بستان و بحران مدیریت شهری

امین حویزوای : شهر تاریخی بستان، جزو شهرهای بزرگ استان خوزستان است که با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیای خاص، همواره از مراکز ثقل تجارت در استان و یکی از بنادر بالقوه مرزی ایران و عراق محسوب می شود. بستان، که در جریان جنگ تحمیلی آسیب‌های زیادی متحمل شد بعد از جنگ و خرابیهای […]

امین حویزوای : شهر تاریخی بستان، جزو شهرهای بزرگ استان خوزستان است که با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیای خاص، همواره از مراکز ثقل تجارت در استان و یکی از بنادر بالقوه مرزی ایران و عراق محسوب می شود.

بستان، که در جریان جنگ تحمیلی آسیب‌های زیادی متحمل شد بعد از جنگ و خرابیهای آن نیز به دلیل اهمال و بی تدبیری مستمر و ناکارآمدی مسئولین کمر خم کرده و تا کنون نتوانسته است قامت خود راست کند و به دوران شکوفایی خود بازگردد.این شهر تمام پتانسیل‌های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی مقتدر را دارد اما متأسفانه به‌خاطر تنگ نظری‌ها و انحصارطلبی عده ای معدود، در چرخه بلاتکلیفی افتاده و گرفتار دور باطلی شده است که مردم رنج‌کشیده‌‌ی این شهر، متضرر نهایی آن هستند.

شهری که یک سال و نیم است از بلا تکلیفی و ناتوانی در حل معضلی بنام شورای شهر رنج می‌برد. شورایی ناکارمد و چند تکه، که با نفوذ چند عضو آن تا کنون، شهرداری و کارکنان آن را در سخترین شریط زندگی قرار داده و با تاخیر ۷ ماهه حقوق و پرداخت نکردن یک ساله بیمه و از بین رفتن اموال شهردای، این سازمان را تا مرز ورشکستگی و انحلال رسمی پیش برده است.واقعا جای تاسف و تعجب است چگونه زیر مجموعه استانداری و معاونت عمرانی تاکنون به این موضوع مهم توجه نکرده و شهر را به امان خدا رها کرده اند؟

در شهرداری بستان نیروهای تحصیل‌کرده و توانمند از ترس اهمال و سهل انگاری و به انزوا رفتن، دست روی دست گذاشته و شهرداری به جولانگاه نیروهای وابسته به اعضای شورا و منتسبین گعده‌های شبانه آنها تبدیل شده است.لذا در این شرایط بحرانی می طلبد معاونت عمرانی قبل از دیر شدن و متلاشی شدن شهرداری بستان وارد عمل شده و راهی برای خروج از این بحران پیدا کند…