فولاد بر بلندای قله افتخارفوتبال برتر ایران/فولاد خوزستان فاتح جام سیزدهم شد

تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور (جام خلیج فارس) را با برتری مقابل گسترش فولاد تبریز از آن خود کرد.به گزارش خبرنگار عصر ما،شاگردان «حسین فرکی» در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر باشگاه های کشور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میهمان گسترش فولاد بود و در […]

تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور (جام خلیج فارس) را با برتری مقابل گسترش فولاد تبریز از آن خود کرد.به گزارش خبرنگار عصر ما،شاگردان «حسین فرکی» در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر باشگاه های کشور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میهمان گسترش فولاد بود و در پایان به برتری یک بر صفر دست یافت تا عنوان قهرمانی را با 57 امتیاز از آن خود کنند.

81117536-5616727

نفت تهران که صدرجدول را تا پایان هفته بیست و نهم در اختیار داشت در دیدار همزمان برابرسپاهان اصفهان شکست خورد تا فولاد بابرتری برابر گسترش فولاد تبریز به جام قهرمانی دست یابد.تک گل قهرمان سیزدهمین دوره جام خلیج فارس رادراین دیدار مهرداد جماعتی به نام خود نوشت.

فولاد در این دیدار بختیار رحمانی و عبداله کرمی دو بازیکن تاثیر گذار خود را در اختیار نداشت، اما با ارائه نمایشی منطقی برابر میزبان خود به پیروزی یک بر صفر رسید.نماینده خوزستان با هدایت حسین فرکی و بهره گرفتن از نفرات جوان و با انگیزه توانست با هزینه کمتر نسبت به باشگاه های نامدار فاتح جام قهرمانی شود و بار دیگر خود را به عنوان یکی از مدعیان فوتبال ایران معرفی کند.

فولادی ها پیش از این در دوره چهارم لیگ برتر باشگاه های کشور نیز به عنوان قهرمانی دست یافته بودند.تیم های پرسپولیس، نفت تهران و سپاهان در رده های دوم تا چهارم ایستادند و تیم های مس کرمان و داماش گیلان به لیگ دسته یک سقوط کردند.این دوره از لیگ برتر فوتبال ایران با حضور 16 تیم برگزار شد و قرار است سال آینده نیز با همین تعداد برگزار شود

بلافاصله پس از سوت پایان بازی و پیروزی یک بر صفر فولاد خوزستان مقابل گسترش فولاد تبریز مسوولان سازمان لیگ برتر و برگزار کنندگان مراسم اهدای جوایز وارد عمل شده و در کوتاه ترین زمان جایگاه مخصوص اهدای جام را در وسط زمین چمن مستقر کردند.

81117640-5616852

حاشیه های قهرمانی فولاد خوزستان به ترتیب ذیل بوده است.

*مراسم نورافشانی در ورزشگاه همزمان با اهدای جام قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور فضای ورزشگاه را نورانی کرد.

*مهدی تاج رییس سازمان لیگ برتر نیز از ابتدای بازی تا پایان مراسم در ورزشگاه حضور داشت و مسوولیت تمام کارها را عهده دار بود.

* حدود یکصد نفر از هواداران فولاد خوزستان به شدت تیم مورد علاقه خود را تشویق می کردند و پس از سوت پایان بازی تعدادی از آنها تلاش می کردند وارد زمین شوند که ماموران انتظامی مانع از این کار شدند.

* تماشاگران هوادار تیم فولاد خوزستان بارها تراکتورسازی را تشویق و با ریتم مخصوص هواداران تراکتور این تیم محبوب تبریزی را مورد تشویق قرار دادند.

* همچنین اندک تماشاگران تبریزی حاضر در ورزشگاه نیز فولاد خوزستان را تشویق و از قهرمانی این تیم ابراز خوشحالی کردند.

* هواداران فولاد خوزستان با شعارهایی از این که تیم استقلال شکست سنگینی مقابل تراکتورسازی متحمل شد و سهمیه آسیا را از دست داد، این تیم تهرانی را با کنایه هایی مورد خطاب قرار دادند.

* حسین فرکی پس از پایان این بازی اشک شوق از چشمانش جاری شد و دقایقی در آغوش یکی از مدیران باشگاه فولاد خوزستان آرام گرفت.

* با وجود اینکه احتمال قهرمانی تیم فولاد خوزستان در تبریز وجود داشت، مسوولان هیات فوتبال آذربایجان شرقی شرایط لازم برای ارسال خبر و عکس توسط نمایندگان رسانه ها را فراهم نکرده بودند و اینترنت ورزشگاه قطع بود.

* حسین فرکی سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر در محل کنفرانس خبری پس از بازی به دلیل جشن و پایکوبی بازیکنان این تیم حاضر نشد.