بلیت‌های جام جهانی نصیب مجلس و ارگان‌های دولتی شد/ فدراسیون بلیت‌های رایگان را می‌فروشد!

به گفته سفیر ایران در قطر، ایران ۳۱ هزار سهمیه بلیت جام جهانی دارد. بلیت‌هایی که بخشی از آن به دست سازمان‌های دولتی و نهادهای خاص رسید و بخش دیگر به دست به آژانس‌های هواپیمایی. آژانس‌هایی که تور جام جهانی را با قیمت‌های مختلف می‌فروشند؛ از ۲۰۰ میلیون تومان تا ۶۰۰ میلیون تومان. بلیت‌هایی که […]

به گفته سفیر ایران در قطر، ایران ۳۱ هزار سهمیه بلیت جام جهانی دارد. بلیت‌هایی که بخشی از آن به دست سازمان‌های دولتی و نهادهای خاص رسید و بخش دیگر به دست به آژانس‌های هواپیمایی. آژانس‌هایی که تور جام جهانی را با قیمت‌های مختلف می‌فروشند؛ از ۲۰۰ میلیون تومان تا ۶۰۰ میلیون تومان. بلیت‌هایی که بخشی از آن را ایران به رایگان از فیفا گرفته است.

۱۷ هزار، ۲۱ هزار و ۳۱ هزار بلیت؛ اینها روایات مختلف از سهمیه بلیت فدراسیون فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ است. سهمیه‌ای که بخشی از آن به دست نمایندگان مجلس، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای خاص می‌رسد و بخشی دیگر به دست آژانس‌های هواپیمایی.

۱۶ تیرماه، حمیدرضا دهقانی، سفیر ایران در قطر در صفحه اینستاگرامی خود نوشت تاکنون ۳۱ هزار بلیت در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

اما روابط عمومی فدارسیون فوتبال ایران به تجارت‌نیوز می‌گوید: «ایران تاکنون حدود ۱۷ هزار بلیت جام جهانی سهمیه گرفته است. از این تعداد، ۱۶ هزار بلیت از طریق سایت فدراسیون فوتبال ایران به فروش رفته است.»

این در حالی است که سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش به تجارت‌نیوز می‌گوید: «در سه مرحله، بلیت جام جهانی به ایران اختصاص پیدا کرد. مرحله اول، هشت درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها و معادل ۹ هزار و ۶۰۰ بلیت بود. در مرحله دوم با رایزنی ایران، ۹ هزار و ۶۰۰ بلیت دیگر به ایران اختصاص دادند. مرحله سوم، قطر ۲ هزار بلیت دیگر به ایران داد که انشالله در اختیار هواداران قرار دهیم.»

در مجموع یعنی حدود ۴ هزار و ۲۰۰ اختلاف رقم با آمارهای فدراسیون و ۹ هزار و ۸۰۰ اختلاف رقم با آمارهای اعلامی سفیر ایران در قطر! روایاتی متناقض از رویدادی که بسیاری منتظر آن بودند.روابط عمومی فدراسیون فوتبال، اختصاص سهمیه بلیت جام جهانی به سازمان‌ها و نهادهای خاص در این دوره از رقابت‌ها و دوره‌های قبلی را تکذیب کرد. وزارت ورزش اما اختصاص سهمیه بلیت به این گروه‌ها را تائید می‌کند.