کی روش: قدردان تک تک بازیکنانم هستم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنانم مقابل پرتغال بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند و قدردان تلاش های تک تک آنان هستم. کارلوس کی روش پس از تساوی یک بر یک ایران و پرتغال اظهار داشت: بازیکنان من بهترین تلاش خود را در این سه مسابقه به نمایش گذاشتند و از همه آنان […]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنانم مقابل پرتغال بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند و قدردان تلاش های تک تک آنان هستم. کارلوس کی روش پس از تساوی یک بر یک ایران و پرتغال اظهار داشت: بازیکنان من بهترین تلاش خود را در این سه مسابقه به نمایش گذاشتند و از همه آنان سپاسگزارم. بازیکنان من در این مسابقه بهترین رقابت خود را در جام جهانی مقابل پرتغال ارایه کردند و شما بازی بسیار فشرده ای را از شاگردانم مشاهده کردید.وی ادامه داد: عملکرد امروز آنها همان چیزی بود که توقع آن را داشتیم و من از بازیکنانم دقیقا یک بازی فشرده و سخت را می خواستم و باز هم تکرار می کنم امروز مقابل تیمی که نامزد قهرمانی در جام جهانی است، بسیار خوب بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه چرا تیم ایران در سایر دیدارها هجومی بازی نکرده است، گفت: باید واقع بین باشیم و فراموش نکنید مقابل مراکش توانستیم بازی را با برتری پشت سر بگذاریم و در دیدار مقابل اسپانیا هم به خوبی حریف را کنترل کردیم و اگر پنج امتیاز بدست می آوردیم امروز شاید به دور بعد جام جهانی صعود می کردیم.کی روش ادامه داد: امروز فوتبال به عملکرد بازیکنان من افتخار می کند و ما توانستیم پرستیژی را به جام جهانی اضافه کنیم. تیم ایران با نظم و نگرشی که داشت در تمام مسابقات توانست بازی را کنترل کند و به اعتقاد من اگر قرار بود دیدار با پرتغال برنده داشته باشد ما شایسته آن بودیم.وی ادامه داد: تا امروز نمی توانستم از تیم ملی پرتغال به عنوان تیم کشورم حمایت کنم اما از این پس قطعا در جام جهانی هوادار این تیم خواهم بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اعتراض به تصمیمات داور در دیدار مقابل پرتغال گفت: نظر من روشن است و برای بیان آن باید کلماتی را استفاده کنم که در انتخاب آن نیاز به دقت زیادی وجود دارد. در انتخاب داور، فیفا تصمیم گیرنده است و نباید در این رابطه مشکلی ایجاد شود.وی تصریح کرد: وقتی پنالی رخ می دهد دمای بازی از ۴۶ به ۱۵۰ می رسد. وقتی دما بالا می رود باید کتم را در بیاورم و باید ببینیم به عنوان سرمربی که چه چیزی رخ می دهد. در زمانی که پنالتی علیه ما بود چند بار اسلوموشن را نشان دادند ولی پنالتی ما را فقط یک بار نشان دادند.کی روش اظهار داشت: نمی خواهم درباره این موضوع صحبت کنم و نمی خواهم جنگی علیه من رخ دهد. یک کشور علیه یک مرد و یک کشور علیه یک مرد.در قوانین نمی نویسند اگر مسی یا رونالدو به صورت بازیکن حریف می زنند، نباید فقط به این دو نفر کارت قرمز نشان ندهند و بقیه بازیکنان در صورت خطا باید با چنین جریمه ای روبرو شوند. به اعتقاد من رونالدو به صورت کاملا روشن باید از سوی داور از زمین مسابقه اخراج می شد.

