ملی پوشان والیبال ایران با اقتدار برزیل را شکست دادند

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی 2014 موفق به شکست برزیل پرافتخارترین تیم این رقابت ها شد تا ملی پوشان ایران نخستین پیروزی خود را در بازی خارج از خانه جشن بگیرند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما به نقل از ایرنا،تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود عصر […]

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی 2014 موفق به شکست برزیل پرافتخارترین تیم این رقابت ها شد تا ملی پوشان ایران نخستین پیروزی خود را در بازی خارج از خانه جشن بگیرند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما به نقل از ایرنا،تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود عصر امروز شنبه در سالن ایناسیو ایبیراپوئرای شهر سائوپائلو برزیل به مصاف تیم والیبال این کشور رفت.

81191699-5744380

ملی پوشان ایران در این بازی در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 22 به پیروزی رسید تا با اقتدار پرافتخارترین تیم این رقابت ها از پیش رو برداشته باشد.مردان ملی پوش برزیل در 24 دوره گذشته لیگ جهانی والیبال 17 مدال شامل 9 طلا، چهار نقره و چهار برنز کسب کرده اند و عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت ها را در اختیار دارند.تیم ملی والیبال برزیل در 9 دوره از 24 دوره گذشته لیگ جهانی والیبال یعنی در سال های 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 مدال طلای لیگ جهانی والیبال را به دست آورده است. همچنین در سال های 1995، 2002، 2011 و 2013 مدال نقره لیگ جهانی والیبال به تیم ملی والیبال مردان برزیل رسید و در سال های 1990، 1994، 1999 و 2000 این تیم به مدال برنز اکتفا کرد.

اسلوبودان کواچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، سید محمد موسوی،آرمین تشکری، فرهادقائمی، مجتبی میرزاجانپور و عبدالرضا علیزاده روانه میدان کرد.تشکری و میرزاجانپور که دیروزبه عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفتند و عملکرد درخشانی داشتند، در این مسابقه برای نخستین بار از ابتدا در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار گرفتند.

مهدی مهدوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علیرضا مباشری و سامان فائزی نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی 4 امتیازی شدو به صورت موقت در رتبه سوم جدول گروه یک قرارگرفت. تیم های لهستان و ایتالیا نیز در این گروه فردا یکشنبه بازی دارند که جایگاه نهایی تیم ایران در جدول این گروه مشخص خواهد شد.تیم ملی برزیل دراین دوره از لیگ جهانی و پیش از بازی مقابل ایران دو شکست مقابل ایتالیا و یک پیروزی و یک شکست مقابل لهستان بدست آورده است.

تیم ملی والیبال ایران نیز دو شکست مقابل ایتالیا و یک پیروزی و یک شکست مقابل برزیل در کارنامه دارد.عزیز ینر از ترکیه و جورا مکری از اسلواکی به عنوان داور اول و دوم قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.تیم ملی والیبال ایران امروز برزیل را به مقصد تهران ترک می کند تا جمعه و یکشنبه 23 و 25 خردادماه در سال 12 هزار نفری آزادی تهران میزبان تیم ملی والیبال برزیل در بازی های پنجم و ششم خود باشد.گزارش کامل بازی ایران و برزیل به قرار زیر است:

* ست اول (ایران 25 – برزیل 18)

ملی پوشان ایران در ابتدای ست نخست این بازی دو امتیاز متوالی به دست آوردند. وقت استراحت فنی اول این بازی 8 بر 5 به سود ایران گرفته شد. سپس تیم برزیل دو امتیاز متوالی کسب کرد. در امتیاز 9 برزیل فاصله خود را با تیم ایران جبران کرد و مساوی شد، اما ایران مجدد دو امتیاز گرفت و 11 بر 9 شد. دفاع تک نفره میرزاجانپور امتیاز 14 را برای ایران به ارمغان آورد و قرمز پوشان تیم ملی ایران وقت استراحت دوم را نیز 16 بر 13 از آن خود کرد که نشان دهنده هماهنگی تیمی ایران و شرایط روحی روانی خوب بازیکنان بود.در ادامه این بازی فاصله امتیازها دو تیم به یک رسید، اما در امتیاز 20 دوباره ایران اختلاف را به چهار امتیاز رساند.

