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این آیین […]

طرح آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات بخش مرکزی اهواز روز شنبه افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این منطقه از آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شدند. سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این آیین در روستای ام الطمیر با بیان اینکه تامین آب ۴۲ روستا زیر پوشش تاسیسات شهدای جهاد است گفت: روستاهای ام الطمیر و سیف السادات به دلیل اینکه در انتهای خط آب رسانی از این تاسیسات قرار دارند، با مشکل کمی و کیفی آب مواجه بودند.

محسن قمیشی ادامه داد: پیش از اجرای این طرح، آب آشامیدنی این ۲ روستا از تاسیسات شهدای جهاد تامین می‌شد اما به دلیل قدیمی و فرسوده بودن خطوط آب و وجود شکستگی فراوان، آب شرب منطقه از نظر کمی و کیفی وضعیت نامناسبی داشت.وی افزود: با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال شامل چهار کیلومتر خط انتقال ۲۵۰ میلیمتر و ۲ کیلومتر خط انتقال ۱۶۰ میلیمتر و اتصال به تصفیه خانه گروه ملی اهواز، آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات با جمعیت حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد.

قمیشی اظهار داشت: با بهره برداری از این خطوط انتقال جدید، آب آشامیدنی مردم این منطقه به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، به شکل پایدار تامین شد.وی تصریح کرد: اکنون با بهره‌برداری از تاسیسات و خطوط جدید و با اتصال به تصفیه خانه گروه ملی، آب آشامیدنی از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافته است که رضایت اهالی این منطقه را در پی خواهد داشت.

وی در پاسخ به چرایی گل‌آلود بودن آب لوله کشی این روستاها در روزهای اخیر گفت: دلیل کیفیت پایین آب این روستاها در روزهای اخیر، شست‌وشوی خطوط اصلی است که با شست‌وشو و لایروبی این خطوط، کیفیت این آب در روزهای آینده افزایش بیشتری خواهد داشت.وی در ادامه با بیان اینکه ۲ طرح آب رسانی به منظور ارتقای کیفیت آب روستاهای منطقه در دست اقدام است گفت: به منظور رفع مشکل آب ۴۲ روستای تحت پوشش تاسیسات شهدای جهاد، اصلاح و بازسازی تصفیه خانه و خطوط انتقال تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفته است.قمیشی اظهار داشت: اصلاح خط انتقال روستاهای رامضیه و طاهریه به طول ۱۴ کیلومتر از دیگر طرح هایی است که در بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز در دست اقدام است که با بهره برداری از این طرح پنج روستای این منطقه از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.وی ادامه داد: پیمانکار طرح تاسیسات شهدای جهاد در حال کار است و طرح آبرسانی روستای رامضیه از روزهای آینده آغاز می شود.

بخشدار مرکزی اهواز نیز در این آیین با بیان اینکه مردم این روستا تشنگی کشیده اند و بهره برداری از این طرح موجب خوشحالی مردم شده است گفت: سرعت اجرای این طرح به قدری بود که برای ما و اهالی روستا باور کردنی نیست.علی بلم‌چی با تقدیر از پیگیری مسوولان دخیل در اجرای این طرح ادامه داد: مسوولان بسیاری پیش از این، وعده بهبود وضعیت آب را داده بودند ولی هیچ یک از آنها به وعده خود عمل نکردند.وی، اشتعال را مطالبه جوانان اهالی این منطقه دانست و ادامه داد: کارشکنی هایی برای توسعه ورزش روستا وجود دارد و این موجب شده تا این روستا در بخش ورزش با چالش ها و عقب افتادگی های زیادی دست به گریبان است.

بلم‌چی با بیان اینکه روستای ام الطمیر در سال های اخیر متحول شده است و وضعیت آن قابل نقایسه با گذشته نیست، گفت: برق و گاز این روستا تکمیل شده است و زیرساخت این منطقه ۹۸ درصد تکمیل است ضمن اینکه زمین ها زیرسازی و ۶۰ درصد آسفالت دارد.