وی افزود: به نظر من اینفانتینو در فیفا باید بداند که خیلی شکایت ها هست و داوری به خوبی اداره نمی شود. تنها کشوری که شکایت نمی کند ما بودیم. ما فقط درخواست روشن شدن موضوع را کردیم ولی آنها امتناع کردند و ما در جام جهانی بعدی تصمیم می گیریم.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مردم باید بدانند سه بازی صورت گرفته و می دانید که مردم ایران چه قدر فداکاری کردند که بیایند در جام جهانی روسیه. وقتی تصمیم گیری براساس نادرست صورت می گیرد نباید هیچ فضایی بر اساس اشتباه انسانی رخ داده باشد. بازیکنان و مربیان اشتباه می کنند اما وقتی سیستمی در اختیار هست که مبالغ زیادی هم برای آن هزینه شده، نباید کسی مسئولیت اشتباهات را نپذیرد.وی ادامه داد: برخی می گویند مواظب باشید او رونالدوست و در تصمیم گیری های خود این مساله را تاثیر می دهند. می دانم که پرتغال کشور من است و ممکن است که کشوری علیه من قرار بگیرد. واقعیت این است که نباید کسی را رنج دهد و موجب توهین به کسی شود. بعلاوه من حال خوبی ندارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم که رسانه های پرتغالی منصفانه بنویسند. حداقل باید یک پنالتی دیگر به نفع ما اعلام می کردند.کی روش ادامه داد: به بازیکنانم افتخار می کنم و امشب مطالب زیادی در خصوص آنها می توانستم بگویم اما به ارزشمندترین کلمه اکتفا می کنم. ممنونم از شما بازیکنان تیم ملی ایران که باز هم مرا به اینجا آوردید. متشکرم. قدردان هستم به خاطر هر آنچه که انجام دادید. همه می گفتند که ایران ته جدول گروه دوم خواهد بود اما من به بازیکنان و کادر خودم افتخار می کنم.وی در پاسخ به این پرسش که این دیدار را با کدام بازی بزرگ در گذشته مقایسه می کنید، گفت: آخرین بازی همیشه مهم ترین بازی زندگی شماست. بازی فوق العاده ای بود و از نظر سازماندهی و نظم توانستیم بازیکنان پرتغال را کنترل کنیم.کی روش ادامه داد: «ریکاردو کوارشما» گل بسیار زیبایی به ما زد و اگر این اتفاق رخ نمی داد ما شاید تا آخر بازی گل نمی خوردیم. شاید پرتغال تصور عملکرد اینگونه از ما را نداشت. تمام تلاش ما نرسیدن توپ به نابغه فوتبال بود اما پس از صحنه مشکوکی که رخ داد و او باید از زمین مسابقه اخراج می شد کمی ناامیدی ایجاد کرد.

وی افزود: استراتژی ما این بود که از نقاط ضعف پرتغال استفاده کنیم و به نقاطی فشار بیاوریم که آنها را زجر دهد. فکر می کنم پرتغال در نیمه دوم از پا در آمده بود و خسته، عصبی و ناامید بود.وی درباره اینکه مردم در ایران احساس غرور دارند و اینکه چه صحبتی برای مردم دارد، گفت: من خیلی احساس غرور می کنم. بار دیگر از کمک و حمایت هواداران در روسیه تشکر می کنم که انصافا ما را تنها نگذاشتند.سرمربی تیم ملی ایران اظهار داشت: امروز احترام کسانی را بدست آوردیم که حتی فکر نمی کردند تیم ملی ایران چنین قدرتی دارد. به اعتقاد من بازیکنان ایران شجاع هستند و از کرامت بالایی برخوردارند. یکی از مسایلی که سعی کردم در تیم ملی ایران انجام دهم بالا بردن روحیه مبارزه طلبی است.

وی درباره تمدید قراردادش با تیم ملی ایران و فدراسیون فوتبال هم اظهار داشت: من می توانم تایید کنم که برای ۲ سال آینده پیشنهادی را دریافت کردم و قصد فدراسیون فوتبال ایران را شنیده ام که می خواهند قرارداد من را برای ۶ ماه تمدید کنند. نمی خواهم درباره آینده صحبت کنم. این افتخار بزرگی برای من بود و زمان مناسبی نیست که بخواهم درباره این موضوع صحبت کنم. من از بازیکنان ایران، کادر و پرسنل و یار دوازدهم تشکر می کنم.تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در مرحله گروهی با کسب نتیجه مساوی یک بر یک برابر پرتغال از راهیابی به مرحله بعد بازماند.