انتقاد سرمربی تیم ملی نوجوانان از نداشتن بازی تدارکاتی: این وضعیت فاجعه است

سرمربی تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران می‌گوید در شش ماه گذشته این تیم یک سفر خارجی هم نداشته و انتظار می‌رود تا پایان سال به هیچ تورنمنتی دعوت نشود.عباس چمنیان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل تیمش نداشتن بازی تدارکاتی و حضور نداشتن در اردوهای خارجی است، گفت: مشکلات بزرگ […]

سرمربی تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران می‌گوید در شش ماه گذشته این تیم یک سفر خارجی هم نداشته و انتظار می‌رود تا پایان سال به هیچ تورنمنتی دعوت نشود.عباس چمنیان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل تیمش نداشتن بازی تدارکاتی و حضور نداشتن در اردوهای خارجی است، گفت: مشکلات بزرگ این تیم که می‌توان به عنوان یک تهدید تلقی کرد، نداشتن دیدارهای بین المللی است. زمانی که که به مسابقات مقدماتی آسیا رفتیم، سفر خارجی نداشتیم و در داخل کشور با سوریه دو بازی کردیم. تیم ملی نوجوانان سابق، قبل از رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیاف چهار اردوی خارجی و ۱۵ بازی خارجی داشت. تنها تجربه بین اللمی تیم فعلی، بازی با سوریه در کرج بود.

او با تاکید بر اینکه عدم وجود بازی خارجی، بزرگترین چالش این تیم است، گفت: تاکنون به هیچ تورنمنتی دعوت نشدیم. فکر می‌کنیم تا آخر سال هم این اتفاق ادامه پیدا کند. مطمئنا خود فدراسیون هم می‌داند که از نداشتن بازی بین المللی رنج می‌بریم. ما سال آینده به عنوان نایب قهرمان آسیا وارد مسابقات می‌شویم و ضمن دفاع از عنوان دوره گذشته، باید سهمیه جام جهانی را هم کسب کنیم. بازیکنان ما مستعد و خوب هستند ولی تجربه ندارند.

چمنیان انتظارات از تیمش را بالا دانست و گفت: سطح انتظارات بالا است. همه انتظار دارند این تیم قهرمان شود. همه فکر می کنند تیم فعلی متشکل از بازیکنان سابق است در حالی که تیم عوض شده است. تیم ملی نوجوانان افتخاری را کسب کرده که باید تداوم ببخشیم. طبعتا هر کاری که در گذشته انجام دادیم و منجر به قهرمانی شد، باید دو برابر شود. باید برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد. ماه ششم است که با این تیم کار می‌کنیم ولی حتی یک سفر هم نداشتیم و این وضعیت در حد یک فاجعه است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در واکنش به اینکه آیا در صورت حمایت نشدن، از هدایت این تیم کناره گیری می کند گفت: ماندن در این تیم به عنوان سرمربی کفایت نمی‌کند. اگر شرایط لازم فراهم نشود، درجا می زنیم و این به معنی از دست رفتن فرصت‌ها و استعدادها است. باید تلاش کنیم و بستر لازم فراهم شود.سرمربی تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران درباره برگزاری دور جدید تمرینات این تیم که روز شنبه به پایان رسید گفت: اردو خیلی خوبی بود. با برگزاری هر اردو، بازیکنانم در مسیر پیشرفت قرار گرفتند. شانس بزرگ تیم ملی زیر ۱۶ سال این است که تیم نوجوانان قبلی، در آسیا و جهان موفق بود و موجب افزایش انگیزه این بازیکنان شده و می‌توانند از همان مدل برای پیشرفت پیروی کنند.