ایران در سید یک جام ملت‌های فوتبال آسیا

تیم ملی فوتبال ایران همراه با ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطر در سید یک قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال آسیا قرار گرفت. قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال آسیا یازده مه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و تیم ملی ایران به عنوان دومین تیم برتر آسیا در رنکینگ جهانی در سید یک قرعه‌کشی قرار گرفته است.پس […]

تیم ملی فوتبال ایران همراه با ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطر در سید یک قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال آسیا قرار گرفت. قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال آسیا یازده مه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و تیم ملی ایران به عنوان دومین تیم برتر آسیا در رنکینگ جهانی در سید یک قرعه‌کشی قرار گرفته است.پس از اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم سیدبندی نهایی قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که ایران به همراه ژاپن، کره‌ جنوبی، استرالیا، عربستان و قطر در سید یک قرار دارد و شش تیم برتر این مسابقات هستند.

سید ۱: قطر (میزبان) – ژاپن – ایران – کره جنوبی – عربستان – استرالیا

سید ۲: عراق – امارات متحده عربی – عمان- ازبکستان – چین – اردن

سید ۳: بحرین – سوریه – فلسطین – ویتنام – قرقیزستان – لبنان

سید ۴: هند – تاجیکستان – تایلند – مالزی – هنگ‌کنگ – اندونزی

۲۴ کشور برتر آسیا برای کسب معتبرترین جایزه فوتبالی در آسیا با هم رقابت خواهند کرد.کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تایید کردند که دوره آتی این رقابت‌ها از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد. جام ملت‌ها قبل از این قرار بود خرداد سال جاری در چین برگزار شود که به علت انصراف این کشور به علت شیوع ویروس کرونا، قطر میزبانی بازی‌ها را بر عهده گرفت که با چند ماه تاخیر در نخستین روزهای سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این رقابت ها قرار است در هشت ورزشگاه برگزار شود که شش تای آنها محل برگزاری جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ بودند، یعنی ورزشگاه الجنوب، ورزشگاه ال‌بیت، احمد بن علی، ورزشگاه الثومه، ورزشگاه شهر آموزش و ورزشگاه بین‌المللی خلیفه این ورزشگاه‌ها هستند که در کنار ورزشگاه‌های جاسم بن حمد و عبدالله بن خلیفه ورزشگاه های این دوره از رقابت‌ها را تشکیل خواهند داد.