ساعت 15 تا 18 سه شنبه تندباد تهران به اوج خواهد رسید/شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت طوفان روز گذشته پایتخت نسبت به وقوع طوفان مشابه در 21 استان کشور طی امروز و فردا هشدار داد. معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت طوفان روز گذشته پایتخت نسبت به وقوع طوفان مشابه در 21 استان […]

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت طوفان روز گذشته پایتخت نسبت به وقوع طوفان مشابه در 21 استان کشور طی امروز و فردا هشدار داد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت طوفان روز گذشته پایتخت نسبت به وقوع طوفان مشابه در 21 استان کشور طی امروز و فردا هشدار داد.

64871_990

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما، مرتضی اکبرپور در این باره گفت: نسبت به طوفان روز گذشته تهران از قبل اطلاعیه داده بودیم و پیش بینی می‌کنیم این وضعیت طی امروز و فردا ادامه داشته باشد.

اکبرپور نسبت به بروز طوفان در 21 استان کشور هشدار داد و گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود که طی امروز و فردا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و کرمان، طوفانی مانند طوفان روز گذشته پایتخت رخ دهد که البته ممکن است شدت آن کمتر باشد.

وی افزود: علاوه بر طوفان در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و دامنه‌های البرز و جنوب استان خراسان رضوی بارش رگبار نیز پیش بینی شده که همین موضوع احتمال وقوع سیلاب در دهانه رودخانه‌ها را تشدید می‌کند.معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بر همین اساس به ساکنان این استان‌ها و ساکنان حاشیه رودها و ارتفاعات توصیه می‌کنیم که از تردد غیرضروری در شهر خودداری کرده و از توقف در ارتفاعات،‌ تراس و بالکن ساختمان‌ها و حاشیه رودها جدا خودداری کنند.

ساعت 15 تا 18 سه شنبه تندباد تهران به اوج خواهد رسید

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه در استان تهران اوج سرعت وزش توفان در بعدازظهر امروز از ساعت 15 تا 18 پیش بینی می شود.محمدعلی عزیزاقلی روز سه شنبه از شهروندان تهران خواست با توجه به احتمال افزایش شدت باد و رگبار و رعد و برق از ساعت 15 تا 18 از تردد غیرضروری بویژه در زیر درختان و همچنین توقف (پارک) خودرو در زیر درختان و تابلوهای بزرگ خودداری کنند.

وی گفت: میانگین ثبت شده سرعت توفان روز دوشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) 120 کیلومتر بر ساعت، معادل 33 متر بر ثانیه بود.وی ادامه داد: بیشترین سرعت باد ثبت شده امروز، حوالی ساعت 9 صبح مربوط به ایستگاه هواشناسی فرودگاه امام خمینی (ره) است که بین 40 تا 45 کیلومتر در ساعت بود.عزیزاقلی افزود: در ایستگاه فرودگاه مهرآباد نیز سرعت باد تا 35 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی: طوفان پیش نشانگر زلزله نیست

مهدی زارع با بیان اینکه رابطه بین بروز طوفان و وقوع زلزله پایه علمی ندارد، تاکید کرد: هنوز هیچ شاهد علمی برای معرفی طوفان به عنوان پیش نشانگر زلزله در دنیا معرفی نشده است دکتر مهدی زارع با تاکید بر اینکه نباید به شایعاتی که پایه علمی ندارد توجه کرد، افزود: در نواحی زلزله‌خیزی مانند کرمان، یزد، زاهدان، سیستان و بلوچستان و کویر لوت طوفان‌های متعدد شن در سال رخ می‌دهد که در پی هیچ‌کدام از آنها نیز وقوع زلزله گزارش نشده است.