ملی پوشان والیبال ایران سه امتیاز شیرین از ایتالیا گرفتند

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال سه امتیاز شیرین از ملی پوشان ایتالیا کسب کرد تا به صعود به مرحله نهایی این رقابت ها امیداور شود.تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت 18 و 30 دقیقه در چارچوب هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در سالن 12 هزارنفری آزادی تهران […]

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال سه امتیاز شیرین از ملی پوشان ایتالیا کسب کرد تا به صعود به مرحله نهایی این رقابت ها امیداور شود.تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت 18 و 30 دقیقه در چارچوب هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در سالن 12 هزارنفری آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند.ملی پوشان ایران در این دیدار در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 20 و 25 بر 15 به پیروزی رسیدند تا جمع امتیازهای خود را به عدد 10 برسانند و در رتبه دوم جدول گروه یک لیگ جهانی قرار گیرند.

81208768-5773735

اسلوبودان کواچ سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب آغاز کننده این دیدار انتخاب کرد.بنابر این مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی به عنوان بازیکنان ذخیره ایران در کنار زمین ماندند تا در صورت صلاحدید سرمربی به زمین وارد شوند.مائورو بروتو سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا نیز برای این مسابقه فیلیپو لانزا، گابریله ماروتی، توماس برتا، میشله بارانوویچ، متئو پیانو، جیلیو سابی، آندره کولاچی، آنتونیو کوارتا، لوئیجی رانداتزو، سیمونه آنزانی، آندره جیوانی و لوکا وتوری را همراه داشت.

ظرفیت سالن 12 هزارنفری آزادی تهران از یک ساعت قبل از آغاز مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا تکمیل شد و حتی پله های مسیر تردد تماشاگران نیز پر شده بود.شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته المپیک نیز یکی از تماشاگران ویژه این بازی بود که از 40 دقیقه قبل از شروع این مسابقه در سالن 12 هزار نفری آزادی حضور داشت. همچنین هنرمندان و ورزشکاران زیادی امروز به سالن والیبال آمده بودند تا سفیدپوشان ایران را یاری کنند.تیم ملی والیبال ایران در دو بازی رفت که در هفته دوم لیگ جهانی در شهرهای تریسته و ورونای ایتالیا برگزار شد، مغلوب لاجوردی پوشان این کشور شده بود.

ویلی برانینکس از بلژیک نظارت بر دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال را بر عهده دارد. در مسابقه امروز ولید عبدالصمد از مصر به عنوان داور اول و ابراهیم النعمه از قطر به عنوان داور دوم فضاوت این رقابت را بر عهده داشتند.همچنین محسن ترابی داور بین المللی والیبال ایران نیز به عنوان داور ذخیره این دیدار بود.در ابتدای این بازی سرود ملی دو کشور ایران و ایتالیا به دلایل مشکلات قنی پخش نشد که یکی از نکات منفی این مسابقه محسوب شد.مسابقه دوم دو تیم ایران و ایتالیا ساعت 18 و 30 دقیقه روز یکشنبه یکم تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.گزارش کامل ست های مسابقه نخست تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا به قرار زیر است:

ست اول ( ایران 25 – ایتالیا 18)

امتیاز نخست به تیم ایتالیا رسید، در امتیاز چهارم ایران با اسپک میرزاجانپور به ایتالیا رسید و دو تیم مساوی شدند. سپس سرویس مجتبی نیز امتیاز پنجم را برای ایران به ارمغان آورد و تیم ایران پیش افتاد. سپس دفاع فرهاد قائمی امتیاز ششم را برای ایران همراه داشت و شهرام محمودی نیز ایران را هفت امتیازی کرد. وقت استراحت اول 8 بر 5 به سود ایران شد.

