دیدار ایران و کره جنوبی، تقابل بهترین خطوط دفاعی و هجومی

حساس ترین دیدار هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا درحالی روز سه شنبه برگزار می شود که نبرد ایران و کره جنوبی، تقابل بهترین خطوط دفاع و هجومی در این دوره از رقابت ها خواهد بود.مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا به اوج حساسیت خود رسیده است و […]

حساس ترین دیدار هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا درحالی روز سه شنبه برگزار می شود که نبرد ایران و کره جنوبی، تقابل بهترین خطوط دفاع و هجومی در این دوره از رقابت ها خواهد بود.مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا به اوج حساسیت خود رسیده است و 12 تیم در دو گروه برای رسیدن به بزرگترین رویداد فوتبال جهان درحال رقابت هستند. دو تیم برتر هر گروه در پایان مرحله مقدماتی، مجوز حضور در جام جهانی روسیه را کسب خواهند کرد.

82262402-71082762

تیم های سوم نیز به مصاف هم می روند تا برنده آن در دیدار پلی آف برای صعود به جام جهانی، برابر تیم چهارم کونکاکاف (آمریکای مرکزی) قرار گیرد. عصر روز سه شنبه 20 مهرماه و در گروه نخست منطقه آسیا، ایران و کره جنوبی که رقبای سنتی قاره پهناور محسوب می شوند در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند تا علاقمندان به فوتبال آسیا، دیداری حساس را تماشا کنند. این دیدار درحالی برگزار می شود که ایران در سه دیدار نخست خود، دروازه اش را بسته نگه داشته و بهترین خط دفاعی را در بین تمامی 12 تیم حاضر در مرحله مقدماتی از آن خود کرده است.

دفاع تیمی ایران که زبانزد کارشناسان فوتبال ایران و آسیا است، برابر هر حریفی از قاره آسیا ایستادگی کرده و تیم کی روش را به شکست ناپذیری مقابل حریفان قاره ای معروف کرده است. تیم ملی فوتبال ایران با اتکاء به خط دفاعی مستحکم خود و تنها با دو گل زده در سه دیدار گذشته با هفت امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه یک قرار دارد. از سوی دیگر کره جنوبی نیز که همچون ایران هفت امتیاز از دیدارهای گذشته خود اندوخته است، با 6 گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد. هر 6 گل کره جنوبی در دیدارهای خانگی بوده و در طرف مقابل، این تیم چهار گل نیز دریافت کرده است.

تقابل ایران و کره جنوبی که با تفکرات مربیان خود با اتخاذ روشی متفاوت بازی های خود را دنبال می کنند، از نبرد آنان یک بازی حساس ساخته است. بعد از ایران، سوریه با یک گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را دارد و در فاز هجومی نیز بعد از کره جنوبی، تیم های استرالیا، عربستان، ژاپن و امارات با به ثمر رساندن پنج گل در دیدارهای پیشین از بهترین خط حمله برخوردار هستند. عراق، تایلند و قطر با دریافت 6 گل در سه دیدار و میانگین 2 گل خورده در هر بازی، بدترین عملکرد را در محافظت از دروازه تیم خود داشته اند. تایلند و سوریه هم تنها یا یک گل زده، بدترین های فاز هجومی در سه هفته نخست مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا هستند. قطر که با هزینه های هنگفت و جمع کردن بازیکنان بین المللی از قاره های مختلف پا به این رقابت ها گذاشت در کنار عراق و تایلند، هنوز در حسرت کسب امتیاز باقی مانده اند.