مهدی سیاحی،آقای گلبال جهان

کسب عنوان سومی مسابقات جهانی انگلیس و برزیل، قهرمانی رقابت‌های آسیایی چین، سومی پارالمپیک آسیایی گوانگ‌جو و قهرمانی مسابقات کشورهای اسلامی در عربستان به همراه تیم‌ملی، قهرمانی در کاپ اروپا در یونان و شش عنوان قهرمانی سوپرلیگ کشور به همراه تیم‌ مناطق‌نفت‌خیزجنوب و کسب متعدد عنوان بهترین گل‌زن در مسابقات مختلف، تنها تعدادی از افتخارات […]

کسب عنوان سومی مسابقات جهانی انگلیس و برزیل، قهرمانی رقابت‌های آسیایی چین، سومی پارالمپیک آسیایی گوانگ‌جو و قهرمانی مسابقات کشورهای اسلامی در عربستان به همراه تیم‌ملی، قهرمانی در کاپ اروپا در یونان و شش عنوان قهرمانی سوپرلیگ کشور به همراه تیم‌ مناطق‌نفت‌خیزجنوب و کسب متعدد عنوان بهترین گل‌زن در مسابقات مختلف، تنها تعدادی از افتخارات سیدمهدی سیاحی، کاپیتان ارزشمند تیم‌ملی گلبال است. او با این همه افتخار و سابقه‌ای ۱۵ ساله در این رشته، هنوز از داشتن شغلی مناسب محروم است و مثل همیشه یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌هایش، فراهم‌شدن شرایط اشتغال برای ورزشکاران است.

نزدیک به ۱۲ سال داشتم که آقای شیروانی، رییس هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان جهت استعدادیابی به مدرسه ما آمد و من را دید. من ورزش را بسیار دوست داشتم، البته به ورزش‌های رزمی علاقه بیشتری داشتم و حتی در رشته جودو هم کار کرده‌ام و در خیلی از مسابقات کشوری هم شرکت کرده‌ام. به هر حال آقای شیروانی من را برای رشته گلبال انتخاب کرد و خدا را شکر توانستم بسیار زود پیشرفت کنم و بسیار عجیب بود که شخصی به نام سیدمهدی سیاحی طی دو ماه در این رشته پیشرفت کند و خدا را شکر تاکنون هم توانسته‌ام این پیشرفت را حفظ کنم. اکنون هم نزدیک به ۱۰ سال است که عضو تیم‌ملی هستم و نزدیک به ۱۵ سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم

در این مسابقات باتوجه به این‌که آقای بیدگلی پس از زندکریمی که هدایت تیم‌ملی را در پارالمپیک لندن بر عهده داشت، سرمربی تیم‌ملی شده بود و نزدیک به دو سال از رقابت‌ها دور بود، از تیم‌ها شناختی نداشت. ما در اولین دیدارمان روبه‌روی ژاپن قرار گرفتیم و مغلوب شدیم که انتظار نداشتیم شکست بخوریم. به نظرم دلیل این شکست این بود که ما مدتی این تیم را ندیده بودیم. ژاپن در مسابقات آسیایی- اقیانوسیه، تیم کامل و بزرگی شده بود. در هر صورت انتظارمان این بود که بازی سخت‌مان مقابل چین باشد نه ژاپن. ما مقابل ژاپن مغلوب شدیم و در دیدار دوم هم به مصاف چین رفتیم که واقعا بازی سختی بود ولی توانستیم میزبان مسابقات را شکست دهیم. پس از این دیدار رو در روی استرالیا قرار گرفتیم. استرالیا در حد تیم‌های اروپایی است که خدا را شکر توانستیم این تیم را با اختلاف ۱۰ گل شکست دهیم. پس از آن هم مغولستان و تایلند را مغلوب کردیم.

وی با اشاره به مسابقات اخیر گفت:در این مسابقات تیم‌های شرق آسیا باتوجه به این‌که با تیم‌های غرب آسیا مشکل دارند، در جدول به صورتی بازی کردند تا ما از جدول‌مان بالا نیاییم. آن‌ها به صورتی کار کردند تا ما بازهم روبه‌روی چین قرار بگیریم که البته ما هم نسبت به این موضوع اعتراض کردیم ولی اعتراض‌مان بی‌فایده بود. به هر حال ما توانستیم تیم چین را که در مسابقاتی ازجمله پارالمپیک پکن و آسیایی گوانگ‌جو قهرمان شده بود، شکست دهیم که شکست این تیم در کشور خودش بسیار سخت بود ولی خدا را شکر تلاش‌مان را کردیم و توانستیم چین را در این مسابقات برای دومین بار از پیش رو برداریم. به هر حال به فینال رسیدیم و در این مرحله هم با تیم ژاپن بازی کردیم که توانستیم این تیم را هم با اختلاف ۱۰ گل شکست دهیم و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شویم و جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آوریم.