ورزش “هویزه” جسدی در حال احتضار..!! / صادق بوعذار

هویزه در سالیان نه چندان دور ورزشکاران و قهرمانانی در سطوح مختلف جهانی ،آسیایی ، کشوری و همچنین استانی چه در ورزش های تیمی و چه انفرادی به جامعه ورزشی کشور معرفی کرده است که از آن دوران چیزی جز خاطرات شیرینی مانند قهرمانی عبدالکاظم ساکی در مسابقات جهانی ، قهرمانی رضا بوعذار در مسابقات […]

هویزه در سالیان نه چندان دور ورزشکاران و قهرمانانی در سطوح مختلف جهانی ،آسیایی ، کشوری و همچنین استانی چه در ورزش های تیمی و چه انفرادی به جامعه ورزشی کشور معرفی کرده است که از آن دوران چیزی جز خاطرات شیرینی مانند قهرمانی عبدالکاظم ساکی در مسابقات جهانی ، قهرمانی رضا بوعذار در مسابقات اسیایی و … باقی نمانده است.اما اینکه به لطف مدیریت غیردلسوزانه و غیرمسئولانه که در این سالها گریبان تربیت بدنی هویزه را گرفته است. شهرستان هویزه تبدیل به یکی از خنثی ترین شهرستانهای استان از نظر معرفی ورزشکاران به جامعه ورزشی استان و کشور شده است.

دال_پلان_10755

اول از همه از ورزش پرطرفدار فوتبال شروع کنم که البته در حال حاضر چند تیم در رده های سنی مختلف با هزینه های شخصی سعی کردند که از فرصتهای کم بوجود امده نهایت استفاده را بکنند و با توجه به تجربه های سالهای قبل ، با وضع کنونی امید چندانی به تداوم موفقیت آنها وجود ندارد. زمین چمن ورزشگاههای هویزه اینک در دست چند پیرمرد قرار دارد که نام پیشکسوتان فوتبال را یدک می کشند و بسیاری از آنها هیچ نوع سابقه ورزشی ندارند و مشغول گذراندن اوقات فراغت خود می باشند. این در حالی است که جوانان این شهر هرروز بیشتر به سمت سیگار و قلیان و مواد مخدر روی می آورند، زیرا از بهترین تفریحشان محروم شده اند. البته ناگفته نماند که برگزاری جام روستایی هرساله بطور منظم جای بسی خوشحالی دارد که این نیز بیشتر به دلیل دست به نقد بودن روستاییان محترم و همچنین کم حاشیه بودن آنهاست که دردسر زیادی را برای هیئت فوتبال درست نخواهند کرد. در رابطه با دیگر ورزشهای تیمی باید گفت که بی مهری و بی هنری مسئولین تربیت بدنی در سالیان گذشته شاهد آن بوده ایم و همچنان ادامه دارد؛ دریغ از یک حرکت مثبت در جهت رونق دادن به این ورزشها از طرف مسئولین انجام شده باشد و همچنان در حالت مرگ مغزی به سر میبرند.

در حوزه ورزشهای انفرادی با کمی توجه و مدیریت صحیح در امر استعداد یابی ، می توان استعدادهای برتر را در رشته های مختلف شناسایی کرده و با برنامه ریزی درست و دقیق و یاری جستن از مربیان دلسوز و متخصص هرچه بیشتر باعث پیشرفت و تعالی ورزش در شهرستان هویزه گردید. در این رابطه نیز توجه به ورزش آموزشگاهی جایگاه والایی دارد. در دل این جوانان با انگیزه استعدادهایی نهفته است که منظر فرصتی برای شکوفایی و ظهور خود هستند.امید است که مدیریت تربیت بدنی و همه ارکان مرتبط با آن دست از کم کاری نسبت به جوانان مظلوم هویزه بردارند و یا کار را به افرادی کاردان که علاج مناسبی برای این جسد در حال احتضار دارند، بسپارند تا بلکه به کمک انها دوباره خاطراتی برای روایت به آیندگان از ورزش هویزه داشته باشیم.

(والسلام)
صادق بوعذار کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی