علیرضا خالدی دونده اهوازی در لیگ طلایی امیدهای کشور به نایب قهرمانی رسید.

سعید پویا، دبیر هیات دو و میدانی استان اظهار کرد: این رقابت ها روز گذشته (چهارشنبه) در تهران برگزار شد و تیم خوزستان با ترکیب علیرضا خالدی در پرش طول، عباس کلانتری در پرتاب نیزه، مصطفی عساکره در دو ۲۰۰ متر و یاشا نجاتی در دو ۸۰۰ متر، در این مسابقات شرکت داشت. وی گفت: […]

سعید پویا، دبیر هیات دو و میدانی استان اظهار کرد: این رقابت ها روز گذشته (چهارشنبه) در تهران برگزار شد و تیم خوزستان با ترکیب علیرضا خالدی در پرش طول، عباس کلانتری در پرتاب نیزه، مصطفی عساکره در دو ۲۰۰ متر و یاشا نجاتی در دو ۸۰۰ متر، در این مسابقات شرکت داشت.

وی گفت: در پایان مرحله نخست این مسابقات، علیرضا خالدی که تا قبل از پرش آخر خود مقام اول را کسب کرده بود، در نهایت با اختلاف بسیار کم نسبت به حریف خود، عنوان دومی را به دست آورد. صطفی عساکره نیز نتوانست در جمع هشت دونده برتر قرار بگیرد ولی باتوجه به این که رشته تخصصی او، دو ١٠٠ متر است، رکوردش در دو ۲۰۰ متر برای مراحل بعد امیدوارکننده است.دبیر هیات دو و میدانی خوزستان عنوان کرد: عباس کلانتری نیز بعد از دو سال دوری از مسابقات، با رکورد ۵۴ متر به مقام پنجم ماده پرتاب نیزه رسید که نتیجه او نیز راضی کننده بود و قطعا در مسابقات آینده می تواند روی سکو باشد. همچنین یاشا نجاتی در دوی ٨٠٠ متر خطا کرد و از مسابقه کنار رفت.

وی کیفیت مرحله اول این مسابقات را در چند ماده محدود، خوب دانست و گفت: از نظر من این سیاست فدراسیون که بدون برگزاری لیگ پایه و در نظر گرفتن کمیت ورزشکاران، لیگ طلایی را برگزار می کند، چندان قابل قبول و اقتصادی نیست.پویا ادامه داد: فدراسیون برای برگزاری لیگ امید هزینه و از سوی دیگر حضور ورزشکاران را در آن محدود می کند که این کار برای کشوری که دو و میدانی آن در حال توسعه است، خوشایند نیست.دبیر هیات دو و میدانی خوزستان در پایان بیان کرد: باتوجه با شرایط موجود می طلبد که فدراسیون با برنامه ریزی مناسب، اقدام به برگزاری لیگ های پایه و تداوم مسابقات در این سطح داشته باشد.