کفاشیان: حضور کی‌روش تا ۲۰۱۸تقریبا قطعی است

رییس فدراسیون فوتبال از علاقه و موافقت اولیه کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبر داد و گفت: تداوم سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ تقریبا قطعی است. علی کفاشیان درباره مذاکره‌اش با کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد او پس از جام جهانی گفت: مذاکراتی با کی‌روش […]

رییس فدراسیون فوتبال از علاقه و موافقت اولیه کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبر داد و گفت: تداوم سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ تقریبا قطعی است.

علی کفاشیان درباره مذاکره‌اش با کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد او پس از جام جهانی گفت: مذاکراتی با کی‌روش داشتم و توافق اولیه میان ما حاصل شد. اختلاف‌هایی درباره مسائل مالی وجود دارد که امیدوارم بتوانیم با هم تفاهم کنیم. ما نیز باید شرایط مالی او را تامین کنیم.وی در واکنش به اینکه چقدر باید این موضوع را قطعی بدانیم گفت: تقریبا قطعی شده است و همان طور که گفتم مقداری اختلاف درباره مسائل مالی وجود دارد.

کفاشیان همچنین در پاسخ به اینکه شما زمانی می‌گفتید باید پس از جام جهانی با سرمربی تیم ملی قرارداد ۴ ساله امضا شود و عقد قرارداد تا پایان جام ملت‌ها مطلوب شما نیست و اکنون با کی‌روش برای قرارداد ۴ ساله مذاکره کرده‌اید یا تا پایان جام ملت‌های آسیا، گفت: بحث ما درباره قرارداد ۴ ساله است. برای فدراسیون فوتبال قرارداد ۶ ماهه تا پایان جام ملت‌های آسیا فایده‌ای ندارد. من با کی‌روش برای هدایت تیم ملی ایران تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کردم.وی همچنین درباره اینکه کی‌روش پیشنهاداتی از لیگ برتر انگلیس و سایر تیم‌ها دارد و این پیشنهادها را سبک، سنگین می‌کند، اظهار کرد: اتفاقا او پیشنهادهایی دارد و پیشنهادهایش هم بسیار جدی است. حتی بعضا مبالغ بالاتری را به کی‌روش پیشنهاد داده‌اند اما بحث دیگری که وجود دارد این است که او چندین سال در ایران کار کرده و با فضای فوتبال ما و شرایط تیم ایران کاملا آشناست. این یکی از امتیازهایی است که او برای پذیرش سرمربی‌گری تیم ایران پس از جام جهانی ۲۰۱۴ مد نظر دارد و برایش هم مهم است.

کفاشیان در واکنش به اینکه کی‌روش چه زمانی پاسخ قطعی می‌دهد تا تکلیف‌تان را برای سرمربی تیم ملی پس از جام جهانی بدانید گفت: پیش‌بینی می‌کنم حداکثر تا ۲۰ روز آینده این موضوع نهایی شود و همه ما تکلیف‌مان را بدانیم. چیزی که برای ما مهم است این است که کی‌روش برای سرمربی‌گری تیم ایران پس از جام جهانی علاقه دارد و باید ببینیم در نهایت او چه تصمیمی می‌گیرد. در حال حاضر تنها می‌توانم بگویم کی‌روش تقریبا موافق است.رییس فدراسیون در پاسخ به اینکه برای حل مشکل حضور ملی‌پوشان در اردیبهشت ۹۳ در تیم ملی چه اقدام جدی را انجام داده‌اید چون باشگاه‌ها معتقدند فدراسیون هنوز هیچ درخواست کتبی ارائه نکرده و جلساتی را هم برای حل مشکلات برگزار نکرده است، به ایسنا گفت: در حال صحبت کردن با آن‌ها هستیم، اولویت آن‌ها هم تیم ملی است و همه ما باید برای موفقیت تیم ایران در جام جهانی تلاش کنیم. فکر می‌کنم این مسئله حل شود و در صورت نیاز جلسات حضوری با مربیان و مسئولان این باشگاه‌ها خواهیم داشت. جلسه کی‌روش و قلعه‌نویی یکی از همین جلسات بود.کفاشیان در پاسخ به اینکه اگر به تفاهم نرسید آیا از ابزار دولتی برای مجبور کردن باشگاه‌ها استفاده خواهید کرد، گفت: ما سعی می‌کنیم از آن ابزار استفاده نکنیم. باشگاه‌ها هم تا حدی با بحث لزوم آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی کنار آمده‌اند. تفاهم‌هایی در حال شکل‌گیری است و باید با تعامل و صحبت و انتخاب بهترین راه‌ها که به باشگاه‌ها هم ضرر چندانی وارد نشود، مسئله را حل کنیم. اما اولویت همه ما تیم ملی است.

