تساوی تلخ تیم فوتبال فولاد مقابل السد قطر

تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا مقابل السد قطر دو بر دو متوقف شد وازصعود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات بازماند .به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما، دیدار برگشت تیم های فولاد خوزستان ایران و السد قطر در مرحله یک هشتم نهایی […]

تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا مقابل السد قطر دو بر دو متوقف شد وازصعود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات بازماند .به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما، دیدار برگشت تیم های فولاد خوزستان ایران و السد قطر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان باشگاه های آسیا (چهارشنبه) در ورزشگاه غدیر شهر اهواز برگزار شد و شاگردان حسین فرکی مقابل میهمان خود با تساوی دو بر دو متوقف شدند و با توجه به تساوی بدون گل دو تیم در دیدار رفت، تیم السد قطر به دلیل گل زده در خانه حریف به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

9302x25x0x47879

گل های تیم السد در این دیدار را نادر بالحاج در دقیقه 16 و خلفان ابراهیم در دقیقه 29 برای این تیم به ثمر رساندند و لوسیانو پریرا در دقایق 76 و 86 برای تیم فولاد ایران گلزنی کرد.در دقایق ابتدایی نیمه نخست، بازیکنان فولاد که از امتیاز میزبانی سود می بردند، از کناره ها و عمق دفاع تیم السد قصد نزدیک شدن به دروازه این تیم را داشتند که در گلزنی موفق نبودند.

در نقطه مقابل، بازیکنان تیم السد قطر چشم به ضد حملات داشته ولی آنان نیز موفق نبودند و این روند تا دقیقه 16 ادامه یافت.بازیکنان السد در این دقیقه در یک ضد حمله دروازه تیم فولاد را باز کردند. در این صحنه بالحاج مهاجم تیم السد قطر از غفلت و فاصله مدافعان تیم فولاد استفاده کرد و با یک شوت دقیق توپ را به دور از دست های سوشا مکانی در درون دروازه فولاد جای داد.به دنبال این گل، شاگردان حسین فرکی جلو کشیدند اما تلاش آنان بی نتیجه بود.

این در حالی بود که بازیکنان تیم السد با ارسال های به موقع و مناسب رائول گونزالس بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید چندین بار صاحب موقعیت گلزنی شدند که با بی دقتی مهاجمان این تیم، فرصت ها برای این تیم از دست رفت اما این پایان کار دو تیم در این نیمه نبود و خلفان ابراهیم در دقیقه 29 گل دوم این تیم را با شوت سنگینی که از پشت محوطه جریمه زده شد، دروازه تیم فولاد را باز کرد.

بهترین موقعیت تیم فولاد را لوسیانو پریرا در دقیقه 35 از دست داد. در این دقیقه مهاجم تیم فولاد در موقعیت تک به تک با دروازه بان تیم السد قرار گرفت اما نتوانست دروازه را باز کند. پس از این موقعیت، بازیکنان تیم السد بار دیگر دروازه تیم فولاد را با خطر جدی روبه رو کرده که با هوشیاری سوشا مکانی،این موقعیت از آنان گرفته شد و شوت بازیکن کره ای تیم السد را به کرنر فرستاد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و بازیکنان دو تیم به رختکن رفتند.

شاگردان حسین فرکی که برای صعود به مرحله بعد باید 3 گل به ثمر می رساندند، در نیمه دوم، بازی سراسر هجومی را به نمایش گذاشتند و بارها روی دروازه السد یورش بردند تا اینکه نفوذ مهاجم فولاد در محوطه جریمه تیم السد در دقیقه 75، مدافع میهمان را مجبور به خطا کرد و داور اهل کره جنوبی این مسابقه ضمن نشان دادن نقطه پنالتی، عبدالکریم مدافع تیم السد را نیز با نشان دادن دومین اخطار، از بازی اخراج کرد.این ضربه پنالتی را لوسیانو پریرا به گل تبدیل کرد تا فولادی ها به جبران نتیجه امیدوار شوند.

در دقیقه 86، لوسیانو پریرا سانتر ارسالی از جناح چپ را با ضربه سر به زیبایی وارد دروازه السد کرد و در ادامه بازیکنان فولاد تلاش زیادی برای به ثمر رساندن گل برتری کردند.در دقیقه سوم وقت های تلف شده بازی، ضربه سر امید خالدی به تیرک دروازه السد برخورد کرد و توپ برگشتی که می توانست به گل برتری فولاد تبدیل شود نیز به طور عجیبی به ثمر نرسید تا بهترین فرصت فولاد برای گل برتری و صعود به مرحله بعد از دست برود و با حذف فولاد از لیگ قهرمانان آسیا، ایران نماینده ای در جمع هشت تیم برتر قاره کهن نداشته باشد.

قضاوت این مسابقه برعهده کیم دونگ جین با کمک های جونگ هائه سانگ و یانگ پیومی هر سه داور از کره جنوبی بود.50 هزار تماشاگر، این بازی را از نزدیک مشاهده کردند.تیم فولاد خوزستان ایران در مرحله گروهی لیگ فوتبال قهرمانان باشگاه های آسیا با 14 امتیاز از چهار پیروزی و دو تساوی و بدون شکست، قاطعانه به عنوان تیم نخست گروه B، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده بود.