فرمانده نیروی انتظامی:احمدی مقدم:وقت افزایش جریمه ها فرارسیده است

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: قانون مشخص کرده تا هر 3 سال یک بار متناسب با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی جریمه ها افزایش یابد که به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،دکتر سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در حاشیه همایش پنجمین همایش ملی […]

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: قانون مشخص کرده تا هر 3 سال یک بار متناسب با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی جریمه ها افزایش یابد که به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،دکتر سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در حاشیه همایش پنجمین همایش ملی مدیریت ترافیک در جمع خبرنگاران در مورد افزایش جریمه ها گفت:مسیر آن طی شده و باید افزایش جریمه ها به زودی در هیات دولت مطرح و قیمت ها اصلاح شود.

9302x30x0x44390

وی افزایش جریمه ها را موجب کنترل رفتار و حفظ جان مردم دانست و گفت: زمانی که دولت افزایش جریمه ها را تصویب کرد این افزایش اعلام خواهد شد.به گفته احمدی مقدم، بانک مرکزی 3 سال گذشته افزایش جریمه ها را دوبرابر اعلام کرد و هم اکنون کمیسیون های مجلس شورای اسلامی اعداد پیشنهادی خود را اعلام کرده اند.وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا برای کاهش تلفات جاده ای فقط باید با افزایش جریمه به مردم فشار آورد، گفت: از مردم عذرخواهی می کنیم چون در مورد کاهش تصادف و افزایش جریمه ها فقط زورمان به آنها می رسد.فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد توجه به دو عامل مدیریت های ایمنی در تصادف و پس از صحنه تصادف گفت:در گذشته عوامل انسان، راه و خودرو در کاهش تلفات مورد توجه بود اما هم اکنون عامل مدیریت ایمنی ترافیک و صحنه تصادف نیز به این عوامل اضافه شده است .

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: مراکز پراکنده ای در سطح دستگاه های مختلف این دو مدیریت را عهده دار شده اند در حالی که باید این مدیریت به صورت فرابخشی انجام شود.وی اضافه کرد: رئیس جمهوری و وزرا مسئولیت این مساله مهم را پذیرفته اند که امیدواریم ساختار متمرکزی در حد شورای عالی و یا دبیرخانه راه اندازی شود تا تقسیم کار و راهبردها در آن انجام پذیرد .فرمانده ناجا همچنین با انتقاد نسبت به عدم مدیریت صحیح پس از صحنه تصادف گفت: در کشور مرکز متولی واحدی در این زمینه وجود ندارد و دستگا ه های مختلف اعم از امداد و نجات، اورژانس ، آتش نشانی و هلال احمر هریک کار خودشان را انجام می دهند و اگر تصادفی رخ دهد ماشین در جاده ها می سوزد، راه بسته می شود و در این بین معلوم نیست وظیفه چه کسی است تا به این امور بپردازد.

احمدی مقدم ادامه داد: در طول هشت سال گذشته یک نفر در سر صحنه و دو نفر پس از صحنه تصادف کشته می شدند اما اکنون یک نفر در صحنه و یک نفر بعد از صحنه تصادف کشته می شود بر این اساس اگر راه ها و خودروها ایمن شوند سه هزار نفر از 18 هزار نفری که کشته می شوند کاهش خواهند یافت.وی ادامه داد: رئیس جمهور جلساتی را با حضور معاون اول پیش بینی کرده تا در دو سال باقیمانده از برنامه پنجم توسعه اقدامات خوبی به منظور کاهش تلفات انجام پذیرد تا تعداد کشته ها تا دو سال آینده از 18 هزار نفر به زیر 14 هزار نفر کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی در زمینه مراکز معاینات فنی نیز گفت: متاسفانه معاینه فنی نیز متولی خاصی ندارد شهرداری نیز با قدرت مالی فراوان در این زمینه متمرکز عمل نکرده است این در حالی است که در زمان تولید خودروها بیشترین سختگیری ها به خودروسازان اعمال می شود که البته این اقدام درست است اما وقتی خودرو بیرون آمده و دچار نقص می شود متولی معاینه فنی متمرکزی در این زمینه وجود ندارد.احمدی مقدم اضافه کرد: از سویی دیگر باید استاندارد خودروها افزایش یابد هرچند به خودروسازان طی مهلت های اعلام شده ای اعلام می کنیم باید استانداردها را افزایش دهند اما شرایط تحریم و مشکلاتی که وجود دارد گاها از موارد بهانه آنهاست که استانداردسازی خودروها را با کاهش انجام دهند.

وی پسروی در زمینه استاندارد خودروها را اشکال بزرگی دانست و گفت: به هیچ عنوان عقب روی در این زمینه قابل پذیرش نیست.فرمانده ناجا در مورد کاهش سرعت خودروها گفت: سرعت مهم ترین عامل تصادفات است به گونه ای که هر کیلومتر از سرعت کاهش یافته میانگین حوادث نیز به همان نسبت کاهش یافته است.احمدی مقدم اضافه کرد: اکثر خودروها ایمنی خوبی ندارند در حالی که 10 برابر تلفات در خودروهای ایمن و نیمه ایمن دیده می شوند نباید از 95 تا 98 درصد خودروهای دیگری که ناایمن هستند بگذریم .