فرانسه – نیجریه؛ آشفتگی در رختکن عقاب ها

دو تیم نیجریه و فرانسه در حالی دوشنبه شب در مرحله حذفی مسابقات جام جهانی 2014 به مصاف هم می روند که بازیکنان حریف آفریقایی در پی اتفاقات چند روز گذشته روحیه آشفته ای دارند.نیجریه که در گروه ششم جام جهانی با تیم های آرژانتین، ایران و بوسنی همگروه بود پس از تساوی مقابل ایران،پیروزی […]

دو تیم نیجریه و فرانسه در حالی دوشنبه شب در مرحله حذفی مسابقات جام جهانی 2014 به مصاف هم می روند که بازیکنان حریف آفریقایی در پی اتفاقات چند روز گذشته روحیه آشفته ای دارند.نیجریه که در گروه ششم جام جهانی با تیم های آرژانتین، ایران و بوسنی همگروه بود پس از تساوی مقابل ایران،پیروزی برابر بوسنی و شکست از آرژانتین موفق شد به عنوان تیم دوم گروه برای نخستین بار به مرحله حذفی صعود کند.

81220489-5794352

اما بر خلاف آنچه انتظار می رود، به دلیل اعتراض بازیکنان به پراخت نشدن دستمزدهایشان، آشفتگی در رختکن این تیم حاکم است. به طوریکه رییس جمهوری نیجریه برای جلوگیری از اعتصاب بازیکنان مجبور شد مداخله کند.این موضوع اگرچه در حال حاضر ظاهرا خاتمه یافته اما تأثیر خود را بر روی روحیه بازیکنان برای بازی با تیم قدرتمند فرانسه گذاشته است. تیمی که در گروه E جام جهانی با سوئیس، هندوراس و اکوادور همگروه بود.

فرانسه در مرحله گروهی ابتدا با نتیجه شگفت انگیز 5 بر 2 بر سوئیس پیروز شد. سپس مقابل هندوراس با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و در پایان با تساوی بدون گل با اکوادور، به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله حذفی رقابت های جام جهانی صعود کرد.سرمربی نیجریه استفان کشی و سرمربی فرانسه دیدیه دشام است و دیدار امشب آنها با داوری مایک گیگر از کشور آمریکا برگزار می شود.

** آیا می دانید؟

– دو تیم فرانسه و نیجریه پیش از این فقط یک بار با هم بازی کرده اند. در این بازی که در سال 2009 برگزار شد عقاب ها با نتیجه 1 بر صفر به پیروزی رسیدند.

– فرانسه از سه بازی جام جهانی خود در مقابل کشورهای آفریقایی دو مرتبه بازنده شده است. این دیدارها در مقابل سنگال در سال 2002 و در برابر آفریقای جنوبی در سال 2010 بود. فرانسه در بین این دو بازی نیز توگو را شکست داده است.

– نیجریه در تمام 10 بازی های قبلی خود در جام جهانی مقابل تیم های اروپایی به جز یک مسابقه، یک گل به ثمر رسانده است.

– عقاب ها در تلاش هستند تا بعد از کامرون، سنگال و غنا، چهارمین تیم آفریقایی باشند که در جام جهانی به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند.

– نیجریه در یازده دیدار قبلی خود در جام جهانی فقط یک بار به پیروزی رسیده است.

– نیجریه در هر دو بازی قبلی خود در دور دوم جام جهانی شکست خورده است. این تیم ابتدا در دور حذفی جام جهانی 1994 با نتیجه 2 بر یک به ایتالیا باخت و سپس در جام جهانی 1998 با نتیجه 4 بر یک مغلوب دانمارک شد.

– تمام گل های فرانسه در جام جهانی 2014 از داخل محوطه جریمه زده شده است.

– فرانسه در سه مسابقه قبلی خود در دور دوم جام جهانی به پیروزی رسیده است. این تیم ابتدا در جام جهانی 1986 با نتیجه دو بر صفر ایتالیا را شکست داد. سپس در جام جهانی 1998 یک بر صفر برابر پاراگوئه به برتری رسید و در نهایت در جام جهانی 2006 با نتیجه 3 بر 1 اسپانیا را مغلوب کرد.

– فرانسه با 50 شوت، بیش از هر تیم دیگری در مرحله گروهی جام جهانی 2014 شوت به سمت دروازه حریفان داشته است.

– وینسنت انیاما، دروازه بان نیجریه، که در تیم لیل بازی می کند بیشتر از هر دروازه بان دیگری در فصل گذشته لیگ دسته یک فرانسه توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

– فرانسه در پنج دوره گذشته که موفق به صعود به دور حذفی جام جهانی شده است، تا نیمه نهایی بالا رفته است.

– کریم بنزما، در 9 بازی آخر خود در تیم ملی فوتبال فرانسه 9 گل به ثمر رسانده است که سه گل آن در سه بازی اخیر وی در جام جهانی بوده است.