جواد حردانی از بی مهری به ورزشکاران پارا المپیکی خوزستان گلایه کرد

ورزشکار پارالمپیکی خوزستان با اشاره به بی‌مهری‌هایی که در حق ورزشکاران پارالمپیکی استان شده است، نسبت به پاداش‌هایی که در مراسم بدرقه به این ورزشکاران اهدا شد، انتقاد کرد و گفت: آن‌ها خواستند به ما روحیه بدهند در حالی که با این کار روحیه ما را خراب کردند. جواد حردانی  اظهار کرد:‌ من تاکنون سکوت […]

ورزشکار پارالمپیکی خوزستان با اشاره به بی‌مهری‌هایی که در حق ورزشکاران پارالمپیکی استان شده است، نسبت به پاداش‌هایی که در مراسم بدرقه به این ورزشکاران اهدا شد، انتقاد کرد و گفت: آن‌ها خواستند به ما روحیه بدهند در حالی که با این کار روحیه ما را خراب کردند. جواد حردانی  اظهار کرد:‌ من تاکنون سکوت کرده بودم و بسیار بی‌انصافی است که در حق ما ورزشکاران جانباز و معلول و همچنین کم‌بینا و نابینا، کم‌لطفی می‌کنند. روزی که خود من سهمیه پارالمپیک را کسب کردم از سوی مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و معاون وی، یک پیام تبریک خشک و خالی هم دریافت نکردم.

DSC_5765

وی افزود: ‌تازه بعد از این‌که سهمیه را گرفتم، مشکلاتم آغاز شد و روزانه برای تمرین در استادیوم تختی اهواز حتی باید با نگهبان ورزشگاه که به من اجازه تمرین نمی‌داد، دعوا می‌کردم. اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نتوانست برای من که چهارمین پارالمپیک را پیش رو دارم، زمین شماره یک ورزشگاه تختی را آماده کند. ورزشکار معلول خوزستانی گفت: وقتی آقایان کیانی‌زاده و علیشایی در محل تمرین من حاضر شدند به من گفتند که برای تمرین به فلان سالن و استخر برو ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و اگر فدراسیون برای آمادگی من این زحمت ها را نمی کشید، به آمادگی لازم جهت حضور در پارالمپیک نمی رسیدم.

وی در ادامه با گله‌مندی از پاداش‌هایی که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به ورزشکاران پارالمپیکی خود اهدا کرد، گفت: من به شخصه نیازی به دو میلیون یا پنج میلیون تومان ندارم و خدا خیلی بیشتر از این‌ها به من داده است اما در حالی دو میلیون تومان پاداش برای ما در نظر گرفتند که استان‌های دیگر به ورزشکاران‌شان 10 میلیون تومان و چندین سکه اهدا کردند. ما هم بر همین اساس پس از مراسم تجلیل، هدیه دو میلیون تومانی را پس دادیم و البته آقای علیشایی، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به من که نماینده ورزشکاران در مراسم بدرقه بودم، گفت “فعلا سکوت کنید و ما مبلغ پنج میلیون تومان را به حساب‌تان واریز می‌کنیم” ولی بعد از آن به ما می‌گویند همان دو میلیون تومان را می‌توانیم بدهیم.

حردانی افزود:‌ آن‌ها یعنی خواستند به ما روحیه بدهند در حالی که با این کار روحیه ما را خراب کردند؛ آن‌ها چرا به ما دروغ می‌گویند و به ما وعده و وعید می‌دهند؟ اکنون هم که دست‌مان کوتاه است و به ما می‌گویند همینی که هست! چهارمین پارالمپیک است که قرار است در آن حضور پیدا کنم ولی همیشه در حق ما کم لطفی می‌کنند و دیواری کوتاه‌تر از ما ندیده‌اند. در حالی با ما این گونه رفتار می‌شود که نه اسپانسر و نه تیمی داریم. وی بیان کرد: ‌می‌خواهم بپرسم این مسوولان در یک سال گذشته برای جواد حردانی چه کار کردند؟ من تاکنون سکوت کرده بودم و همیشه می‌گفتم که اشکالی ندارد اما واقعا در حق ما بی‌انصافی می‌شود. من آخرین پارالمپیک خود را تجربه خواهم کرد و تا کی باید این چیزها را ببینیم؟

این پرتابگر خوزستانی گفت:‌ سالن جانبازان و معلولان اهواز را در حالی افتتاح کردند که آب و برق و هیچ امکاناتی ندارد. من خودم در سالن کمپلو اهواز تمرین می‌کنم، جایی که مانند طویله است و وقتی دوستم به این سالن آمد و این مکان را دید، به من گفت ‌واقعا متاسفم که اینجا تمرین می‌کنی! وی گفت: من تاکنون برای آمادگی‌ام جهت شرکت در پارالمپیک، 30 میلیون تومان هزینه کرده‌ام و برای خودم مربی و ماساژور گرفتم. پول هتل جهت تمرین در خرم‌آباد را هم خودم دادم، در حالی که کسی این چیزها را نمی‌بیند. تا کی باید شاهد بی‌انصافی و بی‌مهری باشیم؟ این مسوولان می‌خواهند وقتی از مسابقات برگشتیم با دو حلقه گل به استقبال ما بیایند؟ چرا متولی ورزش نتوانست یک پیست جهت تمرین من هماهنگ کند و من واقعا بسیار ناراحت هستم.

حردانی بیان کرد:‌ من نماینده ورزشکاران در مراسم بدرقه پارالمپیکی‌ها بودم و اکنون ورزشکاران دائما با من تماس می‌گیرند و می‌گویند هدایا چه شد؟ شرایط ما ورزشکاران، خاص است و باید ویژه به ما نگاه کنند. منِ ورزشکار برای خرید یک مکمل باید یک و نیم میلیون تومان هزینه کنم و پول هر جلسه ماساژور نیز 80 هزار تومان است. وی گفت:‌ من دارنده چندین مدال جهانی و پارالمپیک هستم و واقعا ارزش یک پیام تبریک پس از گرفتن سهمیه پارالمپیک‌ را نداشتم؟ استان‌های دیگر بیشتر به ورزشکاران‌شان بها می‌دهند ولی در خوزستان دریغ از یک پلاکارد تبریک! حردانی در ادامه در خصوص آمادگی‌اش برای حضور در پارالمپیک نیز گفت: خدا را شکر به آمادگی لازم رسیده‌ام و ان‌شاءالله مردم دعا کنند که با دست پر برگردم. در گذشته در ماده‌های پرتاب دیسک و وزنه کار می‌کردم ولی با تغییر کلاس‌ها، در پارالمپیک ریو در ماده پرتاب نیزه شرکت خواهم کرد. وی با بیان این‌که برای کسب نشان طلا به ریو می‌روم، عنوان کرد: از حریفانم کاملا شناخت دارم و ورزشکارانی از آفریقای جنوبی، اوکراین و استرالیا، حریفان اصلی من محسوب می‌شوند. ان‌شاءالله شاهد رقابت خوبی در پارالمپیک باشیم و من بهترین نتیجه را به دست آورم.