زندگی در برزخ!

امروز عصر حضرت آیت‌الله دکتر محسن حیدری نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برای قرائت فاتحه و تسلیت به منزل مرحوم دایی حاج ملا لفته اعصامی به روستای جلیعه تشریف آوردند. حضرت آیت‌الله در مضیف (اتاق پذیرایی) مرحوم دایی که از خشت و کاه و گل و با سقف چندل و قدمتی ۷۰ […]

امروز عصر حضرت آیت‌الله دکتر محسن حیدری نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برای قرائت فاتحه و تسلیت به منزل مرحوم دایی حاج ملا لفته اعصامی به روستای جلیعه تشریف آوردند. حضرت آیت‌الله در مضیف (اتاق پذیرایی) مرحوم دایی که از خشت و کاه و گل و با سقف چندل و قدمتی ۷۰ ساله دارد؛ حضور یافتند و بر ما و کلیه بستگان منت گذاشتند.پس از قرائت فاتحه، جناب آقای حافظ منصوری (عموزاده این‌جانب) که مسئول کمیته امداد امام خمینی (رض) شهرستان باوی است؛ برنامه دیداری با دو خانواده ناجی عبادات و محمد یسارپور تحت پوشش کمیته امداد که دچار بیماری ناشناخته و صعب‌العلاجی هستند؛ در شهر ویس برای آیت‌الله دکتر حیدری تنظیم کرد و این‌جانب هم در معیت ایشان در این دیدار همراه شدم.

زندگی در برزخ عنوان لحظات سنگین و شکننده و تلخی است که امروز عصر چهارستون بدنم را به لرزه انداخت. بیماری نادری که در سن خاصی عضلات بدن را از کار می‌اندازد و انسان را فلج می‌کند. پدر، پسر و دختر خانواده عبادات دچار این بیماری شدند. ام یوسف همسر و فرزندان را تر و خشک می‌کند. فقر به حدی است که انسان در میان زندگی و مرگ می‌ایستد!کمیته امداد کمک‌های خوبی به این خانواده‌ها کرده اما ابعاد مشکلات به حدی است که چشم‌به‌راه خیرین هستند. اخیراً گزارش تصویری و نیز آزمایش‌ها و عکس‌های گوناگونی از این افراد از طریق کمیته امداد برای پرفسور سمیعی به آلمان فرستادند و لکن تاکنون این بیماری شناخته‌نشده است.

هنگام خروج از منزل ناجی عبادات حافظ منصوری نامه‌ی سربسته‌ای از فاطمه عبادات دختر این خانواده که خود به این بیماری مبتلا است؛ به حاج‌آقا حیدری داد. حاج‌آقا به همراهی مسئول کمیته امداد و ام یوسف به اتاق گلی گوشه حیاط رفتند و لحظاتی بعد با چشمانی پراشک بیرون آمدند و غم به حدی بود که من هیچ نپرسیدم.محمد یساپور پدرِ خانواده‌ی دیگری که امروز عصر دیدار کردیم، مبتلابه تومور مغزی دو عمل جراحی پروستات و روده را انجام داده و دائماً در تبی جانکاه می‌سوزد. فرزندی به نام عباس ۱۱ ساله دارد که به بیماری ناشناخته از نوع دیگری مبتلا شده است. عباس با خواهرش در گوشه‌ی اتاق کزکرده بود، صدایشان کردم که پیش ما بیایند. دختر از خجالت نیامد عباس باحالتی حزن‌انگیز خداوند را مورد خطاب و عتاب قرار می‌داد و گریه می‌کرد. اشک همه‌ی ما را درآورد. حاج‌آقا از عباس دلجویی کرد و صحبت‌های او به جمع آرامش داد.

جامعه‌ی ما زخم‌های گوناگونی دارد. امروز عصر دیدم خانواده‌های یسارپور و عبادات در برزخی میان این دنیا و آن دنیا زندگی می‌کنند. با تمام وجودم دریافتم که خوشی آنان تنها لحظه‌ی کوتاه بین دو درد و رنج است.از تمام عزیزانی که می‌خواهند به هر نحو به این خانواده‌ها کمک مالی کنند خواهش می‌کنم به شماره‌ی حساب وجوهات امانی به نام کمیته امداد باوی نزد بانک ملی ۰۱۰۵۴۵۹۲۴۴۰۰۷ الطاف و خیرات خود را واریز کنند. ضمناً شماره تلفن همراه آقای حافظ منصوری مسئول کمیته امداد امام خمینی (رض) شهرستان باوی ۰۹۱۶۶۰۱۶۱۸۵ جهت هرگونه توضیحی تقدیم می‌گردد.

اهواز – لفته منصوری