در ادامه دو تیم به صورت پایاپای بالا آمدند و شهرام محمودی امتیاز 11 و 12 را برای ایران به ارمغان آورد تا اختلاف دو تیم به 5 امتیاز برسد. درخواست ویدیو چک شد که امتیاز ایران تایید شد و سرمربی تیم ملی ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد. اما بروتو سرمربی ایتالیا راضی نشد و نسبت به رای اعتراض متداوم کرد. سرویس قائمی به تور برخورد کرد و ایتالیا 8 شد. در ادامه دو تیم به ترتیب امتیازها را کسب کردند تا در امتیاز 14 بر 11 به سود ایران دفاع ایتالیا امتیاز گرفت اما کواچ درخواست بررسی ویدیویی کرد. این بار کواچ به رای صادره رضایت نداد و اعتراض داشت. در نهایت رای داور تایید شد. امتیاز 15 به ایران رسید. دفاع موسوی وقت استراحت دوم را 16 بر 11 به ایران داد.در امتیاز 18 بر 13 ایتالیا نخستین تعویض خود را انجام داد. سرویس موسوی امتیاز 19 را به دست آورد اما سرمربی ایتالیا درخواست بررسی ویدیویی داد اما امتیاز ایران تایید شد. در امتیاز 20 بر 13 ایتالیا دومین وقت استراحت خود را گرفت. در امتیاز 24 بر 17 مهدوی به جای معروف به زمین آمد. در نهایت ست نخست این بازی 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.

** ست دوم (ایران 25– ایتالیا20)

در این ست نخستین امتیاز به ایران رسید. جا خالی معروف ایران را سه بر یک پیش انداخت. امتیاز چهارم نیز از اسپک موسوی از توپ برگشتی به دست آمد. ایتالیا دومین امتیاز خود را در امتیاز 5 ایران به دست آورد. سرویس ایتالیا به خارج رفت و ایران شش امتیازی شد. وقت استراحت اول 8 بر 4 و از جای خالی معروف به سود ایرن شد. در این ست میلاد عبادی پور برای ایران به بازی آمد.ملی پوشان ایران در ادامه این ست اختلاف امتیاز خود حفظ نکردند و در امتیاز 12 بر 10 به سود ایران کواچ وقت استراحت گرفت. سپس ایران دو امتیاز متوالی گرفت و احتلاف خود را به چهار امتیاز رساند تا بروتو وقت استراحت درخواست کند. سرویس 15 را آبشار معروف برای ایران رقم زد. وقت استراحت دوم 16 بر 11 به سود ایران شد.

در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران کواچ تقاضای بررسی ویدیویی کرد اما امتیاز ایتالیا تایید شد. جای خالی معروف به خارج رفت و ایتالیا 13 شد. سرویس شماره یک ایتالیا به اوت رفت و ایران 17 شد. در امتیاز 17 بر 14 دوباره کواچ درخواست بررسی ویدیویی کرد که امتیاز به ایران رسید و 18 بر 13 بازی ادامه پیدا کرد. در امتیاز 20 بر 14 درخواست ویدیو چک مجدد از سوی سرمربی ایتالیا شد و اعلام نتیجه از سوی داور دوم سرمربی ایتالیا را عصبانی کرد. در ادامه داور اول، دوم و خط نگهدار با هم مشورت کردند تا در نهایت امتیاز ایران تایید شود. در امتیاز 22 بر 17 مهدوی به جای معروف به بازی رفت. در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران پایان یافت تا ملی پوشان کشورمان دو بر صفر از ایتالیا پیش بیافتند.در پایان ست دوم ملی پوشان ایتالیا و ایران برای استراحت به رختکن رفتند که تا کنون در والیبال سابقه نداشت.

** ست سوم (ایران 25– ایتالیا 15)

در ست سوم امتیاز اول به ایتالیا رسید اما ملی پوشان ایران پنج امتیاز متوالی به دست آوردند. تیم ایران وقت استراحت اول را 8 بر 3 در این ست از آن خود کرد.ملی پوشان ایران برتری خود بر تیم ایتالیا ادامه دادند تا امتیا ز12 بر 5 امیر غفور به جای شهرام محمودی به بازی رفت و سرمربی ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز 13 بر 5 سرویس معروف به تور خورد و ایتالیا شش امتیازی شد. وقت استراحت دوم نیز 16 بر 7 به تیم ملی والیبال ایران رسید.ایتالیا در امتیاز 19 بر 8 دو تعویضه انجام داد اما کمکی به این تیم نکرد. در امتیاز 20 بر 9 پوریا فیاضی نیز به بازی رفت تا تقریبا بازیکنان اصلی غیر از موسوی و ظریف از زمین بیرون باشند.تیم ملی والیبال ایران در این ست نیز 25 بر 15 به پیروزی رسید تا در نهایت با اقتدار و سه بر صفر ایتالیا را شکست داده باشد.