روحانی: مردم از رقابت‌های منفی گروهی و بیهوده خسته شده‌اند

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم از رقابت‌های بی حاصل و گله‌گذاری های مداوم خسته شده‌اند ،تعبیرات این گروه به آن گروه چه فایده‌ای دارد، مردم به ما رای داده‌اند و تلاش و کار از ما می خواهند.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو مشگین‌شهر افزود: […]

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم از رقابت‌های بی حاصل و گله‌گذاری های مداوم خسته شده‌اند ،تعبیرات این گروه به آن گروه چه فایده‌ای دارد، مردم به ما رای داده‌اند و تلاش و کار از ما می خواهند.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو مشگین‌شهر افزود: رقابت خوب است، اما رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد ، اینکه مداوم گله‌گذاری شود و تعبیرات این گروه به آن گروه باشد این چه خاصیتی دارد.

وی بیان‌کرد: مردم به ما رای داده‌اند و ما را در مسوولیت نشانده‌اند، آنها تلاش و کار و ثمره رای را خود می‌خواهند، آنها وقتی از رای خود خوشحال می‌شوند که ببیند مسوولان در تلاش هستند و خودشان در صحنه برای خدمت و آبادانی با هم رقابت می‌کنند.دکتر روحانی گفت: رقابت در علم ، اخلاق و توسعه ایران و آبادانی کشور ما خیلی موثر است ولی الان در شرایط راحت نیستیم بلکه در شرایط سخت و تحریم هستیم . دیروز در سخنرانی ام گفتم اگر این توطئه آمریکا و دشمنان به ملت نبود درآمد نفت مان در ۲ سال ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر بود.

او افزود: خیلی پول هست و خیلی طرح می شود با آن اجرا کرد، در این ۲ و سه سال ۱۰۰ میلیارد دلار از سایر کشورها می‌توانستیم اعتبار بگیریم. حالا توطئه‌ای علیه ما طراحی شده برای اینکه ما و ابهت و عظمت ما را بشکنند و تسلیم کنند تا در برابر آنها خاضع شویم ، این در برابر ملت ایران شدنی نیست و آنها باید از این راه غلط و نادرست خود برگردند. هر زمان آنها برگردند و به نقطه‌ای که اول بودیم برسند ما آماده‌ایم. ولی آنها هر زمانی گفتند توطئه‌های جدید شروع کردند.روحانی اظهارداشت: آنها باید تعهدات زیرپاگذشته شده را برگردانند و اقرار کنند و اگر بر زبان نمی آورند در عمل نشان دهند. شما ملت برتر از ملت ایران نیستید و حکومت شما برتر از حکومت ایران نیستید، ما به ملت شما احترام می‌کنیم ولی به حکومت شما بدلیل کارهای نادرست‌تان معترض هستیم.

رییس‌جمهوری افزود: با همین شرایط بسیار خوشحالم که ملت ایران پرنشاط و امیدوارند و تا زمانی که امید و نشاط وجود دارد ما شکست نمی‌خوریم و می‌توانیم پله به پله راه خود را برای پیشرفت ادامه دهیم.وی افتتاح طرح‌ها در زمینه آب، برق ،کانال‌کشی ، زهکشی و طرح‌های بزرگ اجرا شده در بخش های مختلف را قدم‌های بزرگی دانست که برغم تحریم مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه می دهیم.روحانی همچنین گفت: اینکه ما بتوانیم در استان اردبیل جاذبه‌های گردشگری را اضافه کنیم و گردشگران از داخل و خارج به دیدن مناظر دیدنی بیایند. جذب گردشگر عامل بزرگ برای اشتغال است. سدها علاوه بر تامین آب شرب ، کشاورزی و صنعت می‌تواند صدها عامل برای جذب گردشگر هم باشد.

او افزود: قرار ما در سال گذشته با وزیر نیرو این بود که با همکاری وزارت گردشگری با رعایت اصول محیط زیستی این سدها را به مرکز تفریحی تبدیل کنند، هتل هایی نیز احداث شود تا مردم بتوانند از این نعمت حداکثر استفاده را بکنند.آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت زاد روز میلاد حضرت زینب (ع) بیان‌کرد: امروز روز بسیار مبارکی است، روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری که همیشه نام و یادش، قهرمانی‌اش در صحنه کربلا برای زنان و مردان ما الگوی ارزشمندی بوده است.

وی با اشاره به روز پرستار گفت: به این قشر احترام می‌کنیم که همواره برای کاهش درد و مشکلات بیماران تلاش می‌کنند، ارزش کار آنها با بیان و زبان و تشکر و یا از طریق کمک‌های مالی امکان‌پذیر نیست و اجر آنها پیش خداوند بوده و خدا به آنها اجر و پاداش بی‌پایان خواهد داد و البته ما هم باید خدمت بیشتری به آنها بدهیم.وی همچنین با تبریک سال جدید میلادی آغاز سال جدید را به همه مسیحیان جهان و مردمی که امروز را به عنوان آغاز سال جشن می‌گیرند، اظهارداشت: حضور من در استان اردبیل افتخاری مضاعف است و از دیرباز با بزرگان این دیار و منطقه آشنا بوده و بهره گرفته و استفاده کرده‌ایم.وی با گرامیداشت یاد و نام مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله مشگینیگفت: برای من افتخار است که در کنار مردم این شهرستان این سدها را افتتاح کردیم که این به معنای حرکت ارزشمند در کشور برای توسعه کشور است.

وی بیان‌کرد: آب با حیات و زندگی مردم گره خورده و کم کم برق هم گره می‌خورد، در طرح “پویش الف و ب” و هفته‌های پویش برای ایران بسیار پربرکت است.او افزود: در مدت ۶ ماه ۲۲۷ طرح و پروژه اجرا شده و تاکنون ۹۰ طرح افتتاح شده و این جای افتخار است. این افتخار نسبت به همه کارگرانی است که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند. همه مدیران، مردم و مسوولانی که یاری می‌کنند تا بتوانیم کشور عزیزمان ایران را آبادتر کنیم.وی گفت: خدمت به مردم ولایت‌مدار ایران و استان بسیار زیبای اردبیل که هم مرکز کشاورزی ، صنعتی ، گردشگری و هم مرکز سلامت برای منطقه و کشورهای همجوار خواهد بود، افتخاری بزرگ است.