دکتر خدادادی،برنامه های هفته صلیب سرخ جهانی را اعلام کرد/60 درصد پست ها درهلال احمر خوزستان بلاتصدی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان برنامه‌ های هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را اعلام کرد و گفت: روز 18 تا 24 اردیبهشت ماه تحت عنوان هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام‌ گذاری شده که جمعیت هلال احمر استان برنامه‌ های مختلفی را در این هفته برگزار می‌کند. علي خدادادی در […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان برنامه‌ های هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را اعلام کرد و گفت: روز 18 تا 24 اردیبهشت ماه تحت عنوان هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام‌ گذاری شده که جمعیت هلال احمر استان برنامه‌ های مختلفی را در این هفته برگزار می‌کند.

9302x17x0x22039

علي خدادادی در نشست خبری که امروز (16 اردیبهشت ماه) در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از مرکز توانبخشی توانمندی برخوردار است که درصدد هستیم توانمندی این مرکز را افزایش دهیم. در هفته هلال احمر مراجعان به اين مراكز از تخفیف مناسبی برخوردار خواهند شد.وی با اشاره به سایر فعالیت‌های هلال احمر افزود: در مبنای کار جمعیت هلال احمر برنامه استراتژیک 4 ساله‌ای است که جمعیت بر اساس این برنامه حرکت‌ های خود را برنامه‌ریزی می کند.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: در این برنامه نیازها و توانمندی‌های جمعیت تعیین شده که امیدواریم در آینده با رفع محرومیت‌ها و کاستی‌های هلال احمر، در جمعیت این برنامه پیش برویم.

خدادادی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان از فقر لجستیکی، مالی و نیروی انسانی رنج می‌برد. در حال حاضر تنها 40 درصد از حوزه کاری جمعیت هلال احمر اشغال شده است و ما برای 60 درصد دیگر نیاز به جذب نیروی متخصص داریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.وی تصریح کرد: در نهضت صلیب سرخ و هلال احمر اصول هفتگانه‌ای تعریف شده است که از جمله این اصول می‌توانیم به اصل بی‌طرفی، بی‌غرضی، استقلال، بشر دوستی، جهان شمولی، خدمت داوطلبانه و یگانگی اشاره کنیم كه محوریت نهایی این اصول هفتگانه را انسان تشکیل می‌دهد. در مجموع کار ما در جمعیت، انسان‌محور است.

خدادادی عنوان کرد: قطعا اهداف کاری در جمعیت هلال احمر، نمی‌تواند مجزای از اصول و مبانی اعتقادی ما باشد و دین اسلام یک دین کامل و انسان محور است و تعالی انسان در آن در نظر گرفته می‌ شود. در کل موجب تشدید کننده فعالیت ما در جمعیت است که فرهنگ ایثارگری و شهادت از نمودهای مذهب است.وی ادامه داد: حوزه‌ های داوطلبان، جوانان و امداد و نجات از جمله حوزه‌ های فعالیت جمعیت است که در این نیروها بر اساس اصول هفتگانه جمعیت و در راستای توانمندی سازی و بعضا محرومیت‌ زدایی فعالیت می‌کنند.خدادادی بیان کرد: باید بتوانیم با توجه به پتانسیل‌ های موجود بر درآمدهای اختصاصی جمعیت بیافزاییم که در این زمینه همکاری‌ های فرابخشی و کمک کارشناسان مختلف می‌تواند نقش مهمی در افزایش توانمندی جمعیت داشته باشد و هرچه جمعیت توانمندتر باشد قطعا دسترسی به اهداف بهتر خواهد شد.