وی در واکنش به اینکه برخی از رسانه‌ها از بی‌نتیجه بودن جلسه کی‌روش و قلعه‌نویی خبر داده بودند نیز خاطرنشان کرد: اتفاقا این طور نیست و فکر می‌کنم جلسه‌شان نتیجه داشته است. همین که به حرف‌های یکدیگر گوش داده‌اند و با هم رفیق شده‌اند برای ما ارزشمند است.رییس فدراسیون همچنین در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون قطر برای در اختیار گذاشتن مجتبی جباری و پژمان منتظری به شما پاسخ نهایی را داد، تصریح کرد: قطر هنوز به ما جواب نداده است اما آن‌ها درخواست فدراسیون فوتبال ایران را به باشگاه‌هایشان ارجاع داده‌اند. ما منتظریم و قرار است اگر پاسخ مثبتی نگرفتیم، به صورت حضوری به قطر رفته و با آن‌ها مذاکره کنیم. حالا یا بنده خودم می‌روم و یا نماینده فدراسیون را به آنجا می‌فرستیم. جام امیر برای قطری‌ها اهمیت زیادی دارد اما در عین حال درخواست ما هم جدی است و برای به نتیجه‌ رسیدنش همه تلاش‌مان را خواهیم کرد.

کفاشیان با بیان اینکه از حل شدن مشکل آریا جسور هاسه‌گاوا اطلاعی ندارد، درباره بحث اسپانسر تیم ملی و مشکلاتی که در توافق با شرکت ائل ارس خودرو وجود دارد نیز به ایسنا گفت: این شرکت هنوز اسپانسر ماست و تا زمانی که با آن‌ها لغو قرارداد نکنیم، تابلوی آن‌ها را هم نمی‌توانیم از بالای ساختمان فدراسیون پایین بیاوریم. لغو قرارداد هنوز قطعی نیست و دوباره مشغول مذاکره با مسئولان این شرکت هستیم. پیگیری‌هایی صورت گرفته و ممکن است آن‌ها با عمل به تعهدات قبلی‌شان همچنان اسپانسر فدراسیون بمانند.رییس فدراسیون از برنامه‌ریزی قطعی برای برگزاری اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی هم خبر داد و گفت: اردوی آفریقای جنوبی به احتمال زیاد برگزار می‌شود و ما مشغول حل مسائل آن هستیم. اگر در این اردو با تیم ملی آفریقای جنوبی بازی کنیم، ممکن است برای بازی خداحافظی تیم ملی در تهران دیگر با آفریقای جنوبی بازی نکنیم و حریفی دیگر را در نظر بگیریم. هنوز هیچ کدام از حریفان تدارکاتی پیش‌بینی شده چه در ایران و چه در خارج از کشور قطعی نیستند و فدراسیون مشغول مذاکره با آن‌هاست.کفاشیان در پاسخ به اینکه اولین کمک دولت برای آماده‌سازی تیم ملی چه زمانی به شما می‌رسد گفت: مسئولان قول داده‌اند و فکر می‌کنم تا چند روز دیگر به دست ما پول برسد تا بتوانیم با قدرت بیشتری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی را برنامه‌ریزی کنیم.رییس فدراسیون فوتبال درباره نتیجه مذاکره با نلو وینگادا برای هدایت تیم ملی امید گفت: در حال مذاکره با این مربی هستیم تا به تفاهم نهایی برسیم. ما پیشنهاداتی را مطرح کردیم و او نیز درخواست‌هایی داشت. نهایتا قرار شد از او بخواهیم تا چهارشنبه به تهران بیاید تا پس از مذاکرات نهایی به تفاهم برسیم.

وی در پاسخ به اینکه پیشنهادهای شما با درخواست‌های وینگادا چقدر مغایرت دارد گفت: تفاوت‌هایی وجود دارد اما خیلی زیاد نیست. فکر می‌کنم ما بسیار به هم نزدیک هستیم. باید به صورت رودررو با این مربی پرتغالی صحبت کنیم تا پس از توافق قطعی هدایت تیم ملی المپیک را به او بسپاریم.(منبع : ایسنا)