سقف بودجه لیگ برتر ۴۲۵ میلیارد تومان

فدراسیون فوتبال مقررات جدید نقل و انتقالات و سقف بودجه لیگ برتر را اعلام کرد.سرانجام و بعد از گمانه‌نی فراوان پیرامون تعیین سقف بودجه تیم‌های لیگ برتر ایران در فصل بیست و چهارم، فدراسیون فوتبال با انتشار دو نامه مصوبه سیزدهم خرداد، از افزایش قابل ملاحظه سقف بودجه نسبت به فصل گذشته خبر داد که […]

فدراسیون فوتبال مقررات جدید نقل و انتقالات و سقف بودجه لیگ برتر را اعلام کرد.سرانجام و بعد از گمانه‌نی فراوان پیرامون تعیین سقف بودجه تیم‌های لیگ برتر ایران در فصل بیست و چهارم، فدراسیون فوتبال با انتشار دو نامه مصوبه سیزدهم خرداد، از افزایش قابل ملاحظه سقف بودجه نسبت به فصل گذشته خبر داد که همچنان محدودیتی جدی را برای هزینه کرد ۱۶ باشگاه لیگ برتری مقابل آن‌ها می‌گذارد.

نکته جالب این است که بسیاری تصور می‌کردند که این فصل رقم سقف بودجه باتوجه به افزایش نرخ دلار و همچنین تورم، رشد بیشتری خواهد داشت، اما فدراسیون فوتبال در نهایت اعداد و ارقام را به مرز ۴۲۵ میلیارد تومان رسیده و هزینه بیش از آن تنها در صورتی انجام خواهد شد که پاداش آسیایی یا درآمد حاصل از فروش بازیکن و مربی، اضافه شود.

همچنین برخلاف ادعای منصور قنبرزاده مبنی بر تخصیص رقمی برای تیم قهرمان، این جدول تنها برای تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان و دارای مجوز حرفه‌ای و ملی، عدد بیشتری را در نظر گرفته که در مجموع به صورت ارز خارجی کمتر از هشت میلیون دلار خواهد بود.در دستورالعمل جدید سقف بودجه آمده است:

حداکثر ۳۲۵ میلیارد تومان بعنوان مبلغ پایه اولیه برای تمامی باشگاه‌ها بطور مساوی 

حداکثر ۶۵ میلیارد تومان برای تیم‌هایی که سهمیه لیگ نخبگان آسیا را کسب مینمایند و حداکثر ۵۰ میلیارد  تومان به تیم‌هایی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب می نمایند به بند ۱ قابل افزایش است.  

حداکثر ۳۵ میلیارد تومان به تیم‌هایی که مجوز حرفه‌ای دریافت نموده‌اند به بند ۱ قابل افزایش است.  

در صورت مجوز ملی حداکثر ۱۵ میلیارد تومان به بند ۱ قابل افزایش است. بدیهی است استفاده توأمان از هر دو  مجوز ملی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.