آرژانتین – سوییس؛ امید آرژانتین به صعود با وجود ضعف خط دفاعی

تیم ملی فوتبال آرژانتین اگرچه در مسابقات گروهی جام جهانی نتوانست عملکرد قابل قبلی از خود ارایه بدهد اما در اندیشه صعود به یک چهارم نهایی است.آرژانتینی ها امشب (سه شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام 2014 به مصاف تیم سوییس می روند.این تیم در مرحله گروهی دفاع متزلزلی داشت به طوریکه یک گل […]

تیم ملی فوتبال آرژانتین اگرچه در مسابقات گروهی جام جهانی نتوانست عملکرد قابل قبلی از خود ارایه بدهد اما در اندیشه صعود به یک چهارم نهایی است.آرژانتینی ها امشب (سه شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام 2014 به مصاف تیم سوییس می روند.این تیم در مرحله گروهی دفاع متزلزلی داشت به طوریکه یک گل از بوسنی و دو گل از نیجریه خورد و در چندین مرحله نزدیک بود از تیم ایران هم گل بخورد. با وجود این در همه مسابقات خود گل زده است.

81222043-5797219

از سوی دیگر سوییس عملکرد رضایت بخشی در مرحله گروهی داشت و در حملات خود بسیار با طراوت ظاهر شد. تیم سوییس در سه بازی قبلی خود هفت گل زده است. این تیم در گروه پنجم اکوادور و هندوراس را برد اما شکست سنگینی با نتیجه 5 بر 2 از فرانسه خورد،با این حال هنوز هم شانس اندکی برای غلبه بر آرژانتین و صعود به دور بعد دارد.

** آیا می دانید؟

– آرژانتین در شش بازی قبلی خود در مرحله حذفی جام جهانی فقط یکبار در جام جهانی 1994 شکست خورده است.

– لیونل مسی ستاره تیم آرژانتین در 23 بازی قبلی خود در این تیم 24 گل زده است.

– مسی اولین آرژانتینی است که بعد از گیلرمو استابیله، ستاره فوتبال آرژانتین در جام جهانی 1930، توانسته در چهار بازی پیاپی جام جهانی گل بزند.

– آرژانتین در 24 بازی گذشته خود شکست نخورده است. تیم ملی فوتبال آرژانتین با حضور مسی، در این 24 بازی 17 بار به پیروزی رسیده و هفت بار مساوی کرده است.

– سوییس تا کنون در مسابقات حذفی جام جهانی فقط دو بار به پیروزی رسیده است. این دیدارها ابتدا در جام جهانی 1938 مقابل آلمان و سپس در جام جهانی 1954 برابر ایتالیا بود.

– ژردان شکیری اولین بازیکنی است که در تاریخ جام جهانی با پای چپ هت تریک کرده است. وی در جریان برد 3 بر صفر سوییس مقابل هندوراس سه گل زد. به همین دلیل به او لقب مسی تیم سوییس را داده اند. این اتفاق همچنین پنجاهمین هت تریک جام جهانی بود.

– دو تیم آرژانتین و سوییس آخرین بار در فوریه سال 2012 با هم دیدار کردند که این بازی با هت تریک مسی 3 بر یک به سود آرژانتین به پایان رسید.

– دو تیم تا کنون شش بار به مصاف هم رفته اندکه حاصل آن چهار برد برای آرژانتین و دو تساوی بوده است. آرژانتین در این شش بازی 14 گل به ثمر رسانده در حالیکه تعداد گل های سوییس فقط سه گل بوده است.