اروگوئه با ۶ امتیاز راهی دور بعد شد

تیم ملی اروگوئه در ادامه رقابت های گروه نخست جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با غلبه بر تیم ملی فوتبال عربستان صعود خود را به مرحله بعدی این رقابت ها قطعی کرد. در این دیدار که در ورزشگاه «روستوف» برگزار شد، اروگوئه تیم ملی عربستان را با نتیجه یک برصفر شکست داد و راهی مرحله بعدی […]

تیم ملی اروگوئه در ادامه رقابت های گروه نخست جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با غلبه بر تیم ملی فوتبال عربستان صعود خود را به مرحله بعدی این رقابت ها قطعی کرد. در این دیدار که در ورزشگاه «روستوف» برگزار شد، اروگوئه تیم ملی عربستان را با نتیجه یک برصفر شکست داد و راهی مرحله بعدی این رقابت ها شد.«لوییس سوارز» در دقیقه ۲۳ تنها گل این دیدار را درون دروازه تیم ملی عربستان جای داد و سه امتیاز ارزشمند این دیدار را برای تیم ملی اروگوئه به ارمغان آورد.

ملی پوشان عربستان که نسبت به دیدار نخست خود در دیدار برابر روسیه با پنج تغییر به میدان آمدند، گویا جان تازه ای گرفته و در دقایق ابتدایی این دیدار پا به پای رقیب قدرتمند خود پیش رفتند. اما ملی پوشان اروگوئه که با حوصله اتفاقات این بازی را دنبال می کردند، با بهره مندی از تکنیک، تاکتیک و سرعت خود حملات دقایق ابتدایی تیم ملی عربستان را پاسخ دادند و در ادامه بر بازی کاملا مسلط شدند.در دقیقه ۲۳ سوارز برای اروگوئه گلزنی کرد و تیمش را پیش انداخت. او در این دقیقه از اشتباه دروازه بان تیم ملی عربستان درخروج از دروازه بهره برد و با یک ضربه روپا دروازه خالی را باز کرد.در دقیقه ۲۹ مهاجم تیم ملی عربستان در بین مدافعان تیم ملی اروگوئه در محوطه جریمه در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما به آسانی این فرصت را از دست داد.

در ادامه ملی پوشان عربستان چندین مرتبه دیگر از کناره ها به دروازه تیم ملی اروگوئه نزدیک شدند، اما در زدن ضربه آخر کم دقت بوده و تمامی فرصت های بدست آمده برای این تیم ازدست رفت.در این دقایق یاران سوارز چشم به ضد حملات داشتند که مهم ترین موقعیت این تیم را «کاوانی» مهاجم ملی پوش تیم پاری سن ژرمن از دست داد و در دقایق باقی مانده اتفاق خاصی بر روی دروازه ها رخ نداد و بازی با نتیجه یک بر صفر تمام شد.بازیکنان تیم ملی عربستان همانند نیمه نخست، نیمه دوم را توفانی آغاز و تمامی بازیکنان اروگوئه را درزمین خودی مجبور به دفاع کردند.در دقیقه ۵۰ ضربه مستقیم سوارز با برخورد به مدافعان تیم ملی عربستان راهی دروازه این تیم شد که دروازه بان به سختی آن را به بیرون از زمین فرستاد.

در ادامه باز ملی پوشان عربستان موقعیت هایی برای گلزنی پیدا کردند که به دلیل کم تعداد بودن آنان در خط حمله ناکام ماند.در دقیقه ۶۶ مهاجمان تیم ملی عربستان صاحب موقعیت دیگری شدند که با حرکت به موقع مدافعان تیم ملی اروگوئه این فرصت نیز برای نماینده قاره آسیا از دست رفت.در دقیقه ۶۸ «مارتین کاسرس» مهاجم تیم ملی اروگوئه یکی از حملات حریف را پاسخ داد، اما ضربه سر این بازیکن نیز به گل تبدیل نشد.در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی بی نتیجه بود و خطر جدی دروازه دو تیم را تهدید نکرد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.با کسب برد تیم ملی اروگوئه برابرعربستان، صعود تیم های روسیه و اروگوئه از این گروه به دور بعدی این رقابت ها قطعی شد و تیم های عربستان و مصر با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وداع کردند و دیدار رودرروی این دو تیم در چهارم تیر ماه تشریفاتی خواهد بود.

ترکیب تیم ملی اروگوئه:فرناندو موسلرا، خوسه خیمنز،دیه گو گودین، ولارلا، سانچز، بنتانکور، رودریگوئز(لاکسات دردقیقه ۵۹ )، سوارز، وچینو(توریرا دردقیقه ۵۹ )، کاوانی و کاسرس.

ترکیب تیم ملی عربستان سعودی:آل وایس، اسامه، علی، محمد بریک، سلمان، هاتان ، یاسر الشهرانی، اوتایف، تیسیر الجاسم( حسین المقهری دردقیقه ۴۲)، سالم الدوساری و فهد الموالید.

جدول رده بندی گروه A:
۱-روسیه / ۲ بازی/ ۶ امتیاز( تفاضل گل ۷)
۲-اروگوئه / ۲ بازی/ ۶ امتیاز(تفاضل گل ۲ )
۳-مصر/ ۲ بازی/ بدون امتیاز(تفاضل گل منفی ۳)
۴-عربستان سعودی/۲بازی/ بدون امتیاز(تفاضل گل منفی ۶)