آرژانتین – بلژیک؛ تلاش دوباره مسی برای گلزنی

تیم های آرژانتین و بلژیک در حالی امشب (شنبه) برای صعود به نیمه نهایی تلاش می کنند که هر دو تیم در دیدارهای مرحله قبل با پیروزی در وقت های اضافه جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرده اند.بنابراین آنها برای موفقیت در این بازی باید عملکرد بهتری از خود به نمایش […]

تیم های آرژانتین و بلژیک در حالی امشب (شنبه) برای صعود به نیمه نهایی تلاش می کنند که هر دو تیم در دیدارهای مرحله قبل با پیروزی در وقت های اضافه جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرده اند.بنابراین آنها برای موفقیت در این بازی باید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند اگرچه تا کنون شکست نخورده اند و تمامی سه مسابقه مرحله گروهی را برده اند.

81225907-5803630

آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی پس از تساوی بدون گل مقابل سوییس در 90 دقیقه، با گل آنخل دی ماریا در وقت های اضافه به پیروزی رسید.بلژیک نیز در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آمریکا رفت و در وقت های اضافه موفق شد با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یابد.مسابقه امشب (20 و 30 دقیقه به وقت تهران) جدال بین لیونل مسی ستاره آرژانتین و ویسنت کمپنی از تیم بلژیک است در حالیکه بازی خاویر ماسکرانو هم تماشایی خواهد بود.مربیگری آرژانتین را آلخاندرو سابیا و هدایت بلژیک را مارک ویلموتس بر عهده دارند.دیدار امشب دو تیم با داوری نیکلاس ریتزولی از کشور ایتالیا در شهر برازیلیا برگزار می شود.

** آیا می دانید؟

– آرژانتین و بلژیک تا کنون چهار بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن سه برد برای آرژانتین و یک پیروزی برای بلژیک بوده است.

– دو تیم برای نخستین بار از سال 1986 به مصاف هم می روند.

– هر دو تیم تاکنون در تمام چهار دیدار قبلی خود در جام جهانی 2014 به پیروزی رسیده اند.

– برنده این مسابقه در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار هلند و کاستاریکا بازی خواهد کرد.

– آرژانتین از چهار بازی خود در مقابل بلژیک با به ثمر رساندن 10 گل و دریافت 4 گل، سه بار به برتری رسیده است.

– در تاریخ جام جهانی، دو تیم در مقابل هم هر کدام یکبار به پیروزی رسیده اند. در مرحله گروهی جام جهانی 1982 بلژیک توانست با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد در حالیکه در نیمه نهایی جام جهانی 1986 این آرژانتین بود که به لطف درخشش دیه گو مارادونا با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. این آخرین دیدار دو تیم در جام جهانی بود.

– آرژانتین از شروع جام جهانی 2010 تا کنون در هشت بازی از 9 مسابقه خود به پیروزی رسیده است. تنها شکست این تیم باخت 4 بر صفر در یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 مقابل آلمان بود.

– آرژانتین از 19 بازی خود در مقابل تیم های اروپایی در جام جهانی، شش مرتبه برنده شده است.

– این سومین بار متوالی است که آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرده است. آلبی سلسته از جام جهانی 1990 که به فینال رسید تاکنون هرگز موفق به صعود از یک چهارم نهایی نشده است.

– آرژانتین در هیچکدام از چهار بازی آخر خود در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به پیروزی نرسیده است. این تیم در یک چهارم نهایی جام جهانی 1990 برابر یوگسلاوی در ضربات پنالتی به پیروزی رسید اما در جام جهانی 1998 با نتیجه 2 بر یک برابر هلند شکست خورد، در جام جهانی 2006 در ضربات پنالتی از آلمان باخت و در جام جهانی 2010 با نتیجه 4 بر صفر مغلوب آلمان شد.

– بلژیک برای دومین بار از سال 1986 است که در جام جهانی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است. بلژیک در آن سال به عنوان چهارمی دست یافت.

– آرژانتین در شش مسابقه از هفت بازی قبلی خود در جام جهانی که به وقت های اضافه کشیده شده است، توانسته به پیروزی برسد.

– آرژانتین و بلژیک در کنار هلند سه تیمی هستند که در تمام مسابقات قبلی خود در جام جهانی 2014 به پیروزی رسیده اند. هر چهار پیروزی آرژانتین و بلژیک با اختلاف یک گل به دست آمده است.

– هر شش گل بلژیک در این جام بعد از دقیقه 70 به ثمر رسیده است. همچنین 4 گل از این 6 گل را بازیکنان ذخیره وارد دروازه حریفان کرده اند.

– بلژیک در چهار بازی قبلی خود در این جام فقط 52 دقیقه تیم برتر میدان بوده که کمتر از آمار هفت تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی است.

– بلژیک و آرژانتین بیشترین شوت ها را در جام جهانی 2014 به سمت دروازه حریف داشته اند( به ترتیب 83 و 80 شوت). شاگردان مارک ویلموتس علاوه بر این بیشترین تلاش را برای باز کردن دروازه حریفان داشته اند. (32 بار)

– آرژانتین به طور متوسط 3/64 درصد مالکیت توپ را در مسابقات خود در این جام داشته است که بالاترین آمار از این نظر در بین تیم های حاضر در جام بیستم است.

– آرژانتین در چهار بازی خود 7 گل زده است. از این تعداد لیونل مسی چهار گل زده و یک پاس گل داده است. 3 گل از 4 گل وی از خارج از محوطه جریمه به ثمر رسیده است.

– مسی، بیشترین دیریبل کامل را در این جام داشته است (24 دریبل) و بیشترین موقعیت گلزنی برای هم تیمی هایش خلق کرده است. (18 موقعیت)

– آنخل دی ماریا بازیکن تیم آرژانتین در دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوییس، 12 شوت به سمت دروازه حریف داشت که بیشترین تعداد شوت به سمت دروازه حریفان توسط یک بازیکن آرژانتینی از سال 1966 تا 2014 است. وی تا کنون فقط یک گل به ثمر رسانده است.

– خاویار ماسکرانو بیشتر از هر بازیکن دیگری در این جام تکل موفق داشته است. 18 تکل از 22 تکل او موفق بوده است.