وی افزود: استان خوزستان تحت تاثیر 8 سال دفاع مقدس، دچار آسیب‌ هایی شده است که نیاز به توجه بیشتری دارد اما در مقایسه با استان‌ های دیگر، توانمندی‌ ها و پایگاه‌های کمتری در استان وجود دارد. البته توجه به این موضوع، برنامه‌ریزی بیشتر و حمایت مسئولان استانی و سایر مجموعه‌ ها را نياز دارد.خدادادی گفت: با توجه به اعتقاد و تعهد خاص ما نسبت به شهدا و این که در خوزستان، مهد شهادت و ایثار زندگی می‌کنیم باید حرکات خود را با تاسی از شهدا انجام دهیم. ایثارگران و امدادگران واقعی شهدای ما هستند و باید همیشه با تاسی از شهدا، ایثارگران و جانبازان کار کنیم.وی اظهار کرد: شهدا می‌توانند الگوی خوبی برای جامعه باشند و باید از این الگوها استفاده کنیم.

خدادادی بیان کرد: قصد داریم در هفته هلال احمر، برنامه‌ها و نیازها و مشکلات خود را بیان کنیم و ارتباط تنگاتنگی را با مجموعه‌ های خود داشته باشیم.وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند یکی از بازوان حامي ما باشند و امیدواریم بتوانیم ارتباط نزديكي با یکدیگر برقرار کنیم.خدادادی گفت: در اين جهت، مانورهای امداد و نجات برای سنجش آمادگی نیروهای امداد و نجات برگزار می‌شود که فراخوان و طول و عرض جغرافیایی برگزاری آنها اعلام خواهد شد.وی ادامه داد: افزایش کیفیت برنامه‌های آموزشی از اهداف و امور آینده ما است و باید کیفی‌نگری را به سطوح مختلف هلال احمر تعمیم دهیم. قطعا در این زمینه حضور افراد توانمند تاثیرگذار خواهد بود.

خدادادی بیان کرد: در صدد هستیم با کمک و همکاری اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ارايه خدمات و کمک‌های اولیه و آموزش را در دستور کار داشته باشیم.وی درباره کمک‌رسانی هلال احمر در مواقع بروز حوادث خاطرنشان کرد: در مواقعی که حوادثی در کشور رخ می‌دهد ما معین چند استان مجاور خود هستیم مثلا در زلزله بوشهر به صورت عملیاتی وارد عمل شدیم، کمک به بهبود آبگرفتگی‌های سطح استان نيز از دیگر کمک‌های جمعیت بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع، اگر زلزله‌ای در کشور رخ دهد بنا به اعلام نیاز از سوی مرکز، وارد عمل خواهیم شد.خدادادی اظهار کرد: بحث امداد و نجات هوایی و اورژانس هوایی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در استان است. با توجه به شرایط و اقلیم، خوزستان شرایط ویژه‌ای دارد. دارای مناطق برف‌گیر، صعب‌ العبور و رودخانه‌ها است و قطعا اورژانس هوایی می‌تواند نقش اساسی در حل مشکلات استان داشته باشد.وی با اشاره به همکاری با منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: بیش از 10 طرح در دستور کار است که 6 طرح از این تعداد مربوط به منطقه آزاد اروند است و امیدواریم به اجرا در آیند. اما چون فعلا این طرح‌ها به صورت تئوریک هستند اشاره‌ای به آنها نمی‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بنا داریم با توجه به دستور کار قرار گرفتن طرح تحول نظام سلامت، ما نیز در این طرح مشارکت داشته باشیم و با ایجاد شرایط مناسب باید ارايه خدمات به بیماران بپردازیم.خدادادی افزود: بر اساس شاخص‌هاي جمعیت هلال احمر، باید فاصله بین ایستگاه‌های امداد و نجات به شعاع 35 کیلومتر باشد و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، به ایجاد بیش از 12 پایگاه امداد و نجات در استان نیاز داریم که این پایگاه باید در مناطق حادثه‌خیز استان ایجاد شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از نیازها، احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان است که در صدد هستیم از توانمندی کوهنوردان و هیات کوهنوردی استان در این زمینه استفاده کنیم تا به عنوان داوطلب با ما همکاری داشته باشند.خدادادی اظهار کرد: همچنین درصدد هستیم نیروهای نجات غریق و این پایگاه ها را تقویت و ایجاد کنیم و اعتقاد داریم هنوز نیروهای ما در این بخش تخصصی نیستند.

