پیروزی نفس گیر شاگردان کواچ مقابل تیم دوم آفریقا / تونس یک ست از ایران گرفت

تیم ملی والیبال ایران امروز ( چهارشنبه )در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2015 با نتیجه سه بر یک از سد تونس گذشت.، تیم ملی ایران از ساعت 10:40 امروز در شهر هاماماتسو به مصاف تونس رفت.ست های اول، سوم و چهارم این مسابقه به ترتیب با امتیازات 25 بر 17، 25 بر 14 […]

تیم ملی والیبال ایران امروز ( چهارشنبه )در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2015 با نتیجه سه بر یک از سد تونس گذشت.، تیم ملی ایران از ساعت 10:40 امروز در شهر هاماماتسو به مصاف تونس رفت.ست های اول، سوم و چهارم این مسابقه به ترتیب با امتیازات 25 بر 17، 25 بر 14 و 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید اما تونس ست دوم را با نتیجه 25 بر 21 به سود خود رقم زد.

81753547-70153857

اسلوبودان کواچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی روانه میدان کرد.شهرام محمودی پشت خط زن اصلی تیم ملی ایران در این مسابقه به دلیل مصدومیت بازی نکرد و جای خود را به غفور داد. میرزاجانپور هم به جای فرهاد قائمی که در مسابقه دیروز مقابل آرژانتین در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشت، بازی کرد.با این نتیجه، ایران با یک پیروزی و سه امتیاز به رده پنجم جدول رده بندی صعود کرد.ملی پوشان کشورمان از ساعت 7:40 فردا (پنجشنبه) در سومین مسابقه خود در این دوره از رقابت ها به مصاف ونزوئلا خواهند رفت.ونزوئلا در دو مسابقه قبلی خود در این رقابت ها از روسیه و آرژانتین شکست خورده است.

** ست اول (ایران 25 – تونس 17)

نخستین امتیاز این مسابقه با بیرون رفتن سرویس میلاد عبادی پور به تونس رسید. اگرچه ایران با نتیجه 5 بر 3 هم پیش افتاد اما این تونس بود که در ادامه مسابقه پنج امتیاز در مقابل تک امتیاز ایران گرفت تا وقت استراحت فنی اول در نتیجه 8 بر 6 به سود تیم دوم آفریقا اعلام شود. سعید معروف در آغاز این مسابقه مانند بازی با آرژانتین عملکرد چندان خوبی نداشت و چند پاس او در شرایط بدی به مهاجمین ایران رسید تا آنها نتوانند اسپک های خوبی روانه زمین حریف کنند. پس از ورود دو تیم به میدان عملکرد مهاجمین ایران بهتر شد و با نمایش خوب مدافعین روی تور کشورمان، امتیازات به سود شاگردان کواچ رقم خورد.فتحی مکائور سرمربی تونس در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران سعی کرد با درخواست وقت استراحت روند امتیازگیری ایران را متوقف کند اما این کار او نتیجه نداد تا وقت استراحت فنی اول در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران اعلام شود.

پس از پایان وقت استراحت، ایران برتری خود را بر تونس تحمیل کرد و با درخشش غفور در دفاع روی تور و زدن اسپک، اشتباهات زیاد تونسی ها و سرویس های خوب معروف فاصله دو تیم بیشتر شد.سرمربی تونس هم سعی کرد با درخواست وقت استراحت و تعویض در میان بازیکنانش روند بازی را عوض کند اما موفق به این کار نشد. در نهایت ایران با نتیجه 25 بر 17 این ست را به سود خود رقم زد. غفور با 5 امتیاز با اسپک، 2 امتیاز با دفاع روی تور و یک امتیاز سرویس عملکرد درخشانی از خود ارایه کرد و بیشترین نقش را در پیروزی ایران داشت.

** ست دوم (ایران 21 – تونس 25)

اگرچه امتیاز نخست این ست را هم تونس به دست آورد اما این بازیکنان ایران بودند که بازهم برتری خود را بر حریف دیکته کردند و با درخشش موسوی با نتیجه چهار بر یک پیش افتادند تا سرمربی تونس نخستین وقت استراحت خود را خیلی زود درخواست کند. مهدی مرندی لیبروی ایران در این مسابقه هم مانند بازی با آرژانتین عملکرد خوبی در دریافت و توپ گیری داشت. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران اعلام شد. سرویس های هدفمند بازیکنان ایران در این مسابقه دریافت تونس را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود و پاسور این تیم در شرایط خوبی توپ را به دست نمی آورد تا آن را برای مهاجمین مهیا کند. در حالی که دو تیم با دو امتیاز اختلاف پیش می رفتند، اسماعیل معلا که در این ست به عنوان بازیکن تعویضی برای تونس وارد میدان شده بود دو امتیاز سرویس به دست آورد و نتیجه را در امتیاز 11 به تساوی کشید. مسابقه به صورت پایاپای برای دو تیم ادامه یافت اما وقت استراحت فنی دوم نیز در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران اعلام شد. ورود دو تیم به میدان با دو امتیاز پیاپی تونس همراه شد. حمزه ناگا که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود با امتیاز سرویس خود، تیمش را 17 بر 16 پیش انداخت. عملکرد نه چندان خوب معروف باعث شد کواچ او را در امتیاز 20 بر 19 به سود تونس از بازی بیرون بکشد و مهدی مهدوی را روانه میدان کند اما این تغییر نتیجه نداد و معروف در امتیاز 24 بر 21 به جای خود بازگشت. در نهایت هم این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود تونس به پایان رسید.

** ست سوم (ایران 25 – تونس 17)

در این ست مهدی مهدوی به عنوان پاسور اصلی ایران به میدان رفت. بازیکنان ایران در آغاز ست سوم بر خلاف اواخر ست دوم عملکرد خوبی داشتند و سه امتیاز پیاپی نیز گرفتند اما سرمربی تونس درخواست وقت استراحت کرد و پس از ورود دو تیم به میدان شاگردانش به سه امتیاز پیاپی رسیدند تا نتیجه مساوی شود. درخشش موسوی و غفور بازهم ایران را پیش انداخت و وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران اعلام شد. حضور مهدوی در این ست تاثیر زیادی در عملکرد ایران گذاشت. شاگردان کواچ در این ست در زدن سرویس و دفاع روی تور عملکرد درخشانی داشتند و فاصله خود را با حریف افزایش دادند. در امتیاز 19 بر 9 به سود ایران محمدجواد معنوی نژاد به جای میرزاجانپور وارد میدان شد. در نهایت این ست به آسانی و با برتری 25 بر 14 به سود ایران به پایان رسید.

** ست چهارم (ایران 25 – تونس 20)

در این ست معنوی نژاد هم در ترکیب اصلی ایران قرار گرفت. مهمترین اتفاق بازی در اوایل ست چهارم زمین خوردن عبادی پور بود. دریافت کننده ایران که قصد داشت توپ را در پشت زمین ایران دریافت کند، قصد پریدن از روی مانع تبلیغاتی کنار زمین را داشت اما پایش به این تابلو برخورد کرد و به شدت زمین خورد. البته خوشبختانه این حادثه مصدومیتی برای عبادی پور به وجود نیاورد. در این ست مدافعین روی تور ایران بسیار خوب کار کردند و امتیازات زیادی به دست آوردند. تک دفاع مهدوی که امتیاز 16 را برای ایران به دست آورد نماد موفقیت شاگردان کواچ در دفاع روی تور بود. در نهایت این ست هم با امتیاز 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید.