تاج پیگیر مشکل استقلال است/ تیم ملی امید را تشکیل می‌دهیم

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که دغدغه جامعه فوتبال است، تیم ملی امید است که بحث مفصلی درباره آن شد.احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از پایان نخستین جلسه هیات رئیسه این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: جلسه امروز ساعت ۱۰ صبح در مرکز ملی فوتبال تشکیل شد. یکی […]

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که دغدغه جامعه فوتبال است، تیم ملی امید است که بحث مفصلی درباره آن شد.احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از پایان نخستین جلسه هیات رئیسه این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: جلسه امروز ساعت ۱۰ صبح در مرکز ملی فوتبال تشکیل شد. یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی هیات رئیسه که دغدغه جامعه فوتبال است، تیم ملی امید است که بحث مفصلی درباره آن شد. آقای تاج و اعضای هیات رئیسه نقطه نظراتی داشتند. باید تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال صورت بگیرد که در حال تکمیل شدن است.

نامزدهای هدایت تیم ملی مشخص شدند
او افزود: درباره سرمربی تیم‌ملی امید، قرار شد در اسرع وقت ریاست فدراسیون فوتبال پیشنهاداتشان را بیاورند و اقدامات لازم برای تشکیل تیم ملی امید انجام شود. پیشنهادها جمع آوری شده و مذاکرات انجام خواهد شد. اجازه دهید نام گزینه‌ها را نیاوریم.

باید بین تیم ملی بزرگسالان و امید تعامل باشد
سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن نام حبیب کاشانی از سوی کمیته ملی المپیک برای در اختیار گرفتن تیم‌ملی امید توضیح داد: نام او از سوی کمیته ملی المپیک مطرح شده و ما نکته‌ای در این مورد نداریم. ان‌شاءالله به جمع‌بندی برسیم. بحثی که در هیات رئیسه شد بحث فنی و منطقی بود. تیم‌های ملی ما به شکل زنجیره‌وار به هم مربوط هستند؛ در نتیجه باید تیم‌های ملی با هم تعامل داشته باشند. باید یک هم‌سنخی‌ و همگنی بین تیم‌ملی بزرگسالان و امید برقرار باشد. این به معنای این است که باید تعامل رخ دهد و محصول تیم‌ملی امید به تیم‌ملی بزرگسالان برسد. این هم از مباحثی بود که در هیات رئیسه مطرح شد. من نمی‌توانم زمان بدهم که تکلیف تیم‌ملی امید کی مشخص می‌شود اما به زودی انجام می‌شود. چارچوب مشخص است و براساس این قالب نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید
اشتباهی که از تکرارش خسته نمی‌شویم/ شکست، شکست و شکست!
شیرازی استعفا کرد/ براتی سرپرست هیات فوتبال تهران شد
اصولی در ادامه درباره تعیین تکلیف هیات فوتبال تهران گفت: یکی از موضوعاتی که قرار است بگویم، بحث طرح استعفای جناب آقای شیرازی است. ایشان استعفا دادند و در هیات رئیسه مطرح شد. ما با این استعفا موافقت کرده‌ایم. برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. او خدماتی به فوتبال تهران داشته است. طبق اساسنامه هیات‌های استانی، نایب رئیس هیات رئیسه هیات فوتبال یعنی آقای براتی به عنوان سرپرست هیات فوتبال تهران منصوب شدند. در بحث‌های مربوط به این استعفا، بحث تعارض منافع هم در نظر گرفته شد.

تاج پیگیر مشکل استقلال است
اصولی درباره احتمال اقدام تاج برای رفع مشکل استقلال در آسیا و مذاکره با شیخ سلمان، رئیس AFC اضافه کرد: تاج برای همه باشگاه‌های ایرانی و فوتبال ملی ما، از هر ظرفیتی که بتوانند در AFC ایجاد کنند، استفاده می‌کند. آن زمانی که ما تایلند بودیم، ایشان به مالزی رفتند و پیگیر بود. برخی از ضوابط و تحریم‌ها وجود دارد که موانع اداری و تشکیلاتی به وجود می‌آورد اما این که تاج پیگیری این مسائل است، درست است.