وی گفت: آمبولانس و وسایل ارتباط جمعی همچون GPS از جمله تجهیزات ما هستند که در صدد هستیم از امکانات به روز استفاده کنیم و در آمبولانس‌ها تجهیزات خوبی داشته باشیم.خدادادی افزود: زمان حضور در محل حادثه از اهمیت پایایی برای ما برخوردار است که باید این زمان را به حداقل برسانیم.وی ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت جمعیت و اورژانس استان برنامه داریم که تفاهم نامه‌ای با اورژانس در جهت اعمال مدیریتی واحد در انجام برنامه‌ها در دستور کار قرار دهيم.خدادادی تصریح کرد: اگر هلال احمر بخواهد فعالیتی داشته باشد باید از استقلال مالی برخوردار باشد و اگر استقلال مالی نداشته باشد نمی‌تواند به اهداف مورد نظر خود برسد و با این موضوع باعث وابستگی جمعیت به سایر بخش‌ها می‌شود و وجود وابستگی به سایر بخش‌ها، جمعیت را از دستیابی به اهداف باز می‌دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه بر لزوم جذب کمک خیرین به جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از خیرین نهایت استفاده را ببریم و کمکی که خیرین می‌کنند را به نیازمندان برسانیم و انتظار داریم رسانه‌ها در جهت تشویق خیرین برای کمک به جمعیت هلال احمر ما را یاری کنند.وي درباره برنامه‌هاي هفته صليب سرخ و هلال احمر در خوزستان توضيح داد: روز 18 اردیبهشت ماه آغاز هفته جهانی صلیب سرخ است که غبارروبی و زیارت گلزار شهدا با حضور کارکنان و اعضای جمعیت، اجرای آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا در اهواز و شهرستان‌ها و ویزیت رایگان بیماران در طول هفته هلال احمر برنامه‌های این روز است.

خدادادی افزود: شرکت در نماز جمعه با حضور کارکنان و اعضای جمعیت در سراسر استان، سخنرانی پیش از خطبه توسط مدیرعامل و روسای شعب و فراخوان عضویت جوانان و داوطلبان از برنامه‌ های روز 19 اردیبهشت ماه است.وي تصریح کرد: برگزاری 22 مانور امداد و نجات در سراسر استان، نشست مدیرعامل و معاونین به همراه پرسش و پاسخ با کارکنان ستادی، نشست روسای شعب به همراه پرسش و پاسخ و اعضای جمعیت شهرستان‌ها و عیادت از بیماران با حضور مدیران جمعیت از بیمارستان شفا و سرای سالمندان فعالیت‌ های روز 20 اردیبهشت ماه خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: روز 21 اردیبهشت ماه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در سراسر استان، برپایی کاروان‌های سلامت در مناطق محروم، اجرای پروژه‌های داوطلبانه مشترک با NGO ها و برپایی کارگاه‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، پیش‌بینی شده است.خدادادی ادامه داد: طرح غربالگری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با تشخیص بیماری‌های کف پا، برپایی ایستگاه سلامت در معابر و مکان‌های عمومی، اهدای بسته‌های نوشت افزار به ایتام، افتتاح کانون‌های جوانان و خانه‌های داوطلبی در سراسر استان، برگزاری پروژه‌های حمایت ماندگار اهدای خون در سراسر استان و بازدید از پروژه‌های عمرانی با حضور مدیران ارشد استان و شهرستان‌ها در سراسر استان از برنامه‌های روز 22 اردیبهشت ماه می‌باشد.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه نیز همایش استانی تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان نمونه در اهواز برگزار می‌شود. درصد هستیم که در این همایش از فعالان نمونه میزبانی کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی و سایر فعالیت‌ها تجلیل کنیم.