چالش‌ها و مشکلات بیمارستان خیریه آیت‌الله کرمی(ره) اهواز

رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) اهواز گفت: با وجود اینکه این بیمارستان به کمیته امداد امام خمینی(ره) وابسته است، ولی این سازمان جوابگوی مشکلات مالی این بیمارستان نیست.دکتر محمدحسین مولایی زمانی در نشست خبری که امروز (۲۰ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پروژه بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) در سال ۷۳ به وسعت یک هکتار و […]

رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) اهواز گفت: با وجود اینکه این بیمارستان به کمیته امداد امام خمینی(ره) وابسته است، ولی این سازمان جوابگوی مشکلات مالی این بیمارستان نیست.دکتر محمدحسین مولایی زمانی در نشست خبری که امروز (۲۰ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پروژه بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) در سال ۷۳ به وسعت یک هکتار و در دو طبقه با ظرفیت اسمی ۹۶ تخت شروع به کار کرد و در سال ۷۹ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این بیمارستان در سال ۸۱ عملا غیرفعال شد. در سال ۸۲ چند ماه قبل از رحلت آیت‌الله کرمی به مقام معظم رهبری و از ایشان به کمیته امداد خمینی (ره) واگذار شد و در سال ۸۵ مجدداً با ۲٫۵ تا ۴ میلیارد تومان اعتبار و با ۱۹۶ تخت راه‌اندازی شد.رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) با بیان اینکه آیت‌الله کرمی این بیمارستان را از وجوه شرعیه ساختند، تصریح کرد: در حال حاضر این بیمارستان ۲۴۵ تخت فعال دارد که در صورت دریافت اعتبارات با احداث بخش آی سی یو ۲ تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۲۶۰ تخت فعال می‌رسد.

مولایی زمانی بیان کرد: مردم در گرفتن خدمات درمان به سه مکان مراجعه می‌کنند. قشر عمده‌ای از مردم به بیمارستان دولتی می‌روند، قشر دیگر به بخش خصوصی و تعدادی از مردم به بیمارستان‌های نیمه‌دولتی که بیمارستان‌های خیریه در این دسته قرار دارند، مراجعه می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های دولتی که دولت موظف است امکانات آن‌ها را فراهم کند و بیمارستان‌های خصوصی نیز درآمد بالایی کسب می‌کنند و خودشان پول امور اجرایی و پرسنل را پرداخت می‌کنند ولی سازمان خیریه که نه دولت حامی آن است و نه می‌تواند پولی از مردم دریافت کند، دچار مشکل می‌شود.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) گفت: همه درآمد ما از از پولی است که از مردم دریافت می کنیم. دومین متولی ما سازمان‌های بیمه‌گر هستند که حدود یک سال است پولی پرداخت نکرده‌اند و سومین متولی ما کمیته امداد خمینی (ره) است که سالیانه حدود یک تا یک و نیم میلیارد تومان به این بیمارستان کمک می‌کند.مولایی زمانی با اشاره به نقاط قوت این بیمارستان تصریح کرد: بیمارستان خیریه آیت‌الله کرمی(ره) وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) است. این بیمارستان درجه یک ارزشیابی کشوری را کسب کرد و پس از بیمارستان‌های امام، گلستان و رازی در اهواز دارای بالاترین مراجعه‌کنندگان خدمات تخصصی و دولتی عمومی است.

وی عنوان کرد: در این بیمارستان بیشتر از ۱۱۰ پزشک متخصص و فوق تخصص مشغول به کار هستند و بیماران از استان‌های همجوار نیز به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و در هر رشته پزشکی دو پزشک فوق تخصص مستقر هستند.رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) در ادامه با اشاره به چالش‌های بیمارستان افزود: با وجود اینکه این بیمارستان به کمیته امداد امام خمینی(ره) وابسته است، ولی این سازمان جوابگوی مشکلات مالی این بیمارستان نیست.مولایی زمانی گفت: هر سیستم درمانی باید پس از حدود هشت سال بازسازی شود ولی بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) پس از ۱۲ سال بازسازی نشده است و تنها برخی از دستگاه‌ها را تعمیر کرده‌ایم و تاکنون برنامه مدونی در این خصوص ارایه نشده است.

وی تصریح کرد: بازسازی بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) به بیشتر از ۶ میلیارد تومان نیاز دارد.رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی (ره) خاطرنشان کرد: این بیمارستان بسیار ناشناخته است و باید مردم را با امکانات و تجهیزات بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) آشنا کنیم و برای ارتقای آن از ظرفیت خیرین سلامت در استان استفاده شود. همچنین باید ظرفیت بیمارستان را بالاتر ببریم تا درآمد بیشتری کسب کنیم و همه این‌ها محقق نمی‌شود مگر اینکه منابع مالی داشته باشیم.

مولایی زمانی با بیان اینکه بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) سالانه بیش از ۳۵۰ هزار نفر مراجعه‌کننده دارد، تصریح کرد: هدف بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) این است که به یک بیمارستان بسیار تخصصی و فوق تخصصی با سطح عالی برسد و بتواند خدمات خوب و کم‌هزینه به قشر محروم جامعه ارائه کند.وی با بیان اینکه در بخش های این بیمارستان با کمبود تخت مواجه هستیم، بیان کرد: در حال حاضر در بخش سی سی یو ۲۰ تخت فعال، بحش ان آی سی یو(مراقبت های ویژه نوزادان) ۳۳ تخت فعال، در بخش آی سی یو ۱۱ تخت فعال و در بخش دیالیز ۱۰ تخت فعال وجود دارد و بخش آی سی یو ۲ نیز با ۱۵ تخت در حال احداث است. بخش ان آی سی یو (مراقبت های ویژه نوزادان) پس از بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز دومین بخش مجهز استان خوزستان است که در آبان ماه سال ۹۴ شروع به کار کرده است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی(ره) تصریح کرد: این بیمارستان تمام عمل‌های جراحی غیر از جراحی قلب، آنژیوگرافی و عمل سنگین مغز اعصاب را انجام می‌دهد.وی گفت: ۲۲۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که درمان این قشر در بیمارستان کرمی(ره) کاملا رایگان است و سالیانه حدود ۱۲ میلیارد تومان به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات ارائه می‌دهیم.