آتش‌نشانی اهواز دیگر توان کمک به کوت عبدالله را ندارد / شهردار کوت عبدالله پاسخگوی اتفاقات باشد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه این سازمان دیگر توانایی کمک به آتش‌نشانی کوت عبدالله را ندارد، نسبت به وقوع حادثه‌ در کوت عبدلله هشدار داد.ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات از سوی آتش‌نشانی اهواز به کوت عبدالله اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه این سازمان دیگر توانایی کمک به آتش‌نشانی کوت عبدالله را ندارد، نسبت به وقوع حادثه‌ در کوت عبدلله هشدار داد.ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات از سوی آتش‌نشانی اهواز به کوت عبدالله اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی اهواز علاوه بر شهر اهواز، شهر کوت عبدالله را نیز پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به انتقال چهار نیروی سازمان آتش‌نشانی اهواز به شهر کوت عبدالله، افزود: مجموع نیروهای سازمان آتش‌نشانی این شهر، چهار نفر هستند که حقوق، مزایا، لباس و تجهیزات‌شان را سازمان آتش‌نشانی اهواز تامین می‌کند.رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: سه خودروی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی کارون نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی اهواز تامین شده اما این خودروها بدون استفاده مانده‌اند و یک خودرو نیز به دلیل عدم تعویض باطری، دو سال است که قابل استفاده نیست. حتی سوخت خودروهای امداد و نجات این سازمان نیز از سازمان آتش‌نشانی اهواز تامین می‌شود. ساختمان شهرداری کوت عبدالله نیز مربوط به شهرداری اهواز بود که به کوت عبدالله تحویل داده شده و دو سال است که پول آب و برق را هم پرداخت نکرده‌اند.

قنبری افزود: همه اتفاقاتی که در شهرستان کارون رخ می‌دهد را سازمان آتش‌نشانی اهواز پوشش می‌دهد. شهردار کوت عبدالله همکاری خوبی ندارد و آتش‌نشانی، اولویتش نیست. این وضعیت نشان از عدم احساس مسئولیت شهردار کوت عبدالله نسبت به مقوله ایمنی است.وی بیان کرد: هنگام بروز حادثه در کوت عبدالله در صورتی که ترافیک سنگین، نباشد خودروی آتش‌نشانی از نزدیک‌ترین ایستگاه شهر اهواز، در مدت زمان ۱۵ تا ۱۷ دقیقه به محل حادثه می‌رسد اما ما دیگر توانایی کمک به آتش‌نشانی کوت عبدالله را نداریم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ممکن است حادثه‌ای در زمان اوج ترافیک رخ دهد که با توجه به فاصله نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی اهواز به کوت عبدالله، ممکن است شرایطی ایجاد شود که در این شرایط، باید شهردار کوت عبدالله پاسخگوی اتفاقات باشد. اگر این مساله برای شهردار کوت عبدالله مهم بود، قطعا در این زمینه اقدام می‌کرد.قنبری تصریح کرد: اگر فاجعه‌ای در کارون رخ دهد، همه اهمیت موضوع را متوجه می‌شوند و از اکنون نسبت به وقوع حادثه در کوت عبدالله هشدار می‌دهیم.