سرویس های خوب ایران امروز دریافت برزیل را با مشکل روبرو کرد و بازیکنان برزیل به پاس های بلند روی آوردند که این موضوع به سود تیم ایران بود.در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست نخست 25 بر 18 به پیروزی رسید. شهرام محمودی در این ست 6 امتیاز کسب کرد و بهترین بازیکن ایران بود.

* ست دوم (ایران 25 – برزیل 21)

در ست دوم امتیاز نخست را ایران از آن خود کرد و در امتیاز چهار فاصله خود را با برزیل به دو امتیاز رساند. در امتیاز پنجم دو تیم برابر شدند، با دفاع محمد موسوی فاصله دوباره دو امتیاز شد و وقت استراحت اول 8 بر 6 به سود ایران گرفته شد.در ادامه بازی بازیکنان تیم ایران با کمی اشتباه امتیازهایی را از دست دادند که در امتیاز 9 با برزیل برابر شدند و کواچ را کمی عصبانی کرد. در ادامه دو امتیاز از سوی بازیکنان ایران به دست آمد. دفاع سه نفره تیم ایران امتیاز 14 بر 11 را نیز برای ایران به ارمغان آورد. سرمربی برزیل وقت استراحت درخواست کرد و بعد ایران امتیاز سرویس گرفت. در نهایت وقت استراحت دوم 16 بر 12 برای ایران گرفته شد.

دریافت برزیل در ست دوم بهتر شد اما سرویس های آرمین تشکری نظم تیمی برزیل را بر هم زد. دفاع ایران در ست دوم از سیستمی خوبی استفاده کرد که نشان دهند کار خوب آنالیزور تیم ایران بود. تیم ایران با شرایط روانی خوبی در برابر برزیل بازی کرد. آثار نگرانی در چهره سرمربی و بازیکنان با تجربه تیم برزیل کاملا مشهود بود.ملی پوشان ایران در نهایت ست دوم را نیز 25 بر 21 به سود خود پایان دادند تا دو بر صفر از برزیل پیش بیافتد.تیم ایران در ست دوم 10 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 9 امتیاز از خطای سرویس و خطای حرکات بازیکنان برزیل به دست آورد.

* ست سوم (ایران 25- برزیل 22)

تیم برزیل در این ست کاملا متفاوت به بازی آمد. امتیاز نخست را در این ست برزیل به دست آورد. در ادامه نیز نسبت به تیم ایران برتر بود و وقت استراحت فنی این ست را 8 بر 6 به دست آورد.در این ست درصد اشتباهات بازیکنان ایران زیاد بود به گونه ای که پنج امتیاز برزیل از اشتباهات فردی بازیکنان ایران به دست آورد.در ست دوم اختلاف دو امتیاز ایران با برزیل تا 13 بر 11 ادامه داشت تا اینکه بازیکنان ایران دو امتیاز متوالی دریافت کردند و در امتیاز 13، 14و 15 با برزیل مساوی شدند. اما وقت استراحت دوم را ایران 16 بر 15 از آن خود کرد تا به بازی برگردند.

سعید معروف در این ست با دریافت های عالی کمک زیادی به تیم ایران برای رسیدن به برزیل داشت.تیم ایران بعد از استراحت دوم دو امتیاز متوالی به دست آورد و 18 بر 15 شد و سرمربی تیم برزیل وقت استراحت درخواست کرد.تیم ملی والیبال ایران در نهایت این ست را نیز 25 بر 22 به سود خود پایان داد تا سه بر صفر پیروز این میدان مهم باشد. سرمربی برزیل نیز پیراهن خود از عصبانیت گاز گرفت و نمی دانست برای پاسخگویی به افکار عمومی برزیل باید چکار کند.تیم ملی والیبال ایران جمعه شب و در بازی نخست سه بر دو مغلوب برزیل شد و تنها یک امتیاز گرفت، اما در این بازی سه امتیاز کامل گرفت تا از برزیل با چهار امتیاز به کشور بازگردد.