پروتکل فیفا در حمایت از بازیکنان رعایت نمی شود

پذیرفتن این موضوع که در جام جهانی ۲۰۱۸ برای حفاظت اصولی از بازیکنان آسیب دیده از ناحیه سر، همچنان هیچ ایده ای نداریم؛ تقریبا غیر ممکن است؛ با این حال در جریان مصدومیت «بلز ماتوئیدی» بازیکن تیم فرانسه؛ پروتکل شش مرحله ای فیفا برای این منظور به وضوح رعایت نشد. روزنامه «یو اس ای تودی» […]

پذیرفتن این موضوع که در جام جهانی ۲۰۱۸ برای حفاظت اصولی از بازیکنان آسیب دیده از ناحیه سر، همچنان هیچ ایده ای نداریم؛ تقریبا غیر ممکن است؛ با این حال در جریان مصدومیت «بلز ماتوئیدی» بازیکن تیم فرانسه؛ پروتکل شش مرحله ای فیفا برای این منظور به وضوح رعایت نشد. روزنامه «یو اس ای تودی» روز چهارشنبه نوشت: در جریان بازی شب گذشته فرانسه و بلژیک در مرحله نیمه نهایی جام جهانی روسیه؛ ماتوئیدی بازیکن تیم ملی فرانسه در نبردی تن به تن با «ادن هازارد» بلژیکی از ناحیه سر به شدت آسیب دید. او در حالتی گیج در زمین بازی باقی ماند و تقریبا با دو دقیقه تاخیر و مشورت تیم پزشکی اجازه ادامه حضور در میدان را دریافت کرد.

در این بین؛ «تیلور تولمان» فوتبالیست اسبق آمریکایی که به عنوان کارشناس در شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» فعالیت می کند؛ از فیفا در خصوص اهمال این نهاد در رابطه با این حادثه وحشتناک در زمین فوتبال انتقاد و اذعان کرد که ما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همچنان با این پدیده به شدت خطرناک مواجه هستیم.ماتوئیدی برای مدت چند ثانیه زمین بازی را ترک کرد و پس از بازی کردن به مدت چند دقیقه نقش بر زمین و در نهایت با تعویضی اجباری از بازی خارج شد.فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در مواجهه با این حادثه از یک پروتکل شش مرحله ای پیروی می کند؛ که البته در بازی شب گذشته به وضوح رعایت نشد. در واقع برای تشخیص صحیح ضربه به سر بازیکن؛ بیش از دو دقیقه زمان صرف شد.این در حالیست که «کریس نوینسکی» متخصص ضربات مغزی وارده به بازیکنان فوتبال با انتشار ویدویی مرتبط با حادثه شب گذشته؛ در توییتر نوشت که از ادامه دار بودن این روند به ستوه آمده است.