احضار عضو هیات مدیره پرسپولیس به کمیته اخلاق
سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: در مسائل رسانه‌ای برخی افراد، آقای حسین خبری یک سری حرف‌های بی‌اساس زدند که به کمیته اخلاق معرفی شدند زیرا اظهارات کذب و غیر واقعی داشتند و فضاسازی دیگری در فوتبال ایجاد کردند. کارهای فدراسیون مبتنی بر قانون است و رییس فدراسیون طبق همین قوانین کارش را انجام می‌دهد و کاری به فضاسازی رسانه‌ای ندارد. ایشان اظهاراتی را کردند که خلاف واقعیت بود و در بحث اساسنامه فدراسیون‌ها، مطالباتی بوده که وقتی اساسنامه اصلاح می‌شود، اساسنامه هیات‌ها هم اصلاح می‌شود که این مطالبه همه بوده است. این نبوده که به خاطر یک شخص بخواهیم این کار را انجام دهیم. این که ایشان با ناآگاهی کامل و با ادبیات بسیار نازل و پایین فضاسازی رسانه‌ای می‌کنند و افکار عمومی را تشویش می‌کنند، نتیجه صحبت‌های هیات رییسه این بود که ایشان به کمیته اخلاق معرفی شوند و به زودی هم احضار خواهد شد.

وی درباره تخلفات شرایط در هیات فوتبال گفت: هر تخلفی برای هر مقامی در فوتبال، جرایم مشخص خود را دارد و مقادیر آن مشخص است. هر اشتباهی رخ داده باشد، در کانال خود پیگیری می‌شود و به آن عمل خواهد شد و نیاز نیست با هوچی‌گری رسانه‌ای به سود منافع خودش زمینه‌سازی کند. فرض کنید یک نفر بخواهد یک جایگاهی را به دست بیاورد و بخواهد با فضاسازی رسانه‌ای به آن دست پیدا کند. اینکه هیات رییسه بخواهد بر خلاف اساسنامه‌ای که خودش تعیین کرده و به آن متعهد است عمل کند، چنین چیزی نیست. آقای شیرازی استعفا دادند و آقای براتی به عنوان نایب رییس هیات فوتبال استان تهران انتخاب شدند و در یک مجمع قانونی رییس هیات فوتبال تهران انتخاب خواهد شد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص این که چرا استعفای شیرازی طول کشید؟ توضیح داد: به هر حال فرآیندی باید طی شود و در چارچوب قانونی مراحل باید طی شود. تعطیلات نوروز، کارهای تیم ملی و بازی‌های دوستانه در این مدت باعث شد که این کار کمی به عقب بیافتد و البته ما پایبند هستم و کارها کامل شکل بگیرد.

او درباره برنامه‌های تیم ملی بیان کرد: ما در خردادماه کارهای تیم ملی را پیگیری می‌کنیم. اکنون اردوی بزرگسالان تیم ملی فوتسال را داریم که ۲۷ و ۲۹ فرودرین دو بازی دوستانه با تیم ملی ازبکستان در تهران داریم. این دیدار از شبکه ورزش پخش خواهد شد و مشکل روادیدی به وجود نیامد.

اصولی درباره مشکل روادید خروج از کشور برخی از بازیکنان تیم فوتبال ساحلی گفت: این موضوع در حال پیگیری شدن است و همیشه چنین مشکلاتی وجود داشته است. هر سری باید روال اداری طی شود و گاهی اوقات این روال به تعطیلات می‌خورد و به مشکل می‌خوریم.

اینطور نیست که رحمان رضایی به خاطر یک توییت کنار برود
عضو هیات ریسه فدراسییون فوتبال درباره دستیار خارجی قلعه‌نویی عنوان کرد: پنج‌شنبه جلسه مفصلی با تاج داشتند و اگر نهایی شود، خدمت شما عرض می کنیم. اکنون حرفی از گزینه‌ای نمی‌زنیم اما کارها صورت می‌گیرد و تاج و قلعه‌نویی سلسله جلساتی را با هم در خصوص مسائل مختلف خواهند داشت. دیگر در خدمت رحمان رضایی نیستیم و ایشان برنگشتند. این نیست که رضایی با یک توییت بخواهد از تیم ملی کنار برود.