عفو و بخشش یک محکوم به قصاص در دشت آزادگان

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: فردی که به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بود با تلاش و کوشش اعضای ستاد صبر سوسنگرد و کسب رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات پیدا کند. علیرضا باوی با اشاره به درگیری آذر ماه سال ۱۳۹۸ بین چند نفر در سوسنگرد که منجر به قتل […]

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: فردی که به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بود با تلاش و کوشش اعضای ستاد صبر سوسنگرد و کسب رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات پیدا کند. علیرضا باوی با اشاره به درگیری آذر ماه سال ۱۳۹۸ بین چند نفر در سوسنگرد که منجر به قتل یک نفر و ضرب و جرح تعدادی از طرفین درگیری شد افزود:پس از تشکیل پرونده قضایی و طی مراحل قانونی ، قاتل به قصاص و متهمان دیگر به زندان محکوم شدند.

وی افزود: با اعلام پشیمانی قاتل در ارتکاب قتل و درخواست مکرر خانواده آنان برای جلب رضایت اولیا دم ، اعضای ستاد صبر سوسنگرد به منظور رفع اختلاف و تلاش برای ایجاد آرامش در منطقه با استفاده از ظرفیت بزرگان ، سادات ، سران عشایر ، معتمدان و نخبگان زمینه صلح و سازش و عفو و بخشش را فراهم کردند.باوی ادامه داد: اولیای دم با اطمینان از پشیمانی قاتل به شرط دریافت دیه وی را بخشیدند و این پرونده با گذشت خانواده مقتول به صلح و سازش منجر شد.

اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال موفق شدند بیش از ۱۸ هزار و ۴۹۸ پرونده را به صلح و سازش برسانند.