اجرای کامل قانون مناطق آزاد رونق اقتصادی آبادان و خرمشهر را درپی دارد

سرپرست منطقه آزاد اروند این منطقه را جذابترین منطقه از نظر امکانات و زیرساخت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت:اعمال کامل قانون مناطق آزاد رونق سرمایه‌گذاری و اقتصادی در آبادان و خرمشهر را در پی دارد. حسین گروسی دوشنبه در مراسم تکریم و تودیع مدیر کل گمرک خرمشهر اظهار داشت:اگر قانون صادرات و واردات کالا […]

سرپرست منطقه آزاد اروند این منطقه را جذابترین منطقه از نظر امکانات و زیرساخت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت:اعمال کامل قانون مناطق آزاد رونق سرمایه‌گذاری و اقتصادی در آبادان و خرمشهر را در پی دارد. حسین گروسی دوشنبه در مراسم تکریم و تودیع مدیر کل گمرک خرمشهر اظهار داشت:اگر قانون صادرات و واردات کالا به درستی در آبادان و خرمشهر بر اساس قانون مناطق آزاد اجرا شود بدون شک شاهد رونق اقتصادی، رشد و شکوفایی در این منطقه خواهیم بود.

وی افزود:منطقه آزاد اروند به لحاظ موقعیت جغرافیایی، لجستیکی و زیرساخت‌های اقتصادی و ترانزیتی می‌تواند در بحث صادرات و واردات کشور در زمان تحریم کشور را یاری و بسیاری از مشکلات کشور، استان و خرمشهر و آبادان را برطرف کند.گروسی با ابراز امیدواری نسبت به لغو مصوبه الزام ثبت سفارش واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا ترانزیت کالا بین مناطق بر اساس ثبت آماری کالا اظهار داشت:اجرای این قانون می‌تواند نقش مهمی در تسهیل روند واردات کالا بخصوص کالای همراه مسافر و ته‌لنجی در خرمشهر داشته باشد.

فرماندار:تسهیل ورود کالای ته‌لنجی مطالبه مردم خرمشهر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین گفت:تسهیل در ورود کالای ته‌لنجی به بندر خرمشهر یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان است که باید برای اجرای آن گام‌های اساسی برداشته شود.محمد حیدری به صدور مجوز ورود کالای ملوانی از سوی وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: اجرای کامل مصوبه واردات کالای ملوانی به بندرخرمشهر در نشست‌های کارشناسی و شورای تامین شهرستان بررسی و تصمیم لازم برای اجرای آن اتحاذ شده است.وی اظهار داشت:همه ظرفیت‌ها و سازو کارهای لازم برای ورود کالای ملوانی به بندرخرمشهر آماده است ولی متاسفانه‌ای اجرای آن معطل مانده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به همراهی و نظر مساعد اعضای کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به این شهرستان و رفع مشکلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری در آن اشاره کرد و گفت:خرمشهر به واسطه هم مرز بودن با کشور عراق از موقعیت خاص و راهبردی برخوردار است.

سید لفته احمدنژاد اشتغال پایدار را زمینه ساز امنیت و ماندگاری جمعیت در خرمشهر دانست وافزود:متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های خرمشهر برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار استفاده بهینه نشده است.

در پایان این نشست از زحمات علی سلیمانی تقدیر و حسن غیبی به عنوان مدیر گمرک خرمشهر معرفی شد. منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.